ZAGREB

Izložba "DuBOko UNuTRa" u HDD galeriji

Hina

Hina


Na izložbi "DuBOko UNuTRa", koja se otvara u utorak, 30. listopada u HDD galeriji, modni dizajnerski brend E.A. 1/1 S.V. predstavit će se postavom koji se naslanja na recentnu seriju malih kolekcija koje su tijekom 2015. i 2016. prikazane javnosti na desetak jednokratnih pop-up modnih događanja.

Pokretač brenda Silvio Vujičić i Deni Horvatić potpisuju autorsku koncepciju izložbe, na kojoj će se, osim odjevnih predmeta, izložiti nove, prilagođene verzije tih događanja, kao i plakati, pozivnice, uzorci tekstila, skice, fotografije i video radovi.

Naslov izložbe "DuBOko UNuTRa, osim na mjesto od kuda je ideja pop-upa potekla, istoimenog paviljona, nastoji tematizirati osobne razloge iz kojih stvari ponekad nastaju, bilo da je riječ o političkom problemu, uskraćivanju ljudskih prava, seksualnoj frustraciji u određenom kontekstu, depresiji, reakciji na društvenu nepravdu, promišljanju pojmova stida, srama i nedoličnog ponašanja.

"Činjenica je da studio djeluje u Hrvatskoj, zemlji koja se nalazi među najsiromašnijima u Europskoj uniji i koju strani mediji kritiziraju kao jednu od država s porastom govora mržnje, ksenofobije, nesankcioniranog veličanja fašističkih režima, strukturalne diskriminacije i netrpeljivosti prema drugačijem i različitom. Te informacije i energiju, koja svakodnevno prolazi kroz nas kada konzumiramo javni prostor, pokušali smo kanalizirati u nizu proizvoda za koje se nadamo da će ostati kao zapisi u vremenu", ustvrdio je Silvio Vujičić u predgovoru izložbe.

Predstavit će se projekti DuBOko UNuTRa T-shirt, Silvio Balkan, Tko je Zlatan?, Sava Silicone S1 Sweatshirt, Damirove priče, Silicone S1 Flourescent Series, Darkroom Series, Lend a Hand, Lend a Foot, Ilica 12, Underwear Series i Dot Cap Series.

Vujičić je brend pokrenuo 2002. godine, dok je studirao na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, nakon Tekstilno-tehnološkog fakulteta, jer je želio osamostaliti modnu produkciju u odnosu na cjelinu svog stvaralaštva.

Ime je preuzeo iz uvriježenoga načina potpisivanja grafičkih otisaka u umjetnosti - E.A. (épreuves d’artiste), što se piše kod probnih umjetničkih otisaka, kao nedovršeni prikaz koji će usavršavanjem postati završeno djelo, 1/1 označava ediciju, a S.V. su inicijali njegovog imena.

O svakom odjevnom predmetu u studiju se opsežno timski raspravlja, rade brojna istraživanja i eksperimente na području tekstila i forme, sami dizajniraju i produciraju tekstil ili adaptiraju već postojeći do neprepoznatljivosti.

S obzirom da Vujičića u kontekstu modnog dizajna najviše zanima grafika, jer smatra da je taj medij unutar modnog dizajna otišao puno dalje nego u umjetničkoj produkciji i grafičkom dizajnu, studio ima vlastitu sitotiskaru.

Vujičić ističe da taj brend od lokalne scene izdvaja i to što nisu krojačka radnja, ne rade odjeću po narudžbama klijenata niti ju prilagođavaju njihovim tjelesnim mjerama, a prepoznatljivi su i po specifičnim, u tehnici sitotiska manualno tiskanim plakatima i pozivnicima koje će se također izložiti.

Brend PR radi sam, a ne s domaćim agencijama jer se, kaže Vujičić,  oko medija mode većinom okupljaju osobe za koje je ona samo tip zabave, dok ih njihov koncept zamara, a i editorijale i reklame radije snimaju s prijateljima i poznanicima nego s lokalnim profesionalcima iz modne industrije.

Po njegovim riječima, s obzirom da se pristupom ne uklapaju u domaću modnu sredinu otvorili su se međunarodnim korisnicima kao jedinoj opciji opstanka.

U timu su modna i tekstilna dizajnerica Marta Tokić, Deni Horvatić, Mladen Donadini, uz suradnike Ivonu Jaspricu i Stipicu Tomića, Ivana Slipčevića, Nikolu Đureka, Karlu Jurić, Ivana Filipovića, Mateja Jurčevića.

"Brend E.A. 1/1 S.V. je fuzija suradnika iz različitih područja djelovanja, od mode, grafičkog dizajna, tipografije, fotografije, vizualnih umjetnosti do prirodnih znanosti", ustvrdio je Vujičić.

Studio godišnje dizajnira dvije muške i ženske kolekcije, te niz pop-up projekata, jednokratnih prodajnih događanja, koji su tema izložbe u HDD-u, a unutar kojih istražuju koncepte kojima se ne uspijevaju baviti unutar četiri glavne godišnje kolekcije.

Izložba u HDD galeriji bit će otvorena do 16. studenog, a jedan njezin dio prikazat će se i u kinu Europa. (Hina)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter