(Hina/EPA)
Festival suvremene audiovizualne umjetnosti Intersección, koji se u španjolskom gradu A Coruna održava od 28. listopada do 1. studenog, posvetio je svoj Fokus program eksperimentalnim radovima hrvatskih umjetnika iz šezdesetih i sedamdesetih, ali i recentnijim naslovima iz domaće kinematografije.
Program s 25 kratkometražnih naslova će u četiri projekcijska programa objediniti umjetničke eksperimente u filmu i videu '60-ih i '70-ih godina koji istražuju jezik strukturnog filma, eksperimenta u medijima, dokumentarnog filma i ženskih perspektiva, s djelima koja je stvorila nova generacija umjetnika.
"Prikazom društvenog, ekonomskom i kulturnog konteksta program odražava uvjete prošlosti i perspektive budućnosti", napominje se u najavi programa kojeg je kurirala ravnateljica Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, Branka Benčić, a nastao je u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom.
U prvom dijelu 'Prazni sati' prikazat će se filmovi "Kako se kalio čelik" Igora Grubića, "Karbon Tine Gverović, "Strujanja" Katerine Dude, "Prazni sati" Mate Ugrine, "Još jedan odlazak" Renate Poljak i "Izgubljene uspomene na one dane" Davida Maljkovića.
Drugi dio, 'Dijeljenje društvenog prostora', donosi recentnije radove, "Velika očekivanja" Renate Poljak, "Novi Južni Zagreb" Darka Fritza, "Post Festum" Dana Okija, "Sve, još uvijek, u orbiti" Dane Komljena i Jamesa Lattimera te "Moj stan" Zvonimira Berkovića iz 1962. godine.
Treću skupinu filmova pod zajedničkim nazivom 'Centar ne može držati' čine eksperimentalni radovi "Don Quixote" Vlade Kristla, "Prijepodne jednog fauna" Tomislava Gotovca, "Početnica 1, 2, 3" Mladena Stilinovića, "Open Reel" Dalibora Martinisa, "Bez naslova" Gorana Trbuljaka, te noviji filmovi poput "The Third Degree" Damira Očka i "Skoro ništa: i dalje noć" Davora Sanvincentija.
U sklopu četvrte cjeline, 'Osobni i drugi rezovi,' prikazuju se "Mačka je uvijek ženska" Martine Meštrović i Tanje Vujasinović, "Volim te, Ines" Ane Hušman, "Ova žena se zove Jasna03 – Ruševine" Nicole Hewitt, "Desetoboj" Sandre Sterle, te "Osobni rezovi" Sanje Iveković iz 1982. i "Žemsko" Dunje Ivanišević iz 1968. godine.
Svoje radove osobno će predstaviti redatelji Ana Hušman i Igor Grubić, koji će u industrijskom dijelu festivala održati i masterclass predavanje.
Popratni program Festivala suvremene audiovizualne umjetnosti Intersección donosi okrugle stolove, radionice i panel diskusije.