"Puls" u perojskoj crkvi sv. Stjepana

DOROTEA BRAIĆ Zreli, promišljeni i ujednačeni radovi mlade umjetnice čije je polazište u elementarnom poimanju umjetnosti

| Autor: Vanesa BEGIĆ
Izložba Dorotee Braić (Snimio Milivoj Mijošek)

Izložba Dorotee Braić (Snimio Milivoj Mijošek)


U perojskoj crkvi sv. Stjepana izložbom "Puls" predstavila se mlada, friško diplomirana studentica Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu Dorotea Braić. Autorica se predstavila radovima velikog formata u kombiniranoj tehnici, u ambijentu malene crkve gdje već prilično dugo nije bilo izložbi i drugih događanja, a taj je prostor otvoren samo tijekom ljeta za turiste.

Izložba

Pronađeni materijali

Riječ je o diplomskoj izložbi ove mlade autorice, Perojke, a ovom prilikom nisu izloženi samo radovi najvećeg formata zbog prostora crkve.

- Ovo mi je druga samostalna izložba, nakon jedne manje zagrebačke, no iznimno mi je drago da sada izlažem u Peroju, praktički preko puta kuće. Bio mi je zanimljiv spoj arhitekture perojske crkve i tih suvremenih radova koji su nastali i zahvaljujući pronađenim materijalima. Budući da sam dio izložbe počela realizirati u doba lockdowna, služila sam se pronađenim predmetima, zato je i kombinacija materijala bila malo neobična, no zadovoljna sam ishodom, kazala je Dorotea Braić. Ova mlada umjetnica istaknula je da za 2022. ima namjeru realizirati novu samostalnu izložbu.

- Radovi predstavljeni na ovoj, njenoj drugoj, samostalnoj izložbi kao da determiniraju Dorotein trenutačni status, štoviše predstavljaju svojevrsno iznenađenje ako znamo da ih je izradila autorica koja tek započinje svoj umjetnički put. Riječ je o zrelim, promišljenim i ujednačenim radovima kojima polazište treba tražiti u elementarnom poimanju umjetnosti, odnosno u izričaju autorefleksivnog predznaka koji konkretnim stvaralačkim procesom predočuje postupke značenja i funkcioniranja umjetničkog djela. Gledajući unazad, evidentno je da su pojedinci otvarali nove putove hrvatske suvremenosti, a kod većine njih autorefleksivnost izraza dovela je do autohtonih istraživanja koja su postavila one kamene temeljce koji su bili ključni čimbenici u svim vremenskim razdobljima u kojima se kreirala progresivna suvremena umjetnička misao, napisao je uz izložbu Dorotee Braić povjesničar umjetnosti Mladen Lučić koji je i sredinom rujna otvorio ovu izložbu.

Izložba

- Dorotea Braić razlikuje se od većine pripadnika svoje generacije jer se opredijelila za umjetnost koja njenim vršnjacima možda djeluje anakrono jer nije onakva kakvom oni percipiraju suvremenost. Dorotea se odlučila za umjetnost koja nije uniformna već je jasno personalizirana, za postupke koji u prvi plan stavljaju bit umjetničkog djela, odnosno za radove kojima je važnija misao i proces od estetske vrijednosti. Moglo bi se reći da je Dorotea bliska konceptualnim postulatima (neki radovi idejno su bliski stvaralaštvu Josepha Beuysa) koji su sveli likovni medij na samo njegovo počelo, osnovu ili praiskon, odnosno ogolili ga i krenuli s idejom da umjetnost ne smije biti u službi ideologije, religije, politike ili konzumerizma, odnosno da je čitamo tako što gledamo isključivo ono što pokazuje, zaključio je Lučić.

Neobična prošlost

Recimo i da je crkva sv. Stjepana objekt neobične prošlosti i sudbine, jer se radi o predromaničkoj građevini podignutoj između 7. i 9. stoljeća u kojoj se liturgija prestala služiti u 17. stoljeću, nakon što su Crnogorci naselili Peroj napušten nakon epidemije kuge.

Dorotea Braić rođena je 1996. godine u Puli. Srednju školu primijenjenih umjetnosti i dizajna završila je 2014. godine u Puli, a iste godine upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu, Nastavnički odsjek, smjer Likovna kultura. Na diplomskom studiju upisuje slikarstvo pod mentorstvom red. prof. art Damira Sokića, a završnu godinu kod red. prof. art Ante Rašića, pod čijim je mentorstvom diplomirala, Izlagala je na više skupnih izložbi.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter