(Hina/EPA)
Udruga Domino najavljuje 14. prosinca premijeru scenskog projekta "Posljednji dani čovječanstva", koprodukciju s Eurokazom u režiji Branka Brezovca, te premijerno 21. prosinca "Kill B.", izvedbenu analizu plesno-koreografskog odnosa Mie Zalukar i Bruna Isakovića temeljenu na motivima filma "Kill Bill".
Kako se ističe u najavi, megadrama austrijskog književnika Karla Krausa (1874. -1936.), "Posljednji dani čovječanstva" tvorevina je neobične, titanske strukture i nomenklature o raspadu čovječanske logike od početka Prvog svjetskog rata.
"Tragedija u pet činova s predigrom i epilogom", nastajala je u razdoblju od 1915. do 1922. i smatrana je jednim od najvažnijih Krausovih djela. Kroz 220 labavo povezanih scena, često temeljenim na autentičnim izvorima, u njoj se razotkriva apsurdnost rata. Dokumentaristički element čini tekst izuzetno realističnim, sve do kraja, kada prelazi u ekspresionizam.
Djelo je, u skraćenim oblicima i adaptacijama, doživjelo tek nekoliko izvedbi i ostaje permanentnim izazovom općeizvedbenoj svjetskoj praksi, napominje se u najavi. Upravo ta kreativna oslobođenost, gotovo neuračunljivost van svih komercijalnih plahovitosti, estetički duktus totalne i fatalne beskompromisnosti dovodi Eurokaz u blizinu Krausova djela i u dodir njegovih principa.
"Krausov rad zapravo je velika zbirka medijskih citata, surove upotrebe najnevjerojatnih, demagoških eskapada, koji osupnjuju namjernim nedostacima poanti. Iznevjeravaju se očekivanja; tu je na djelu punokrvni, namjerni izostanak literarnih i dramaturških mehanizama lukavosti, dok se efekt proizvodnje zanemaruje u ime etičke rukotvorine", stoji nadalje u najavi. Otuda i temeljna ideja scenske realizacije Krausova djela.
"Eurokazovim projektom plutaju ostaci, batrljci neke veličajnosti, mutni prizivi ničeanskog imoralizma, začetci i proizvoljnosti arhetipičnih fabula i aktanata, delectatio morosa – uživanje u vlastitim zabludama, podmetnuti solipsizmi, a zapravo ništa drugo nego prenemaganje u prizivu sveopće katastrofe čovječanstva koja bi nas, Krausove ne-suvremenike, riješila ovog pre-dugog putovanja u noć, na kraj vremenske uzaludnosti", poručuje se u najavi.
Predstava nastaje u koprodukciji Eurokaza i Domina, a premijera će biti 14. prosinca u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti. Branko Brezovec potpisuje adaptaciji i režiju, a skladatelj je Stanko Juzbašić. Igraju: Domagoj Janković, Robert Španić, Marija Šegvić / Maruška Aras, Suzana Brezovec, Domagoj Zovak, Pavle Vrkljan, Borna Baletić, Siniša Miletić, Angel Naumovski i Mario Strecha.
Plesno-koreografsko propitivanje struktura stvaralačkog procesa
Premijerno će, 21. prosinca u Zagrebačko plesnom centru (ZPC) biti postavljen i projekt "Kill B." autora Mie Zalukar i Bruna Isakovića.
Pošavši od vrlo konkretnih izvedbeno-vizualnih referenci na kultni Tarantinov film "Kill Bill" iz 2003., odnosno na njegovu glavnu protagonistkinju 'Mladenku', koju se najbolje može opisati kao krvožednu osvetnicu nadljudskih sposobnosti ponešto simplificiranog psihološkog profila ali zato čvrstih moralnih stavova i vrlo privlačnog izgleda, Mia Zalukar i Bruno Isaković u projektu "Kill B." kreiraju izvedbenu analizu vlastitog dugogodišnjeg profesionalnog odnosa, propitivanja hijerarhijskih struktura unutar kazališnog stvaralačkog procesa i odnosa moći između dvoje, barem u ideji, ravnopravnih partnera.
"I ne slučajno. 'Kill Bill' je film o ženskoj protagonistkinji, no zapravo lišenoj bilo kakvih obilježja, osim vizualnih, koji bi je činili ženom. Štoviše, 'Mladenka' ima više zajedničkog sa žanrovskim westernima ili borilačkim filmovima kroz viziju muškog režijskog oka", stoji u najavi.
"Zalukar i Isaković ne kritiziraju nužno taj princip, ali ga analiziraju, puneći jasne i prepoznatljive vizualne reference svojim vlastitim pitanjima i problemima u stvaranju, pogotovo se fokusirajući na specifičan odnos plesačice i koreografa, kao poligon vječnog pregovaranja, nesvjesnog patroniziranja i borbe za vlastiti glas unutar kompleksnog intimnog-poslovnog stvaralačkog procesa", dodaje se.
Projekt je koprodukcija Malo sutra s Dominom u suradnji sa ZPC-om. Dramaturginja je Vedrana Klepica, oblikovanje zvuka potpisuje Hrvoje Nikšić, oblikovanje svjetla Sasa Fistric,
a za kostime i scenu zaslužna je Zdravka Ivandija Kirigin.