ZAGREB

Chan-wook Park u fokusu retrospektive kina Tuškanac

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Filmom "Oldboy" Chan-wooka Parka, ovjenčanim Velikom nagradom žirija u Cannesu, u zagrebačkom kinu Tuškanac u ponedjeljak, 28. veljače, otvara se retrospektiva tog proslavljenog korejskog sineasta kojega kritika smatra jednim od istinskih genija suvremenog filma.

Park se proslavio početkom tisućljeća tzv. osvetničkom trilogijom, osobito njezinim središnjim dijelom, psihološkim trilerom "Oldboyem" iz 2003. godine koji ga je predstavio kao "promišljenog i zrelog autora, moralista i trageda iznimno vještog u pripovijedanju kompleksnih priča i preplitanju filmskih žanrova".

"Predstavljajući sebe kao ateista koji se kroz filmove oslobađa trauma iz djetinjstva, čitavu trilogiju je definirao kao priče o samoiskupljenju, oslobađanju od grijeha i oprostu, koje unatoč religijskom simbolizmu s odnosom prema Bogu nemaju osobite veze", napominje se u najavi.

Zaštitni znaci opusa jednog od trojice najistaknutijih filmaša u povijesti korejskog filma su ljubav, seks, osveta i nasilje, a kao jedno od njegovih najboljih djela izdvaja se "Simpatija za gospodina Osvetu" (2002), prvi iz trilogije o osveti.
"Simpatija za gđu. Osvetu" iz 2005. zadnji je dio trilogije u kojoj osvetu prvi put provodi ženski lik, koju utjelovljuje Yeong-ae Lee, u ulozi žene koja je odslužila zatvorsku kaznu za nešto što nije napravila. Antagonista tumači Min-sik Choi, raniji protagonist u filmu "Oldboy".

Film je prikazan u Veneciji gdje je nagrađen Malim zlatnim lavom, nagradom Mlado kino i CinemAvvenire nagradom.

Nadahnut klasičnim naturalističkim romanom "Thérese Raquin" Emilea Zole, Park je godinama razvijao u Cannesu nagrađeni film "Žeđ" (2009), što je bila prva južnokorejsko-američka koprodukcija u povijesti.

Iz "Tuškanca kažu i da je to prvi korejski mainstream film koji sadrži prizor potpune frontalne muške golotinje. Kritika ga je hvalila za drugačiji i vrlo svjež pristup vampirskom filmu kao podžanru horora, a zagrebačka publika vidjet će u autorovoj proširenoj verziji.

Psihološki triler "Stoker" (2013) s Nicole Kidman, Mijom Wasikowskom i Matthewom Goodeom je prvi i za sad jedini redateljev film na engleskom jeziku. Snimljen je prema debitantskom scenariju glumca Wentwortha Millera, a posvećen filmašu Tonyju Scottu, koji je bio jedan od producenata, a tijekom njegova nastanka počinio je samoubojstvo.

Prikazat će se i zasad posljednji redateljev film "Sluškinja" (2016) nadahnut romanom Sarah Waters, a smješten u Koreju tridesetih godine prošlog stoljeća, u vrijeme japanske okupacije.

"Neke od odlika filma su složenost naracije, impresivnost vizualnog prosedea, fascinantnost erotskih prizora dviju sjajnih mladih glumica, Tae-ri Kim i Min-hee Kim", napominje se u najavi.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter