(Hina/EPA)
Predstava "Vernon Suboteks 1" u režiji Thomasa Ostermeiera po predlošku Virginie Despentes, nastala u koprodukciji berlinskoga kazališta Schaubühne i Hrvatskoga narodnoga kazališta u Zagrebu, gostovat će 30. travnja u HNK-u Zagreb.
Režiju Thomasa Ostermeiera zagrebačka je publika u HNK-u Zagreb imala priliku gledati 2019. godine, izvedbom "Neprijatelj naroda", drame Henrika Ibsena iz 1882., zatim 2016. godine s predstavom "Brak Marije Braun", te izvedbom predstave "Rikard III." 2018., sve u produkciji berlinskog kazališta Schaubühne, ističu iz HNK-a.
Predstava "Vernon Suboteks 1" nastala je prema prvome dijelu trilogije francuske spisateljice i filmašice Virginie Despentes u kojoj, u zapanjujućim promjenama perspektive, Despentes stvara blistavu postavu likova koji obuhvaćaju nekoliko generacija, društvenih klasa, rodnih identiteta i političkih orijentacija.
"Prvi dio njezine trilogije o Vernonu Suboteksu istovremeno je tour de force kroz teme našeg doba i fascinantna društvena panorama", stoji u najavi.
Vernon Suboteks nekadašnji je vlasnik prodavaonice ploča poznate diljem Pariza, blagoslovljen kupcima u rasponu od rock scene do moderne buržoazije. U vrijeme digitalnih usluga dijeljenja datoteka i streaminga, Vernon najprije izgubi svoju prodavaonicu, a zatim, nakon neuspjelih pokušaja online maloprodaje i cijeli svoj posao.
Kao dinosaur analognog doba, godinama boravi u stanu koje si može priuštiti samo uz pomoć svog bivšeg kolege iz benda — sada već legendarnog pjevača Alexa Bleacha. Kada potonji umre preranom smrću pop zvijezde, Vernonovo posljednje financijsko uporište izmiče. Završava na ulici i započinje odiseju surfanja na kauču sa starim prijateljima i ljubavnicama te putuje u dubine potpuno nesigurnog društva koje karakteriziraju podjele, nejednakost i društveno zanemarivanje, od scenarista do obožavateljica s društvenih mreža preko porno zvijezda i propalih glazbenika.
Nakon "Povratka u Reims" i "Povijesti nasilja", Thomas Ostermeier još se jednom posvećuje kontrastima sve polariziranije i brutalnije sadašnjosti u obliku adaptacije suvremenog francuskog proznog teksta, poručuju iz HNK-a Zagreb.