BEMBO FEST

"Večni otrok" (Vječno dijete) Nave Semel u režiji Yonatana Esterkina, Slovenskog ljudskog gledališča iz Celja:  Njihova je nevinost beskonačna

Duboko proživljeno glumica Manca Ogorevc donosi ispovjednu priču majke noć uoči odlaska u prvi razred njenog šestogodišnjeg sina, dječaka Yotama koji ima Down sindrom. To je trenutak kada ga mora pustiti iz sigurnog obiteljskog okružja u svijet samostalnosti, ali i okrutnosti koji "društvo zdravih" pokazuje prema osobama s poteškoćama

| Autor: Bojana ĆUSTIĆ JURAGA
Vecxni otrok (Miran Hajoš)

Vecxni otrok (Miran Hajoš)


Još jednu tešku i bolnu temu otvorio je u kazališnom dijalogu s publikom Bembo Fest - Prvi kazališni festival malih formi u Balama. Na festivalskom programu na Trgu Tomaso Bembo uprizorena je monodrama izraelske spisateljice Nave Semel "Večni otrok" (Vječno dijete) u režiji Yonatana Esterkina u kojoj

duboko proživljeno glumica Manca Ogorevc donosi ispovjednu priču majke u noći uoči odlaska njenog šestogodišnjeg sina, dječaka Yotama koji ima Down sindrom, u prvi razred. To je trenutak, kada ga mora pustiti iz sigurnog obiteljskog okružja u svijet samostalnosti, ali i okrutnosti koji "društvo zdravih" pokazuje prema osobama s mentalnim poteškoćama. Moralne dvojbe, prihvaćanje, strahovi, suočavanje s (ne)razumijevanjem društva, napuštanje i distanciranje prijatelja, brojni izazovi koje donosi roditeljstvo djeteta "čija je nevinost beskonačna", a koje je drugačije zbog kromosomskog poremećaja koji sprečava normalan fizički i mentalni razvoj djeteta - sve je to dio kazališne predstave snažnih emocija iz produkcije Slovenskog ljudskog gledališča iz Celja.

Suočavanje i (ne)prihvaćanje

Riječ je o monodrami nastaloj 1986. godine Nave Semel (1954.–2017.) iznimno uspješne, višestruko nagrađivane izraelske, međunarodno priznate spisateljice, dramatičarke, libretistice i prevoditeljice. "Večni otrok" gotovo dokumentaristički kroz monolog majke Maye slika okrutnost vanjskog svijeta prema onima koji su drugačiji jer imaju Down sindrom. Nakon rođenja Yotama, koji je njihovo drugo dijete, neki od prijatelja ih zauvijek napuštaju, neki se distanciraju, treći se opravdavaju…

Susjedi ih izbjegavaju ili kada ugledaju "ono dijete" prelaze ulicu. Rijetki su spremni prihvatiti da dijete ima poteškoće i da iako je "izvana" drugačije, nosi u sebi emotivnu toplinu i beskrajnu dragost i iskrenost koja nadmašuje i onu "zdravih" ljudi. I dok se i Mayin suprug David zatvara u sebe i sve svoje slobodno vrijeme trči, zapravo bježi do suočavanja, Mayina baka Erika jedna je od rijetkih koja je sa svojim unukom imala iskren odnos pun razumijevanja. Dijelovi predstave u kojima Manca Ogorevc kao Maya govori o odnosu bake i unuka upotpunjeni su i prekrasnim animacijama i najpoetičniji su dio predstave.

Uspjesi na svjetskim pozornicama

Predstava "Vječno dijete" praizvedena je 1987. u Gradskom kazalištu u Haifi gdje je potom igrala 11 godina i doživjela više do tisuću izvedbi. Godine 1988. i 1989. bila je nagrađena kao najbolja predstava godine. "Vječno dijete" vidjela je publika na pozornicama diljem svijeta, a 2006. u Izraelu je igrana čak i na arapskom.

I u Balama je uprizorenje "Večnog otroka" Slovenskog ljudskog gledališča iz Celje bila još jedna potvrda da Bembo Fest svojim programskim konceptom produbljuje interakciju između glumaca i publike na tragu kazališne avanture koja i kod glumaca i kod publike promiče "istraživanje novih, neotkrivenih prostora čovječnosti, ljepote i smisla".

Bembo Fest održava se u organizaciji Teatra Fort Forno, Općine Bale i Turističke zajednice Općine Bale, a pod pokroviteljstvom Mon Perina d.d. i Glasa Istre. Festival je dio Prvog art simpozija u Balama, čiji program se može pronaći na internetskim portalima o Balama i Istri: www.bale-valle.com i www.bale-valle.hr.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter