ZAGREB

Animafest: Hrvatska premijera filma Dalibora Barića

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Nakon svjetske premijere u Annecyju, dugometražni animirani film "Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa" Dalibora Barića u četvrtak će u okviru Animafesta imati i svoju hrvatsku premijeru.

S Animafesta kažu da je riječ o "filozofsko-revolucionarnom, animirano-igranom, kolažno-rotoskopskom foto-krimiću", u čijem su središtu Martin, koji se pokušao boriti protiv sustava i sada je u bijegu i Sara, konceptualna umjetnica s kojom se pridružuje revolucionarnoj komuni na selu.

"Policija im je na tragu, a inspektor Ambroz zna da su prava pitanja važnija od odgovora. Jer možda ništa od ovog nije istina", napominje se u najavi filma.

Riječ je o autorovom najambicioznijem projektu dosad što se tiče minutaže i broj ljudi uključenih u projekt.

"Scenarij sam napisao još 2018., s radom na projektu počeo 2019., a izrada animacije trajala je oko pola godine, nakon što smo snimili sve glasovne predloške u studiju koji su služili kao temelj za vizualni dio filma", rekao je Barić za Hinu

Kaže kako je proces bio zahtjevan zbog trajanja filma, količine izrađenog materijala i zbog same narativne strukture filma.

Svjetsku premijeru je imao u Annecyju, a izabran je između 3 180 drugih filmova.

"Bio sam pomalo skeptičan kada sam prijavio film na Annecy Film Festival, a vijesti o uvrštenju u natjecateljski program stigle su usred one nadrealne svakodnevice nakon potresa i izolacije, uglavnom uz  koktel raznih misli i osjećaja", rekao je.  

"Rijetko idem na festivale, pratio sam malo online festivalsko izdanje, imao neke razgovore i intervjue preko mobitela, tako da je za mene izgledalo kao inače", dodao je Barić.

Zadovoljan je što će hrvatsku premijeru imati na Animafestu koji je, napominje, sentimentalno njegov "prvi" festival još od vremena  kad se održavao u Lisinskom, a smatra to velikim priznanjem za svoj rad.

Po njegovim riječima, film je nakon Annecyja dobio priličnu pozornost i recenzije, tako da je već pozvan ili uvršten na dosta svjetskih festivala, primjerice, na Seville International film Festival ili ASIFA Annie Awards.

Glasove u filmu dali su Rakan Rushaidat, Ana Vilenica, Frano Mašković, Nikša Marinović, Mario Kovač, Željka Veverec, Boris Bakal, Pavlica Brazzoduro Bajsić.

Dalibor Barić (1974) multimedijski je umjetnik autor je kratkometražnih animiranih i eksperimentalnih filmova, glazbenih spotova (Bilk, Vuneni, Pips, Chips & Videoclips, Ante Perković), festivalskih špica (Motovun Film Festival), stripova (u Libri Liberi), instalacija, crteža i kolaža.

 Bavi se glazbom, nastupa kao VJ, a 2019. bio je član žirija Velikog natjecanja dugometražnog filma Animafesta. Njegova filmografija uključuje i filmove "Astronaut od perolaka" (2017), "Nepoznate energije, neidentificirani osjećaji" (2015), "Amnezijak na plaži" (2013), Marienbad First Aid Kit (2013), "The Spectres of Veronica" (2011), "New Hippie Future" (2011), "Pain So Light That Appears As Tickle (2010), "The Mind from Nowhere" (2010), "The Horror of Dracula" (2010), "Ghost Porn in Ectoplasm! But How?" (2010), "Nymph Gloss Atari" (2010).

Kako se ističe u najavi filma, nakon izvrsno prihvaćene SF trilogije u kojoj je istraživao raskošne i nostalgične vizuale nastale intermedijalnom rekombinacijom bogate žanrovske povijesti, s briljantnom atmosferom te optičkom i zvučnom kakvoćom premreženom namigivanjima ljubiteljima žanra, Barićeva eksplozivna imaginacija koja filmski zapis uzdiže u status memorije čovječanstva sada se otiskuje prema drugim žanrovima i ponešto drukčijem nasljeđu.

"Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa nominalno je filozofsko-revolucionarni, animirano-igrani, kolažno-rotoskopski foto-krimić koji se pomalo vraća ranijem Barićevom stvaralaštvu u prizivanju ready-madea i stripa sa snažnim uplivima i drugih artefakata pop-kulture, ali kao i uvijek gledatelj bi dobro učinio ako zaboravi na klasično fabuliranje i jednostavno se prepusti ovoj noir sonati za veliko platno", poručuju s festivala.

Nakon premijere, koja je na rasporedu u 22 sata, razgovor s tim "prvakom domaćeg found footagea i globalno priznatim eksperimentalistom te nesumnjivo i najznačajnijim suvremenim hrvatskin autorom filmske znanstvene fantastike", vodit će Silvestar Mileta.

Gosti festivala danas na tradicionalnom pikniku

Projekcije u četvrtak počinju nešto kasnije nego ovih dana - zbog tradicionalnog Animafestovog piknika, koji je ove godine u Botaničkom vrtu.

U Kinu SC u 15,30 počinje retrospektiva Poljske škole za film, televiziju i kazalište u Łódźu, dobitnice Nagrade za najbolju školu animacije, osnovane daleke 1948. godine, što je jedna od najstarijih i najprestižnijih filmskih škola u svijetu.

Njegov Odsjek za animaciju trenutno vodi legendarni Piotr Dumała, a u Zagrebu se predstavlja s devet radova uglavnom mlađih autorica od kojih su mnoge, poput Marte Magnuske, Renate Gąsiorowske i Pauline Ziółkowske, poznate posvećenim pratiteljima Animafesta.

Od 17,30 sati u istom kinu moći će se pogledati studentski filmovi u konkurenciji, a središnji večernji termin rezerviran je, kao i obično, za Veliko natjecanje kratkometražnog filma koje je u 4. bloku također obilježeno poljskim stvaralaštvom.

Piotr Dumała, istovremeno animacijski tradicionalist i inovator, "kipar među animatorima", predstavlja u njemu suvremeni pogled na slavnu biblijsku priču i ikoničku sliku "Posljednja večera" u svojoj prepoznatljivoj tehnici graviranja gipsanih ploča.

Pokoju generaciju mlađa, ali također afirmirana diplomantica iz Łódźa Izabela Plucińska, dobitnica berlinskog Srebrnog medvjeda, zastupljena je snažno pomaknutim glinamacijskim filmom o pretilosti i zaljubljenosti u nogu "Portret Suzanne" koji se može čitati kao glad za bliskošću ili priča o usamljenosti i ljubomori, no ova adaptacija priče klasika nadrealizma Rolanda Topora mnoge će prije svega nasmijati svojom grotesknošću.

Kao također začudan, ali i vizualno opojan najavljuje se grčki film "Nasilna jednakost" Antonisa Doussiasa nadahnut slikarstvom Kostisa Georgioua, a kada je riječ o kinematografijama koje rjeđe susrećemo na Animafestu, tu je kolumbijska tehnička bravura stop-animacijske distopije i ekološke poruke " Intronaut".

U voajerističkom filmu o nevjeri, istrazi i požudi "Simbioza" Nadje Andrasev supruga prati brojne ljubavnice svoga muža katalogizirajući ih u svojevrsni „herbarij“ i „terarij“ seksualnih praksi i osjeta.

S radom nastavlja i Animafestov podcast u kojemu Thomas Johnson i Adam Butcher razgovaraju s festivalskim gostima o svemu što se tiče animacije, a može se pratiti putem poveznice: https://bit.ly/2S9RCQ0.

Teatar &TD, donosi uz reprize Natjecanja studentskog filma i Veliko natjecanja, Mađarsku u fokusu i Svjetsku panoramu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter