(Snimila Vanesa Begić)
Znanstvena monografija "EdUcators in the Classroom", nastala pod uredničkom palicom doc. dr. sc. Marina Beroša s Instituta društvenih znanosti "Ivo Pilar" i izv. prof. dr. sc. Brune Ćurka, sa Filozofskog fakulteta, Sveučilišta u Splitu, završni je dio istraživačkih aktivnosti Erasmus + projekta "Highlighting European Values in the Educational Thought - HEVET" koji se u obliku Jean Monnet modula provodio u sklopu nastave na Fakultetu odgojnih i obrazovnih znanosti, Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, od 2021. do 2024. godine.
Prodekanica na navedenom fakultetu, Marina Divković kazala je da je važnost navedenog projekta u povezanosti između kvalitetnog obrazovanja i dobrog demokratskog upravljanja, te time se nastoje potaknuti buduće učitelje ne bi li postalo EdUkatori.
Urednici su istaknuli da je na 232 stranice objavljeno devet članaka na engleskom jeziku s radovima 12 autora.
Tijekom predstavljanja ove iznimno stručne knjige istaknuto je da su potrebni učitelji koji imaju usvojena znanja i činjenice o raznolikim procesima, ali i vrijednostima i vrednotama, te kako bi usvojena znanja stavili u kontekst i razvijali sposobnost za demokratsko društvo u kojem učenik nije samo subjekt, već i aktivan član društvene zajednice te učitelj koji će imati razvijene stavove koje će nastojati prenijeti svojim učenicima kako bi sutra i oni imali kompetencije za društvo znanja i europskih vrijednosti.
Monografija se nastavlja na tematiku predstavljenu na istoimenom okruglom stolu održanom u Puli, 2023. godine, u sklopu međunarodne znanstvene konferencije 20. Dani Mate Demarina.
Urednici su govorili i o problematici filozofije obrazovanja koja se mora baviti društvenim transformacijama koje imaju odlučujući utjecaj na značenje obrazovanja, njegove ciljeve i praksu, a posebno globalizacijom, digitalizacijom, kulturnom fragmentacijom i transformacijom. Također, bilo je govora o finskom modelu obrazovanja kao nečemu vrlo kvalitetnom.
Dr. sc. Marin Beroš voditelj je podružnice Instituta društvenih znanosti "Ivo Pilar" u Puli. Doktorirao je 2014. godine na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu s temom "Nastanak, razvoj i vidovi ideje kozmopolitizma". Izv. prof. dr. sc. Bruno Ćurko radi na Odsjeku za učiteljski studij Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Doktorirao je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu s temom "Kritičko mišljenje u nastavi filozofije, logike i etike".