(Snimio GEORG HERCEG)
Spoj kulture na širi način - prekrasna istarska kulturno-povijesna baština, sasvim poseban ambijent i koncertna pozornica te rana glazba uz izvrsne izvođače. Najkraći je to sažetak prve večeri ovogodišnjeg festivala rane glazbe, Dvigrad festivala, koji je svečano otvoren u nedjelju navečer upravo u Dvigradu.
Predstavio se Ensamble Feuervogel s programom "Elizabetanska Engleska", i to u sastavu Nura Natour, Mathis Wolfer, Felix Schlenker, Mona Grosam - blok flaute i Min-Tzu Lee, udaraljke.
(Snimio GEORG HERCEG)
Nakon pozdravnih riječi kanfanarskog načelnika Sandra Jurmana i umjetničkog direktora manifestacije Darka Soltera - koji su govorili ukratko o važnosti Dvigradfesta te o iznimnoj viziji osnivača i predsjednika ovoga festivala, Alojzija Prosolija, a koji se održava pod visokim pokroviteljstvom predsjednika RH i Papinskog instituta za sakralnu glazbu u Rimu te koji svake godine ima na repertoaru koncerte u nekoliko raznih mjesta diljem Istre, no Dvigrad je tu polazna točka - uslijedila je glazba.
Predstavljenim programom vrstan Ensemble Feuervogel osvrće se na umjetnički opus engleskog slikara, minijaturista i portretista Nicholasa Hilliarda, koji je bio sklon detaljima. Sve to pokazuje i ukazuje na puno širu funkciju glazbe, kao spoja umjetnosti i među različitim vidovima umjetnosti, ali i kao povijesni pregled određenog doba - i s glazbenog i sa šireg umjetničkog gledišta. Poseban je naglasak stavljen na tipične glazbene oblike koje susrećemo u engleskoj glazbi s kraja 16. stoljeća, tako da se na ovoj prekrasnoj lokaciji sasvim posebnog Dvigrada - kako zbog cijele priče o tome mjestu kroz povijest i stoljeća, tako i poradi činjenice da je to sugestivna pozornica, idealna za predstaviti glazbu što bijaše i što doživljava svojevrsnu renesansu - moglo čuti englesku dvorsku glazbu za ples i najpopularnije pjesme i melodije elizabetanskog razdoblja.
(Snimio GEORG HERCEG)
Repertoar ovog višestruko nagrađivanog ansambla obuhvaća raspon zvukovnih doživljaja, protežući se kroz razdoblje srednjeg vijeka, renesanse i ranog baroka do suvremene glazbe.
Izvedena su djela koja potpisuju autori kao što su James Harding, Peter Philips, Daniel Bachelor, Thomas Morley, John Wilbye, John Bennet, John Dowland, William Byrd, Thomas Morley, Richard Dering, Hugh Ashton, Robert White i Richard Nicholson.
Prikazana je tako zanimljiva, bogata, dojmljiva glazbena priča, a kulisa Dvigrada olakšala je poniranje u te drevne svjetove. Poseban je osjećaj i poput se do te koncertne pozornice