Na izložbi u Galeriji Makina fotografijama se predstavljaju pulski gimnazijalci i gimnazijalke: Paola Brletić, Roko Kuzmanović, Elena Kleva, Noa Pavlinović, Matea Kegelj, Antonija Cigić, Paola Šuškić, Marko Liverić, Andrej Jelenić, Borna Černe i Petar Pereša
(Snimio Dejan ŠTIFANIĆ)
U Galeriji Makina otvorena je izložba 11 polaznika i polaznica Foto Akademije Makina, a ovaj put fotografijama se predstavljaju pulski gimnazijalci i gimnazijalke: Paola Brletić, Roko Kuzmanović, Elena Kleva, Noa Pavlinović, Matea Kegelj, Antonija Cigić, Paola Šuškić, Marko Liverić, Andrej Jelenić, Borna Černe i Petar Pereša.
Ono što je u svom početku trebalo biti školica kršteno je na koncu Foto Akademijom Makina i to funkcionira već osam godina pod vodstvom Hassana Abdelghanija koji vodi i galeriju Makina na Kapitolinskom trgu. Na Foto Akademiji Makina postoje dva razreda, jedan koji Abdelghani naziva "za dame i gospodu", a drugi naziva "za omladince", tako da su se na preksinoćnoj izložbi predstavili učenici i učenice pulske Gimnazije gdje inače imaju foto klub. Kako je njihova profesorica talijanskog jezika Karin Bolković išla kod Abdelghanija u školicu, spojila ga je sa svojim učenicima koji su bili zainteresirani naučiti nešto o fotografiji.
- Klinci žele ići kod mene u školicu jer ja ih, kako to kažem, odvedem dva koraka unazad da bih ih odveo deset koraka unaprijed. Ja ih vratim na analogiju jer to je temelj svega, kaže Abdelghani. O povijesti fotografije učenicima je govorila Paola Orlić, da bi im nakon nje osnove fotografije približio Marko Hajdarović. Igor Zirojević govorio je na temu arhitektura i fotografija, Đani Celija pričao je o svjetlu i fotografiji, Luka Pretegiani o likovnosti u fotografiji, a Dejan Štifanić podučio ih je reportažnoj fotografiji. Asistent u nastavi bio je Giordano Cellich.
Abdelghani je djeci održao tečaj analogne fotografije što je za novu generaciju bilo nepoznato područje, a ustupio im je i analogne fotoaparate iz svoje bogate kolekcije da naprave fotografije na temu "Ulični život" odnosno "Ulična fotografija". Ideja je bila da oni stalno nose aparat sa sobom, a nakon što su ispucali filmove došlo je vrijeme da se razviju u mračnoj komori.
(Snimio Dejan ŠTIFANIĆ)
- Najveća sreća bila je kada su stajali i gledali taj magični trenutak (kako fotografija nastaje) jer to nikada nisu vidjeli, priča Abdelghani koji je prezadovoljan svojim mladim kolegama. Na koncu su izložene 33 fotografije koje su većinom nastale analogno i svega nekoliko ih je snimljeno digitalno, a također i velika većina njih snimljena je u Puli, osim nekoliko njih koje su nastale u Ljubljani.
Paola Orlić na kraju je napravila odabir svih fotografija za izložbu i naučila polaznike da napišu ono što se naziva artist statement, odnosno umjetnikova izjava koja prati njegov rad i u kojoj mora reći nešto o svojim fotografijama. Te izjave prate i fotografije na ovoj izložbi.
Dvojica od tih 11 mladih fotografa i fotografkinja preksinoć su se kratko predstavili i novinarima pa je tako Andrej Jelenić za svoje fotografije koje su izložene većinom odabrao analogne.
- Analogna fotografija nije kao obična fotografija, nego u njoj osjetiš dubinu. Tu imaš cijeli proces i znaš da si sam kreirao tu fotografiju od kreiranja do razvijanja i da si sam zaslužan za sve što dobiješ tako da u to ide i puno više truda. Kod analogne fotografije nemaš toliko puno pokušaja kao kod digitalne, imaš 36 fotografija na jednom filmu i moraš ih iskoristiti. Malo se namučiš i kod tog procesa razvijanja, ali na kraju budete zadovoljni rezultatima i kroz sav taj trud onih 36 fotografija koje dobijemo budu bolje nego bilo koje digitalne, kaže Jelenić.
Za razliku od njega, Marko Liverić odabrao je digitalne fotografije.
- Meni je praktično "opaliti" tu fotografiju, vidjeti što valja i što ne valja i pokušati ponovo da ispadnu najbolje što mogu, kaže Liverić koji je fotografirao dizalice u pulskoj luci jer su ga, kako kaže, jako privukli ti pulski divovi i bili su mu zanimljivi za fotografiranje.
Abdelghani nije krio sreću, ali pogotovo ponos zbog radova svojim mladih kolega, ni za vrijeme službenog otvaranja izložbe, ali mu je istovremeno bilo i žao što njihova školica završava jer su se prekrasno družili od samog početka. Iskoristio je i priliku da se zahvali svima koji su financijski pomogli da se školica održi, a istovremeno je veliku zahvalu uputio i profesorima na školici.
- Sretan sam i ponosan što sam na neki način odškrinuo neka vrata, "vrata percepcije", poručio je okupljenima Abdelghani.