MONTE LIBRIĆ

FOTOGALERIJA / Drugi dan manifestacije prepun događanja: Madina, grafiti, lov na slova, Petrine priče

| Autor: Vanesa Begić


Raznovrsnost je zajednički tematski (pred)znak radionica na Monte Libriću.

Graffiti Art, kreativna radionica koju je vodio Krešimir Golubić, jedan od pionira hrvatske grafiti scene poznat pod umjetničkim imenom Leon (GSK), izazvala je veliku pozornost djece, koja su željela saznati i vidjeti što su to grafiti i naučiti osnovne tehnike te vrste umjetnosti. Osim što su pod vodstvom strpljivog Golubića - koji je odgovarao na bezbroj pitanja najmlađih, mogli čuti i naučiti što su to grafiti, mogli su i dublje razumjeti kontekst grafita kao umjetničkog izraza.

Stručni skup u Gradskoj knjižnici i čitaonici Pula (Snimila Petra Tadić)Stručni skup u Gradskoj knjižnici i čitaonici Pula (Snimila Petra Tadić)

Dakako, bilo je govora i o crtanju na neprihvatljivim mjestima, a najmlađi su mogli naučiti razliku između umjetnosti i vandalizma uz naglasak na važnost očuvanja zidnih površina koje nikako nisu predviđene za oslikavanje ili još gore – vandalizam.

(Snimila Vanesa Begić)(Snimila Vanesa Begić)

Prilagođeno uzrastu djece, moglo se saznati nešto i o povijesti grafita. U drugom dijelu radionice uslijedilo je crtanje "graffiti piecea" – zidne slike nacrtane bojom u spreju.

Radionica Graffiti Art - Krešimir Golubić (Snimila Petra Tadić)Radionica Graffiti Art - Krešimir Golubić (Snimila Petra Tadić)

Djeca iz OŠ Tone Peruška, Kaštanjer i Marčane - po nekoliko razreda - prisustvovalo je predstavljanju slikovnice književnice Olje Savičević Ivančević i ilustratorice Ene Jurov "Djeca s igrališta Madine Hussiny" (Sandorf), gdje kroz ovu važnu priču progovaraju o slobodi i važnosti slobode. Premda je tema ozbiljna, autorice su to, kako su i rekle kroz razgovor, priredile na djeci primjeren način.

Šestogodišnja afganistanska djevojčica Madina Hussiny, preminula je na hrvatsko-srpskoj granici 2017. godine, a njeno je ime danas simbol stradanja na migrantskim putovima, simbol smrti na granicama kojim se pokušava ukazati na nepravde. Ena je došla do ideje o realizaciji stripa, zatim se javila Olji koja je knjigu napisala, što, zbog teme i nije bilo lagan zadatak, a potom je to Ena ilustrirala.

- Prvih šest mjeseci nisam mogla ilustrirati, koliko sam bila svime potresena, premda sam imala strip u glavi, zatim sam u nekoliko mjeseci realizirala strip. Crtam na papiru, poslije skeniram i kompjuterski obojim, kazala je Ena o tehnikama izrade.

(Snimila Vanesa Begić)(Snimila Vanesa Begić)

Olja Savičević Ivančević kazala je da je to priča o slobodi, da se takve stvari ne ponove i da sva djeca imaju pravo na slobodu i sretnu budućnost, gdje neće biti razlika među ljudima, granica i nasilja.

Djeca su postavljala mnoštvo pitanja, zašto se takve stvari događaju, zašto ljudi moraju napustiti svoje domove, zašto je stradala, te o apsurdnosti ratova.

Bio im je zanimljiv i kontrapunkt među dvjema djevojčicama - Marinom, koja je došla s mora, živjela je u Berlinu i Madinine tužne sudbine.

Zatim u radionici stripa koju je vodila Ena Jurov nakon čitanja i razgovora o slikovnici polaznici su kreirali svoje likove. Mogla su to biti djeca s radionice ili njihovi pravi ili izmišljeni prijatelji.

Kako pretvoriti slova u životinje, te može li, primjerice, slovo A postati krokodil, ili O pauk? O tome je na svojoj radionici Slovoživotinje govorila Apolonija Lučić, ilustratorica i autorica stripova, a prilikom našeg posjeta tu je bio jedan od drugih razreda OŠ Tone Peruška te razred iz OŠ Marčana.

(Snimila Vanesa Begić)(Snimila Vanesa Begić)

Nekoliko je razreda iz Talijanske osnovne škole "Giuseppina Martinuzzi" bilo nazočno predstavljanju knjige Stelle Nosella

"Lo strampalatissimo diario di Leonardo da Vinci" (Šašavi dnevnik Leonarda da Vincija).

Vrijeme radnje je 1463. godine te u obliku dnevnika donosi pustolovine 11-godišnjeg Leonarda da Vincija, priču o radoznalom dječaku, briljantnoga uma, rođenog za istraživanja. Tako počinju njegovi eksperimenti, pokušaji leta te nezaustavljiva želja da otkrije kako funkcioniraju pojedini predmeti, stvari, pojave.

Kako je Stella Nosella rekla u izjavi za naš list: - Već sam ranije pisala knjige o raznim poznatim povijesnim ličnostima, po struci sam biotehnologinja i novinarka, te spojila sam znanost i povijest, motivirana sam prikazati neke povijesne činjenice, a uz maštu oživjeti te protagoniste na djeci primjeren način. Izrađivala sam već obiteljske vodiče za obilazak talijanskih muzeja, pa znam što ljudi traže i što im se dopada, kazala je Nosella.

Potom je s djecom uslijedio pravi kviz, uz sjajnu interakciju s publikom.

Street Poster Art kreativna je radionica Urbanog Librića, koju vodi poznati pulski ilustrator Vibor Juhas. Polaznici su na ovoj radionici uz veselje i smijeh učili kako osmisliti, ilustrirati, dizajnirati i postaviti ulični poster.

Pulska glumica s osječkom adresom Petra B. Blašković djeci nižih razreda TOŠ "Giuseppina Martinuzzi", DV Rin Tin Tin iz Pule i Paperino iz Poreča izvela je pravu predstavu, didaktičku, veselu, razigranu, o slovima, pričama te općeljudskim vrijednostima uz scenski pokret, puno podataka, pjesmu, glazbu, veselo i nadahnuto.

(Snimila Vanesa Begić)(Snimila Vanesa Begić)

Knjiga "Kolači od blata" autora teksta Gorana Ferčeca i ilustratorice Apolonije Lučić donosi sasvim drugi pristup u odnosu na konvencionalni, tradicionalni format kuharice za stvarat nešto jedinstveno uz teme iz ekologije i ne samo.

(Snimila Vanesa Begić)(Snimila Vanesa Begić)

Stručni skup "Knjižnice kao inkubatori urbane kulture" održan prvoga dana Librića u Gradskoj knjižnici i čitaonici gdje su bili najavljeni kao gosti-izlagači dr. sc. Tatjana Aparac-Jelušić, dr. sc. Frano Dulibić s Filozofskog fakulteta Zagreb, Niko Cvjetković, ravnatelj Gradske knjižnice Rijeka, mag. Igor Černe iz Mariborske knjižnice, Jasna Jakšić i Ivana Kancir iz zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti, Daniel Horvat i Iva Turina iz Gradske knjižnice i čitaonice Pula te Martina Ćosić Vuglec iz Goethe-Institut Kroatien otvorio je brojna pitanja o čitanju kod djece te o tome kako im približiti knjigu, ali i podatke koji navode na razmišljanje - djeca previše vremena provode uz mobitele i moderna sredstva komunikacije, čemu posvećuju više vremena od primjerice čitanja stripova. Djeca i po nekoliko sati igraju igrice, a nekada su i po nekoliko sati čitala stripove, jedan je od zaključaka.

Animirani filmovi iz Zagrebačke škole animacije bili su, kako se moglo saznati, pravi dragulj, nešto što se spominje i danas diljem svijeta kao svijetli, pozitivan primjer.

Ovogodišnje Libraonice, interaktivne radionice Monte Librića inspirirane su festivalskom temom "Lov na slova", a provode se u suradnji s Fakultetom za odgojno obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Radionicu drugoga dana Librića vodila je Ramona Sošić, studentica Fakulteta za odgojno obrazovne znanosti pulskog Sveučilišta.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter