Priča Antonia Tabucchija, slavnog književnika kojem je Portugal bio druga domovina, nadahnuta je životom ljudi i događajima na Azorskom otočju, gdje je pisac nekoliko godina živio. Kazališno izmiještanje Tabucchijeve priče u scenski dojmljiv prostor, prirodnog mediteranskog ambijenta u Balama, bio i jedan od redateljskih poticaja za ovu kazališnu koprodukciju Teatra Fort Forno iz Bala i Reflektor teatra iz Novog Sada
"Slavni Homer je pričao priče u tišini mediteranskih noći, možda je ovo nešto modernija storija koja izmiče modernosti vremena u kojem živimo, na tragu starih vremena kada su ljudi pričali priče i ljudi slušali. Jedan čovjek, jedna priča, jedan slušatelj je dovoljan. I to je teatar, zar ne gospodine Brook."
Glavna je to premisa književnika Miloša Latinovića, redatelja i autora koncepta predstave "Žena iz Porto Pima" nastale prema tekstu poznatog talijanskog književnika i intelektualca Antonia Tabucchija, a koja je sinoć premijerno izvedena u iznimno intimnoj atmosferi 2. Bembo festa - Festivala malih formi u Balama. Ambijentalna predstava, zapravo ambijentalna monodrama, u kojoj glumi i pripovijeda upečatljivi Jugoslav Krajnov, prvak drame Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada, uprizorena je u prekrasnom, malenom terasastom dvorištu iza baljanske palače Soardo Bembo. Priča Antonia Tabucchija, slavnog književnika kojem je Portugal bio druga domovina, nadahnuta je životom ljudi i događajima na Azorskom otočju u Atlantiku, gdje je pisac nekoliko godina živio. Kazališno izmiještanje Tabucchijeve priče u scenski dojmljiv prostor, prirodnog mediteranskog ambijenta u Balama, bio i jedan od redateljskih poticaja za ovu kazališnu koprodukciju Teatra Fort Forno iz Bala i Reflektor teatra iz Novog Sada.
Okosnicu kazališne priče čini nesretna ljubavna priča koju pripovijeda nekadašnji lovac na kitove, a sada oronuli fado pjevač u jednom turistima namijenjenom klubu u Porto Pimu. On, koji je nekad pjesmom dozivao murine, svoju tužnu priču priča piscu, "pjeva svoju tužnu pjesmu koju nije pjevao trideset godina". On, koji je "harpunom ubio ženu za koju je mislio da je njegova", trebao je biti kitolovac, kao njegov otac i djed…
Kazališnu izvedbu dokumentarno-lirske "Žene iz Porto Pima", čiji je dramaturg Goran Ibrajter, prate izvrsne gitarističke izvedbe mladog Tiana Baričevića. One skladno upotpunjuju glumačku autentičnost Jugoslava Krajnova kao fado pjevača- pripovjedača na sceni.
Publika koja je gledališta ispunila do zadnjeg mjesta, dugim je i snažnim aplauzom nagradila premijernu izvedbu predstave, koja u ovim čudnim, preubrzanim vremenima i životima, znači i važan povratak, zapravo čak i zaustavljanje, uz samu bit promišljanja važnosti ljudske komunikacije. Kazališni jezik "Žene iz Porto Pima" na prvu loptu možda jest arhaičan, ali baštini onu važnu komunikacijsku ulogu kazališne umjetnosti te promišlja pitanje zajedništva glumca i publike.
Uoči predstave o povijesti kazališnog festivala Sterijino pozorje, koji se u Novom Sadu održava od 1956., govorio je dr. Miroslav Radonjić, direktor Sterijinog pozorja. Publici u Balama predstavio je bogato izdavaštvo ovog uglednog festivala.
Naredni tjedan na programu 2. Bembo Festa u Balama su čak dvije predstave zagrebačkog Malog Teatra. Prva je na programu u srijedu 3. kolovoza u 20.30 sati, a riječ je o predstavi "Palac sim - palac tam", prema tekstu Silvije Šesto u režiji Davora Dokleja, a glumi Igor Baksa. U četvrtak, 4. kolovoza, u 21 sat na rasporedu je predstava "Don Quijote od Hrvatske" u režiji Igora Bakse. Uz Baksu, u ovoj komediji o borbi s vjetrenjačama igra i Sven Jerkić.
Ulaz na predstave je besplatan. Organizatori Bembo Festa su Turistička zajednica Bale, Općina Bale, Mon Perin, Talijanski institut za kulturu i Teatar Fort Forno, a medijski pokrovitelj je Glas Istre.