STUDIO SONDA

RETROSPEKTIVA U ZAGREBAČKOJ HDD GALERIJI: Dizajn sa šterne - izbor dizajnerskih radova nastalih u Vižinadi

| Autor: Bojana ĆUSTIĆ JURAGA
Ambalaža vina Piquentum, Vinski podrum Buzet

Ambalaža vina Piquentum, Vinski podrum Buzet


Izložba putem originalnih predmeta, vizualne dokumentacije i tekstova predstavlja najvažnije Sondine projekte od 2004. do danas, počevši od pokretanja i uređivanja časopisa/informatora Sonda, preko višegodišnjih suradnji s porečkom BOOKtigom, Festivalom ljubavi i erotike Casanova, Pulskim filmskim festivalom i slovenskom tvornicom sportske opreme Elan. Tu su i ambalaža te vizualni identiteti proizvoda (vina Piquentum, Studena, Radenska); oblikovanja brojnih knjiga i publikacija… sve do pokretanja Kreativnog centra u Vižinadi

U zagrebačkoj HDD galeriji otvorena je izložba dizajnerskog studija Sonda pod naslovom "Dizajn sa šterne". Izložba predstavlja pregled djelovanja Studija Sonda kroz izbor dizajnerskih radova nastalih u proteklih 15 godina.

- Osmišljavan u osami, daleko od vreve velikih centara, za klijente u rasponu od lokalnih do internacionalnih, Sondin dizajn inspiriran je sposobnošću dizajniranih predmeta da kreiraju nova značenja i nove priče, a usmjeren je na interakciju, istraživanje, otvaranje nepoznatih rakursa na poznate stvari, na stvaranje novih veza između predmeta, ideja, pojedinaca i zajednica, ističe se u tekstu koji prati izložbu, a čiji je kustos Marko Golub.

Fascinantno širok raspon

Izložba putem originalnih predmeta, vizualne dokumentacije i tekstova predstavlja najvažnije Sondine projekte od 2004. do danas, počevši od pokretanja i uređivanja časopisa/informatora Sonda, preko višegodišnjih suradnji sa Sajmom rabljenih knjiga BOOKtiga, Festivalom ljubavi i erotike Casanova, Pulskim filmskim festivalom i slovenskom tvornicom sportske opreme Elan. Tu su i ambalaža te vizualni identiteti proizvoda (vina Piquentum, Studena, Radenska); oblikovanja brojnih knjiga i publikacija… sve do pokretanja Kreativnog centra u Vižinadi.

Mnogi od Sondinih radova prikazani na izložbi nagrađeni su važnim domaćim i međunarodnim strukovnim nagradama i priznanjima, uključujući Art Directors Club, Red Dot, European Design Awards, Golden Drum, BalCannes, HOW’s International Design Award Ideja X, Dieline Awards, Plus X, Cropak, Regpak, nagrade Zgrafa i Hrvatskog dizajnerskog društva te brojne druge.

- Dizajnerska produkcija Studija Sonda fascinantno je širokog raspona i uključuje sve od radova izuzetno visoke javne vidljivosti do onih čija je komunikacija usko lokalna, ali svejedno gusta i bogata značenjem; od kompleksnih multimedijskih projekata do skromno producirane, ali inventivno osmišljene efemerne tiskane građe; od brižljivo razrađenih etiketa za male vinare do svuda prisutnih potrošačkih brendova; od rješenja dominantno konceptualne prirode do onih prvenstveno estetski upečatljivih. Sondin tim u tom smislu odlikuje unutarnja fleksibilnost i prilagodljivost koja im omogućuje da jednako učinkovito odgovore na najrazličitije tipove zadataka. Odlikuje ih i visoka osjetljivost na kontekst, odnosno sposobnost da za svaki sadržaj pronađu autentično zavodljiv, komunikativan, nerijetko i dirljivo poetičan rakurs, no najvažnije – odlikuje ih neka snažna želja za kontaktom, komunikacijom, povezivanjem i umrežavanjem, ističe Marko Golob.

On naglašava da "Sonda razumije dizajn kao medij koji stimulira i stvara nove interakcije – interakcije s urbanim prostorom, interakcije unutar lokalne zajednice, među sugrađanima koji se još ne poznaju, među čitateljima knjiga ili ljubiteljima filma. Ta žudnja za kontaktom sigurno dijelom proizlazi iz Sondine vlastite, samoodabrane pozicije – u potrazi za što većim mirom, preselili su iz Poreča i danas djeluju iz male istarske općine Vižinada posred Istre koja sa svih svojih 27 naselja broji oko 1.000 stanovnika – i odatle kao da pokušavaju pokazati kako ste, gdjegod se nalazite, uvijek na jedan korak, jednu sliku, jednu gestu, jednu riječ daleko od bilo koga, bilo gdje u svijetu."

Važnost konceptualnog kontinuiteta

- Baveći se u svojim počecima uređivanjem i izdavaštvom Sonda je naučila jednu bitnu stvar koju dizajneri vizualnih komunikacija danas često zaboravljaju – važnost konceptualnog kontinuiteta, odnosno činjenicu da se priča oko nekog proizvoda, brenda, manifestacije, institucije i slično, najbolje gradi kroz vrijeme. Najzanimljiviji ogledni radovi Studija Sonda su upravo oni koji proizlaze iz višegodišnjih suradnji – npr. Festival ljubavi i erotike Casanova, Festival rabljenih knjiga BOOKtiga, Pulski filmski festival, ambalaže za Piquentum vina, redom su projekti koji iz godine u godinu rezultiraju kvalitetnim dizajnerskim rješenjima. Pritom je svaki put riječ o novom integralnom vizualnom identitetu, ali takvom koji se gradi na iskustvima, sjećanju, odgovoru na ono što im je prethodilo, krećući se unutar istih ili sličnih ideja koje se nadograđuju ili sagledavaju iz nekog drugog rakursa, naglašava Golub i zaključuje: "Sondin dizajn inspiriran je sposobnošću dizajniranih predmeta da kreiraju nova značenja i nove priče, a usmjeren je na interakciju, istraživanje, otvaranje nepoznatih rakursa na poznate stvari, na stvaranje novih veza između predmeta, ideja, pojedinaca i zajednica".

Izložba se može razgledati do 14. svibnja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama