GALERIJA FONTICUS

DVA NOVA LIKOVNA PROJEKTA: Metafore vremena crnogorske umjetnosti uz portrete Grada umjetnika

Kolektivni i revijalni likovni projekt "Metafore vremena" zapravo su objedinjena likovna djela dvanaestero umjetnika i umjetnica iz Crne Gore, a u radove izložene u galeriji Fonticus potpisuju Marija Abramović, Bojana Bogavac, David Delibašić, Anastasija Kostić, Hajdina Kostić, Milica Lakičević, Maša Laković, Jelena Pavićević, Aleksandar Radević, Marija Radušinović, Đorđe Rašović i Mato Uljarević, svi članovi Udruženja likovnih umjetnika Crne Gore

| Autor: Luka JELAVIĆ


Gradska galerija Fonticus nastavljajući svoju plodnu izlagačku djelatnost predstavila je dva nova likovna projekta, u dva dijela galerijskog prostora. Kolektivni i revijalni likovni projekt "Metafore vremena" zapravo su objedinjena likovna djela dvanaestero umjetnika i umjetnica iz Crne Gore, a u radove izložene u galeriji Fonticus potpisuju Marija Abramović, Bojana Bogavac, David Delibašić, Anastasija Kostić, Hajdina Kostić, Milica Lakičević, Maša Laković, Jelena Pavićević, Aleksandar Radević, Marija Radušinović, Đorđe Rašović i Mato Uljarević, svi članovi Udruženja likovnih umjetnika Crne Gore.

Street art

- Tehnologije predstavljenih vizualizacija su u rasponu od standardnih načina akrila, ulja na platnu, preko ideja street arta – grafita, pa do animacije putem grafičkog gif formata. Na radovima su zastupljeni slikarstvo, crtež, keramika, kompjuterska grafika, kolaž i kombiniranje tehnika. Radove odlikuje visoki stupanj narativnost u obradi tema, nadrealizam kao znatno prisutan u pristupu tematiziranju te korištenje simbola kao izražajnih oslonaca. Iako su poetike, rukopisi i interpretacije heterogene, ipak bi se moglo kazati kako ovaj niz likovnih radova propituje suvremenost. Dotaknute su teme situacija, odnosno stanja u vremenu sadašnjem, od međuljudskih odnosa, civilizacijskih pritisaka tzv. demokracije, osobnih doživljaja trenutka, ali i humorni komentari doživljaja okruženja, rekao je na otvaranju izložbe kustos galerije Eugen Borkovsky zahvaljujući autorima i organizatorima na suradnji koja je dovela do realizaciji izložbe. Ovo nije prvi put da Grožnjan Grad umjetnika surađuje s umjetnicima iz Crne Gore, rekao je Borkovsky, posebno spomenuvši koordinatoru Ljubu Radovića iz Saveza Crnogoraca Hrvatske i Milanki Marić iz Buja koja koordinira ovakva predstavljanja crnogorskih umjetnika.

Kolorizam u radu Anastasije Kostić

Izložba je realizirana i uz pomoć Savjeta Republike Hrvatske za nacionalne manjine. Na otvaranju izložbe Borkovsky je pojedinačno predstavio sve autore i njihova izložena djela.

Drugi likovni projekt pripremila je vojvođanska umjetnica Danica Dadić koja posljednjih godina, uz Novi Sad i rodni Sivac, živi i radi i u Grožnjanu, gdje ima svoj studio. Očarana Grožnjanom već pri prvom dolasku, Danica Dadić je ovom prigodom predstavila svoje viđenje grožnjanskih vizura, trgova, ulica, stvarajući zanimljiv niz autorskih portreta Grada umjetnika.

Portret Grožnjana – jedan od crteža Danice Dadić

- Iako autorica ima puno iskustva s crtanjem i slikanjem, ovaj niz nastao je gotovo u jednom dahu. Podloga je uvijek jednostavna, ali plemenita bjelina papira. Korišten je alat shodan vremenu: fini flomaster. To dozvoljava preciznost prijenosa osluškivanih oblika. Potezi su raznorodni, prilagođeni motivu kojeg autorica zapaža te ga prenosi promatraču. Tanki medij nudi finoću, ali i gestualni, treperavi iskaz poteza. Ove mogućnosti umjetnica eksploatira i ujedinjuje sa svojim doživljajem. Autorica koncipira rad izborom iz izobilja formi. U atmosferi Grožnjana, to je dosta naporan trud jer grad na uzvisini i njegova okolica obiluju oblicima. Danica uspijeva izlučiti osnovne detalje kojima gradi svaki pojedini crtež.

Živopisnost oblika

Živopisnost oblika odražava se kroz postupke umjetnice. Zanemarujući detalje, ona formira treperave formacije. Zapažamo razliku u snazi poteza kojima oformljuje čvrsti predmet i lelujavost kod pristupa oblikovanju biljnih sustava. Pristupom i načinom izvedbe, ona različitost kvalitete zapaženog predstavlja sugestivno. Ova dva načina bivaju pomirena na podlozi, prenio je kustos Eugen Borkovsky svoje dojmove o radovima Danice Dadić, koja je grafički dizajn završila u Novom Sadu, a izlaže od 1983. godine.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter