IZLOŽBA U KULI

"BITNO JE OČIMA NEVIDLJIVO" HELLEN RADIKOVIĆ: Vizije slobode i igre u djelima ženske inačice Petra Pana i Malog princa

| Autor: Davor ŠIŠOVIĆ


U motivima njezinih skulptura i crteža dominiraju ženski aktovi, životinjske figure, i parodije ili reinterpretacije rock'nroll motiva * Stilizirani figurativni prikazi ženskih aktova u mitološkim prizorima združeni su s antropomorfiziranim kućanskim uporabnim predmetima

U žminjskoj Kuli otvorena je retrospektivna izložba osebujne umjetnice Hellen Radiković, Zagrepčanke koja već dva desetljeća živi i stvara u selu Karlovići na Žminjštini. U prizemlju Kule izložene su njezine skulpture, instalacija, pastelni crteži i slike, ukrasni i uporabni predmeti koje je ova umjetnica izradila za dekoraciju vlastitoga doma.

(Davor ŠIŠOVIĆ)

Koristila je pritom širok raspon prirodnih ili recikliranih materijala, od drva, tkanine i slame pa do metalnih, žičanih ili drugovrsnih predmeta kojima je uklapanjem u umjetničku instalaciju udahnula novi život i svrhu. U motivima njezinih skulptura i crteža dominiraju ženski aktovi, životinjske figure, i parodije ili reinterpretacije rock'n'roll motiva.

Prikazi ženskih aktova

Tako je primjerice dekonstrukcijom električne gitare nastala vrlo efektna sobna lampa, dok su babuške iz šume uz malo papira, konca i žice poslužile za oblikovanje kompletnog rock sastava u žaru live izvedbe na pozornici. Stilizirani figurativni prikazi ženskih aktova u mitološkim prizorima združeni su s antropomorfiziranim kućanskim uporabnim predmetima, a osim poetske snage ili pak čiste vizualne duhovitosti, njezine skulpture odaju i rezbarsku vještinu naturalne ilustracijske ornamentike. Posebnu pozornost posjetiteljima izložbe privući će od čavlića sačinjen lik propetog konja koji kao da je sišao iz radnje nekog fantasy romana.

(Davor ŠIŠOVIĆ)

Fotografije izložene na prvom i drugom katu žminjske Kule su pak sasvim druga priča i pripadaju, kako je na otvorenju publici ispričala autorica, kasnijoj fazi njezina stvaralaštva. Snimljene su mobitelom, i nisu obrađivane nikako drukčije osim uvećavanjem pojedinih detalja, čime su nastale čudesne i često na prvi pogled neobjašnjive teksture za koje bismo najčešće pretpostavili da prikazuju intergalaktička magličasta mnogozvjezdana tkanja snimljena jakim teleskopom. A nisu, pojasnila je autorica, već su snimljene u njezinu domu, ponajviše u kuhinji, u kratkotrajnim prizorima površine upotrijebljenog posuđa, rasutog brašna (u kome se na jednoj fotografiji autorici ukazao portret Leonarda da Vincija!), raznih namirnica trenutak prije ili nakon njihove kulinarske obrade, jutarnjoj paučini, slučajno pronađenom peru ili zalutalim kukcima.

Punkerica koja odbija odrasti

Na otvorenju izložbe ovu su autoricu u uvodnim besjedama pjesnikinja Nada Galant, organizatorica Lenka Šajina, Sanjin Stanić u ime općine kao pokrovitelja izložbe te Nensi Pereša Licul pisanom riječju predgovora izložbenog kataloga, ocrtali kao žensku inačicu Petra Pana ili Malog princa, kao punkericu koja odbija odrasti, koja u svojoj umjetnosti promiče načela slobode i igre, ljubavi, beskraja i kaosa. Stoga je i ova izložba, koja u žminjskoj Kuli ostaje otvorena do kraja veljače, nazvana citatom iz Malog princa, "Bitno je očima nevidljivo", a izloženi radovi oku posjetitelja pružaju mogućnost doživljaja na prvi, drugi, pa i treći pogled.

(Davor ŠIŠOVIĆ)

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter