(Press)
Galerija Poola u Puli poziva sve ljubitelje umjetnosti na otvorenje izložbe Nevena Bilića pod nazivom "Prvijenac u začetku i neki fragmenti", koje će se održati u subotu, 29. prosinca 2025. u 19 sati, na adresi Kandlerova 14, Pula.
Autor kroz ovu izložbu donosi jedinstvenu perspektivu i osobni izraz, a posjetitelji će imati priliku upoznati se s njegovim radovima koji nastoje spojiti fragmente ideja u koherentnu cjelinu.
Izložba će biti otvorena za javnost do 19. siječnja 2026., a organizatori pozivaju sve zainteresirane da dođu i uživaju u umjetničkom stvaralaštvu Nevena Bilića.
Rođen je 1972. u Zagrebu. Srednju Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn završio je u Zagrebu. Upisao je studij kiparstva u Zagrebu 1991. diplomirao je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1997. godine u klasi prof. Stanka Jančića.
Na Umjetničkoj sceni pojavljuje se od 1995, sa prvom samostalnom izložbom u Kuli Lotršćak i otada je aktivno prisutan kroz niz značajnih skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu, kao što su Trijenale hrvatskog kiparstva 1994_2022, “MATERIKA “ Mostra Internazionale di Scultura, Gorizia, 2008., međunarodna izložba skulpture „KIP I OBJEKT“, Bratislava, 2009., kao i samostalnih izložbi 2003. Galerija KARAS, Zagreb, 2007.
Gliptoteka HAZU, Zagreb, 2013. Galerija umjetnina Split, „1 na 1“ sa Sinišom Labrovićem, 2019. Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica, Slovenija, 2021. Umjetnički Paviljon, Zagreb.
Dobitnik je i 15-ak strukovnih nagrada iz kojih izdvajamo: 2009. I. Nagrada za spomenik Fabjanu Kaliterni, Split, 2009. II. Nagrada za spomenik Pobjedi, Zadar, 2009. II. Nagrada za spomenik Miljenku Smoji, Split, 2011. Nagrada za postaje križnog puta, Srđ, Dubrovnik, 2012. III. Nagrada za spomenik Ivanu Pavlu II., Dubrovnik, 2015. Velika Nagrada na XII. Trienalu hrvatskog kiparstva.
U svojem radu bavi se skulpturom, objektom i ambijentalnim instalacijama. U radovima se očituju elementi arhitektonskog, molekularnog ali i organičkog, a u obrascima ornamentalnog 'grananja' u potki je struktura preuzeta iz područja suvremenih digitalnih, računalnih tehnologija, te njihova repeticija u potencijalno beskonačnim nizovima. Karakteristične su prostorne strukturne sheme rasternog karaktera. Radovi su stjecište različitih stilskih tipologija, što rezultira preklapanjem i izmjenom značenjskih kodova. Dominantan je i neskriven proces stvaranja, ali i geometrijska preciznost pojedinih struktura, te križanje tih dvaju obilježja pridonosi proširenju dekorativne funkcije ornamenta kao takvog.