(Snimila Nastasja Miletić)
Sinoćnje otvorenje izložbe “Alluring” Vanje Brajković, u produkciji Procesa - udruge za promicanje queer kulture i LGBTIQ+ prava, okupilo je znatiželjnu i izrazito angažiranu publiku, potvrđujući da Brajković posjeduje istančan senzibilitet za dvosmislenost kao umjetnički alat. U ovom ciklusu suvereno se istražuje procijep između percepcije i projekcije, točnije prostor u kojem se motiv cvijeta pretvara u polje napetosti između svjesnog pogleda i nesvjesnih asocijacija.
Fotografije, oblikovane promišljenom interakcijom svjetla, sjene i kompozicije, funkcioniraju kao vizualni lakmus-papir: gledatelj u njima iščitava jednako ono što vidi, kao i ono što donosi sa sobom. Cvijet tako prerasta u katalizator intimnih, često neočekivanih interpretacija. Upravo je ta dvosmislenost bila predmet najživljih komentara publike, koja je radove opisivala kao senzualne, erotski nabijene, ali istodobno profinjeno suzdržane i dovoljno otvorene da pobude želju te dovoljno zatvorene da zadrže tajnu.
(Snimila Nastasja Miletić)
(Snimila Nastasja Miletić)
Kritički gledano, Alluring uspijeva uspostaviti rijetko postignutu ravnotežu između estetike i psihološke dubine. Brajković ne nudi jednoznačne odgovore niti vodi promatrača za ruku; umjesto toga, konstruira vizualne fragmente koji djeluju poput intimnih prijelaznih prostora, mjesta gdje se percepcija lomi, a značenja nastaju u međuprostoru.
Time potvrđuje fotografiju kao medij introspekcije bilježenja i otkrivanja.
Izložba ostaje otvorena do 28. studenoga, a njezin učinak leži upravo u tome što svatko iz nje izlazi s drugačijom interpretacijom. U slučaju Alluringa, ono što vidimo možda doista jest cvijet – ali možda i sve ono što ne želimo izreći naglas.
(Snimila Nastasja Miletić)
(Snimila Nastasja Miletić)