Arhiva G. I.
Nije prošlo niti dva tjedna od kada smo pisali da su iz istarske podružnice stranke Most pokrali logotip Turističke zajednice Istre i nehajno ga prikačili na svoje stranačke boje, a neki su nam građani iz okolice Umaga skrenuli pozornost na još jednu smicalicu lokalnih mostovaca. Naime, oni su preuzeli i preimenovali Facebook stranicu "Izlasci Umag" u "MOST Istra" i tako automatski dobili publiku od više tisuća korisnika na, blago rečeno, nepošten način.
Jednostavnim pregledom njihove stranice vidljivo je da je ona nastala 2014. godine i da se ranije zvala "Izlasci Umag", nakon čeka je 2017. godine preimenovana u "Where to go in Umag" (gdje ići u Umagu), ipak donekle zadržavajući njen izvorni smisao. Međutim, ljudi koji su htjeli tek saznati gdje se može izaći u Umagu i koja je uopće ponuda zabave na tom području, 2022. su godine odjednom postali, ni krivi ni dužni, simpatizeri jedne političke stranke - Mosta.
Taj se čin može protumačiti svakako, samo ne na pozitivan način, pa tako može podsjećati na krađu pristaša, varanje Facebook korisnika, u najmanju ruku netransparentno, nekorektno, kokošarski i nedostojno jedne političke stranke koja inače promovira sve te vrijednosti.
Za komentar smo se obratili Stelli Šakić, stručnjakinji za marketing i društvene mreže.
"Koliko puta vam se dogodilo da vam na Facebooku počnu dolaziti obavijesti od profila ili udruge koju nikad niste zapratili, niti potražili? To je standardna manipulacija podataka koja je vrlo popularna na našim prostorima. Prvo se, kao u ovom slučaju, stranicu nazove nekim generalnim nazivom koji uključuje veliki broj ljudi. Nakon što administrator stranice privuče dovoljan broj ljudi, može je prodati nekome ili jednostavno preimenovati u ono što mu je bio cilj na samom početku", kaže nam Šakić.
Isti taj istarski Most ukrao je i logo TZ Istre
"Kao i u ovom slučaju, gdje su ljudi koje su zanimali izlasci u Umagu odjednom postali simpatizeri neke stranke. Vrlo prometne stranice se mogu prodati i za desetak tisuća eura, sve ovisi o kojem broju pratitelja se radi. Činjenica je da je kod nas ovaj postupak vrlo popularan, iako nije baš nešto što bi se preporučilo. Jer, dugoročno neće donijeti željene rezultate, a publika će vas prestati pratiti ako nisu htjeli biti u toj grupi. Dok u inozemstvu mladi koji se žele baviti digitalnim marketingom idu na fakultet, kod nas bi većina sve putem prečaca. Sve na brzinu i rezultate ako može još jučer", kratko je komentirala Šakić.
Ipak, u ovom je slučaju situacija, nadamo se, drugačija obzirom da su istarski mostovci kupili ili dobili stranicu od treće osobe, te je nisu namjerno "uzgajali". Kako bilo, njihovi postupci su se opet pokazali vrlo nekorektnima i neprofesionalnima.
Predsjednik istarskog Mosta Ivan Vidović, koje je inače iz Umaga, kaže da se stranica nije koristila duže razdoblje pa su vlasnici, odnosno osnivači, promijenili njezino ime te automatski o tome poslali obavijest svim pratiteljima.
Ivan Vidović (Snimio Milivoj Mijošek)
"Nakon toga većina onih koji su pratili stranicu su je i nastavili pratiti, a u međuvremenu smo dobili još više stotina novih pratitelja. S obzirom da je stranica vlasništvo onoga koji ju je kreirao te da Facebook dozvoljava promjenu imena stranice, funkcije stranice, opis stranice i sve ostalo što poželi onaj koji ju je kreirao, iskoristili smo tu opciju te promijenili ime istoj sukladno propisima i uvjetima Facebooka", rekao je Vidović.
Podaci s Facebooka jasno pokazuju povijest stranice Mosta Istra