Jedan od krucijalnih projekata Turističke zajednice Grada Poreča u ovoj godini bit će udruživanje turističkih zajednica Poreštine u Klaster Riviera Poreč. TZG Poreč se pritom pojavljuje u funkciji glavnog koordinatora i nositelja ovog projekta, a planirani rashodi za klastersku suradnju u 2020. godini iznose 4.556.000 kuna. Navedeno predstavlja 919 posto više u odnosu na rebalans 2019. godine.
Seabob, underwater scooter…
Glavni nositelji turističke djelatnosti i promocije na području klastera Riviera Poreč prepoznali su potrebu da se udruže, u cilju povećanja turističkog prometa i jačanja pozicije na turističkom tržištu. Glavni su dionici i nositelji u klasteru Turističke zajednice Grada Poreča i Općina Tar Vabriga, Funtana, Kaštelir - Labinci, Vižinada i Višnjan, kao i hotelske tvrtke Plava laguna d.d. i Valamar Riviera d.d, a spomenimo da su putem turističkih zajednica zastupljeni i njihovi članovi, poput privatnih iznajmljivača, malih obiteljskih hotela, ugostitelja i drugih.
Osnovna je ideja da, uz jasnu distinkciju proizvoda, usuglašenih na razini strategije klastera, svaki dionik zauzme svoju poziciju, pritom ne ugrožavajući poziciju drugih dionika. Ovime je ostvaren temelj za sinergiju snaga i resursa te je postavljena platforma za daljnje aktivnosti na razini klastera. Svrha je pozicionirati klaster sa svojim specifičnostima i kao takvog komercijalizirati ga na tržištu. Klaster je naravno dio regije Istre pa će tako i marketinške aktivnosti biti kompatibilne s marketinškim aktivnostima Turističke zajednice Istarske županije.
Turistički rast i razvoj u klasteru Riviera Poreč planira se kroz razvoj outdoor proizvoda, upravljanje događanjima, Poreč Unique Experiences, brending i komunikaciju, klasterski web portal, društvene mreže, infrastrukturne zahvate u prostoru, razvoj enogastronomije, interpretacijski centar i kroz razvoj MICE proizvoda, odnosno kongresnog turizma. Inicijativa podrazumijeva realizaciju ključnih urbanih i infrastrukturnih projekata u funkciji unaprjeđenja turističkog doživljaja, ali i podizanja ambijentalne vrijednosti i kvalitete života lokalnog stanovništva na razini cijelog klastera.
Outdoor proizvodi bitni su za turističku ponudu jer potiču pred i posezonu u destinaciji, stoga je dugoročni cilj, navode iz TZ-a Grada Poreča, postati referentna baza za pripreme različitih profila sportaša i ekipa tijekom cijele godine. Želi se tako pristupiti sustavnom uređenju infrastrukture potrebne za razvoj outdoor proizvoda, primjerice, tematski adrenalinski parkovi ili pak bike centri. Osim toga, žele se unaprijediti već postojeće aktivnosti kroz uređenje bike staza, podizanje razine sigurnosti i slično, ali i uvesti neke nove, poput seaboba, underwater scootera, foot golfa i drugih aktivnosti. Također, razvoj outdoora nastavit će se podržavati kroz organizaciju nebrendiranih, a posebice onih brendiranih događanja. Cilj inicijative je, između ostalog, pozicionirati klaster kao vodeću destinaciju u Istri za obiteljski outdoor odmor. Također, inicijativom se želi povećati efikasnost ulaganja turističkih zajednica u ona događanja koja najviše doprinose željenom pozicioniranju destinacije, a kako bi dobili uvid u to koja su to događanja, provest će se istraživanje. Rezultati će upućivati na to koja događanja treba unaprijediti, koja potencijalno ukinuti ili zamijeniti novima koja će tematikom odgovarati ključnim turističkim proizvodima i segmentima. Za ključne aktivnosti koje će se pritom provoditi planirana su sredstva u iznosu od 300.000 kuna.
Zajednička promocija na tržištu
Inicijativa podrazumijeva i kreaciju jedinstvenog brenda klastera te zajedničku komunikacijsku strategiju prema kojoj će se klaster na tržištu promovirati kao jedna integralna cjelina. S obzirom na to da pojedine destinacije unutar klastera već imaju svoj brend ili logo, potrebno je zajednički definirati smjer budućeg razvoja te s odabranom marketinškom agencijom kreirati novi brend koji će objediniti cjelokupnu ponudu klastera. Za izradu brendinga strategije i brending briefa, izradu vizualnog identiteta i komunikacijske strategije, kao i njenu implementaciju, planirana su sredstva u iznosu od 60.000 kuna.
Izradit će se i novi web portal, pregledan, informativan, intuitivan i jednostavan za snalaženje, kao i značajno fokusiran na kvalitetu i relevantnost sadržaja iz perspektivne posjetitelja, govore iz TZ-a Grada Poreča, te dodaju kako će novi web portal omogućiti jednostavno pregledavanje događanja na razini klastera.
Uz sve to, potrebno je integrirati i društvene mreže. Planiran je tako konsolidirani nastup klastera na društvenim mrežama uz angažman marketinške agencije koja će upravljati zajedničkim profilima na društvenim mrežama tijekom cijele godine. Za navedeno planirana su sredstva u iznosu od 420.000 kuna. Planira se i razvoj enogastronomije klastera, a u vidu organizacije vinskih ruta, tematskih radionica, tečajeva kuhanja, berbi grožđa i slično.
- Sve navedeno, ali i ono već postojeće, zasigurno će privući turiste u velikom broju, a za povećanje broja turista Poreč je svojom infrastrukturom spreman., naveo je gradonačelnik Poreča Loris Peršurić.