Mi se u Svetvinčentu trudimo stvarati doživljaje i sadržaje da bi naši gosti bili zadovoljni i mislim da je to jedini pravi razlog zbog kojeg oni odlučuju doći ili vratiti se u pojedinu destinaciju. Dobre brojke i statistika samo su rezultat toga, a one pokazuju da smo ove godine kumulativno do konca kolovoza na 75 posto lanjskog rezultata, a kad se ima u vidu da je značajan dio predsezone u potpunosti izgubljen zbog zatvorenih granica, onda je jasno da smo ostatak ljeta u tom smještaju odradili gotovo punih kapaciteta, kaže načelnik Svetvinčenta Dalibor Macan
Ni Covid, ni crvene liste, ni početak rujna…, ništa od toga nije uspjelo istjerati ljeto iz Svetvinčenta! Mnoštvo automobila sa stranim registarskim oznakama, obitelji i grupe koje se susreću pri obilasku kaštela Morosini Grimani ili po okolnim ugostiteljskim objektima dokaz su da ovaj srednjovjekovni gradić i dalje intenzivno živi svoju turističku sezonu. Relativno daleko od obale i plaža velikih istarskih turističkih središta u Svetvičentu su svoju turističku budućnost odlučili graditi na privatnom smještaju i kapacitetima u kućama i vilama za odmor, a sve bolji turistički rezultati koje postižu iz godine u godinu, kao i razvoj brojnih pratećih djelatnosti i sadržaja, dokaz su da su odabrali odličnu strategiju svog turističkog razvoja. Toliko dobro, da je pokazala veliku otpornost čak i prema izazovima sezone poput ove, koja je bacila na koljena ne samo domaći, već i globalni turizam.
Četiristotinjak kuća i vila za odmor na području Svetvinčenta bile se popunjene tijekom čitavog ljeta, a broj ostvarenih noćenja u kolovozu, koji je gotovo identičan onom koji je zabilježen u kolovozu lanjske godine, pokazuje da je srce južne Istre ovoga ljeta bilo jedno od rijetkih oaza europskog turizma.
Što je to što goste privlači ne samo u Svetvinčenat, već i u slične turističke kapacitete širom istarskog poluotoka i zašto je odmah nakon završetka lockdowna u lipnju i otvaranja hrvatskih granica krenula velika potraga za slobodnim terminima u takvim smještajnim objektima? Pa prije svega sigurnost koju takvi objekti mogu pružiti i jamčiti, a koja je ovog ljeta, što će vjerojatno biti slučaj i narednih godina, bila jedan od glavnih motiva dolaska. No odmor ipak ne bi bio pravi odmor kada bi gosti bili prinuđeni baš čitavo vrijeme provoditi čak i u takvim, najčešće vrlo luksuznim „zlatnim krletkama“, te je stoga čitava lokalna infrastruktura ovog malog mjesta s vremenom izgrađena i prilagođena obiteljima koje gostuju u tim objektima, njihovoj djeci i potrebama.
- Mi se u Svetvinčentu trudimo stvarati doživljaje i sadržaje da bi naši gosti bili zadovoljni i mislim da je to jedini pravi razlog zbog kojeg oni odlučuju doći ili vratiti se u pojedinu destinaciju. Dobre brojke i statistika samo su rezultat toga, a one pokazuju da smo ove godine kumulativno do konca kolovoza na 75 posto lanjskog rezultata, a kad se ima u vidu da je značajan dio predsezone u potpunosti izgubljen zbog zatvorenih granica, onda je jasno da smo ostatak ljeta u tom smještaju odradili gotovo punih kapaciteta, zadovoljno zbori o sezoni koja se bliži kraju načelnik Svetvinčenta Dalibor Macan.
Ova je sezona, smatra, veliko ohrabrenje svim investitorima u općinu i dokaz da mogu razmišljati o novim ulaganjima jer bez kvalitetnih investicija, kaže, nema napretka. „Svetvinčenat je isključivo destinacija obiteljskog smještaja. Nemamo hotela i kampova i možda će netko misliti da je to hendikep, ali ja se ne bih složio s tim jer smatram da su u malim mjestima, kao što je naše, mali iznajmljivači upravo snaga hrvatskog turizma“, kaže Macan.
Ljestvica kvalitete i ponude smještaja se, kaže, iz godine u godinu podiže, a paralelno s tim i Općina se trudi pratiti inicijative i investicije lokalnih poduzetnika.
- Obnovom i uređenjem kaštela Morosini Grimani, koji je oplemenjen brojnim zabavnim i edukativnim sadržajima prilagođenim upravo obiteljima s djecom, te razvojem mnogih drugih sadržaja i doživljaja u samom mjestu i njegovoj okolici, stvorili smo infrastrukturu, ali i podlogu za dulji boravak gostiju na našem prostoru, a on u ovom trenutku prosječno iznosi solidnih desetak dana. Surađujemo i s brojnim lokalnim poduzetnicima te podržavamo njihove projekte, kao što su primjerice tematski srednjovjekovni park Sanc. Michael, proizvodnja piva Kampanjola, polja lavande, konjički klub u Cukrićima… Trudimo se objediniti čitavu ponudu i kroz sustav prodaje prezentirati sve mogućnosti koje u općini imamo. Želimo biti dobar partner privatnim iznajmljivačima, ali i lideri u promoviranju lokalne gastronomije i sadržaja. Vjerujem da je to pravi put koji kroz ovakvu vrstu smještaja može omogućiti da nam gosti dolaze ne samo tijekom turističke sezone, već i velikim dijelom pred i posezone, te da im boravak kod nas bude siguran, zabavan i da ih potakne na razmišljanje o povratku u našu destinaciju, kaže Macan.
Obitelji s djecom ciljani su gosti koje žele privući iz razloga što se radi o turistima koji, kako kaže, nisu invazivni u odnosu na prostor u koji dolaze. Naime, u susjedstvu kuća i vila za odmor nalaze se u pravilu obiteljske kuće u kojima isto tako žive obitelji s djecom.
- Neka druga kultura gostiju, prije svega mladih kojima je motiv dolaska zabava, vjerojatno bi remetila život i ritam i potencijalno izazivala tenzije, dok nam fokus na obitelji omogućava da i u sezoni zadržimo duh i rutinu uobičajenog života srednjovjekovnog gradića i njegove okolice, a da pritom u mnogim segmentima ipak ostvarujemo značajne prihode od turizma, zaključuje Macan.
Alen Bilić vlasnik je jedne od 400-tinjak kuća i vila za odmor u ovoj općini, a njegova Villa Ninna u selu Pusti uspješno je porinuta u turističke vode upravo u sezoni koja je za nama. Investirao je na zemlji svojih nonića, jer nakon što su generacije mladih napuštale Svetvinčenat odlazeći u potrazi za poslom prema gradovima, ova turistička renesansa mjesta privukla je neke od potomaka tih ljudi da se vrate i kroz ulaganje u posao postanu dio tog zajedničkog projekta.
- Prvi motiv za izgradnju kuće bili su svakako obiteljski korijeni, međutim ono što je dodatno motiviralo mene, ali i mnoge druge koji su se odlučili na investiciju, bio je odlična podrška koju nam je u razvoju naše ideje dala Općina Svetvinčenat. Druga velika prednost je što je i zemljište sigurno jeftinije nego što je negdje blizu mora, a treće je odlična lokalna infrastruktura koja nam svima olakšava lakši proboj na turističko tržište, na kojem se Savičenta pozicionirala kao prepoznatljiva turistička destinacija obiteljskog turizma, kaže Bilić.
Sve to, smatra, doprinijelo je da većina kuća za odmor u tom kraju dočekuje i ima najave dolazaka gostiju i tijekom ovoga mjeseca i da je zbog toga čitav ovaj gradić poprilično turistički živ i nakon što je već tjednima u tom smislu potpuno zamrla daleko atraktivnija obala.
- Smatram da se Savičenta i okolica turistički i nisu mogle razviti u drugom smjeru već isključivo kao destinacija obiteljskog turizma. Sve te kuće i vile za odmor utopile su se u ruralnu sredinu nekog sela i gosti koji nama dolaze u biti žive s tim selima. Susjed koji prolazi s traktorom ili rad u obližnjem vinogradu i skora berba grožđa njima nije smetnja već naprotiv prilika da vide i dožive nešto čega nema u sredinama iz kojih dolaze. Mnogi turisti povežu se s tim ljudima u čije susjedstvo dolaze i često su upravo ta iskustva najljepše opisana u recenzijama njihovog boravka i jedan od motiva zbog kojih najavljuju povratak, kaže Bilić.