ODABIR MILANA PAVLOVIĆA

TVRTKA GODINE PO IZBORU GLASA ISTRE: U 2019. godini najbolji su bili Infobipovci koji pripremaju izlazak na Njujoršku burzu. Bit će prvi Hrvati kojima je to uspjelo

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
CROPIX

CROPIX


Radi se o najstarijoj i najvećoj američkoj, te ujedno i najpoznatijoj svjetskoj burzi vrijednosnih papira na kojoj bi na istoj ploči s velikim dečkima svjetskog biznisa u skoroj budućnosti prvi put mogao zaigrati i jedan hrvatski igrač. Informaciju je sredinom 2019. godine objavio ugledni poslovni časopis Bloomberg

 

Ono što su za automobile utrke Formule 1, a za ljubitelje nogometa Liga prvaka, to je za tržište kapitala Njujorška burza. Radi se o najstarijoj i najvećoj američkoj, te ujedno i najpoznatijoj svjetskoj burzi vrijednosnih papira na kojoj bi na istoj ploči s "velikim dečkima" svjetskog biznisa u skoroj budućnosti prvi put mogao zaigrati i jedan hrvatski igrač. Informaciju je sredinom 2019. godine objavio ugledni poslovni časopis Bloomberg, a nikakvo iznenađenje nije bilo da ta razmišljanja i planovi vezani uz mogući izlazak na Wall Street dolaze s kampusa Inofobipa, "vjerojatno najveće IT tvrtke u Vodnjanu".

Osnivači te tvrtke, braća Silvio i Roberto Kutić i Izabel Jelenić, ove su godine kao najbolji hrvatski poduzetnici predstavljali Hrvatsku i njezino poduzetništvo na godišnjem izboru najboljih svjetskih poduzetnika održanom u Monte Carlu. Bilo je to samo jedno u nizu prestižnih priznanja koja su u godini obilježenoj brojnim poslovnim uspjesima pripala Infobipu i njezinim vlasnicima. Međutim, uspjeh je nešto na što su u ovoj tvrtki naviknuti i što je logičan i jedini mogući rezultat poslovnog sustava kojeg su u tek nešto više od deset godina izgradili krenuvši u taj posao od samih temelja. Temelja koji su se 2002. godine, baš kao i kod većine tehnoloških divova današnjice, počeli graditi u jednoj garaži. Garaža obiteljske kuće Kutićevih bilo je mjesto u kojoj je Silvio s grupom prijatelja krenuo razvijati i implementirati jednostavni softverski projekt Virtualna općina koji je imao za cilj olakšati komunikaciju tadašnje Općine Vodnjan sa svojim građanima. Radilo se o projektu koji je imao mnoge elemente današnjih društvenih mreža i koji je omogućavao Vodnjancima da komuniciraju s lokalnim institucijama, udrugama, klubovima i školom putem sms-a, web sučelja i maila. 

IDA-in inkubator 

"Kroz projekt na kojem smo u to vrijeme radili iskristaliziralo se da ljudi vole komunicirati sms-om i to je nama bio okidač da fokus ozbiljnije stavimo na taj segment", kazao je nedavno na panelu, povodom 20. obljetnice Istarske razvojne agencije, jedan od tih ljudi iz garaže, Izabel Jelenić. Kako je posao postajao ozbiljniji, kazao je, tako su shvaćali da je potreba da svakodnevno budu zajedno, da komuniciraju, razgovaraju i dogovaraju se o onome na čemu rade previše važna da bi je i dalje ignorirali. Taj zaključak rezultirao je novim poglavljem u kojem je garaža zamijenjena uredom u IDA-inom poduzetničkom inkubatoru Izazov u pulskoj "roza zgradi", gdje je i formalno 2006. godine rođen projekt Infobip. Poglavlje je to u kojem se na onim temeljima postavljenim u garaži krenulo u izgradnju tvrtke koja danas na šest kontinenata, u šezdesetak ureda, zapošljava više od 1.500 ljudi.

IT David u kratkom je vremenu izrastao u diva, te postao jedna od vodećih platformi za obradu i dostavu poruka za poslovne korisnike na svijetu. Infobip danas razvija napredna komunikacijska rješenja koja omogućavaju tvrtkama da komuniciraju na svakom kanalu i uređaju, a portfelj im, među ostalim, čine profesionalna rješenja za obradu i dostavu SMS i glasovnih poruka, telefonskih poziva, push notifikacija, e-maila te poruka putem popularnih messaging aplikacija kao što su Viber, WhatsUpp ili Facebook Messenger. Klijenti i partneri su im vodeće svjetske telekomunikacijske kompanije, društvene mreže, internetske trgovine, mobilne messaging aplikacije, banke, marketinške agencije i korporacije, te mnogi drugi. Kad su deset godina od osnivanja kretali u izgradnju svoje poslovne zgrade mogli su to učiniti bilo gdje u svijetu, a opet ona je izgrađena tek dvjestotinjak metara od obiteljske kuće i one iste garaže iz koje su krenuli, čime su vlasnici Infobipa pokazali svoju veliku privrženost korijenima. Umjesto da poput mnogih odu za svojim poslom u svijet, oni su taj svijet svojim poslom doveli doma. 

Alpha Centauri 

Od kraja 2017. godine srce Infobipa nalazi se na Pangea kampusu u Vodnjanu koji se prostire na 17 tisuća četvornih metara, a nepune dvije godine od okončanja te investicije tvrtka je koncem ove godine krenula i s izgradnjom novog kampusa u Zagrebu. S obzirom na brz rast prerasli su radne prostore koje koriste u glavnom gradu te za svoje zaposlenike žele na jednom mjestu omogućiti najbolje uvjete za rad, zbog čega su krenuli u gradnju kampusa koji su nazvali Alpha Centauri. Objekt će se protezati na 11.900 kvadrata te se po uzoru na slične IT kampuse svjetskih tehnoloških divova koji su izgrađeni u Silicijskoj dolini u SAD-u, gradi u naselju Sveta Klara u Novom Zagrebu. Ukoliko sve bude išlo prema planu, u novi kampus će 650 zaposlenika useliti već koncem 2020. godine, no on će omogućiti i nova zapošljavanja koja su već u planovima vlasnika. U sljedeće tri godine, kako su najavili, namjeravaju zaposliti 3.000 novih zaposlenika, od čega 2.000 inženjera i tisuću ljudi iz drugih odjela, a cilj im je nastaviti graditi Infobip kao "engineering powerhouse", odnosno centar izvrsnosti inženjerstva.

U tom planu spomenuti izlazak na Njujoršku burzu i prikupljanje kapitala putem IPO-a (inicijalna javna ponuda) čine se kao logičan naredni korak. Prema svemu sudeći, dečki iz vodnjanske garaže sa svojom su kompanijom prerasli domaće investicijsko tržište te moraju i na ovaj način postati vidljiviji globalnoj poslovnoj zajednici. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter