POSLJEDICA KORONAKRIZE

TURISTIČKA PLATFORMA NE PREDVIĐA TAKO SKORI OPORAVAK TRŽIŠTA: Istarskim iznajmljivačima jedna od najomiljenijih online agencija Booking.com kreće s otpuštanjem radnika

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Screenshot

Screenshot


Istra je tek kap u moru u poslovanju velikih kompanija, a zbog premalo takvih kapi, kao i pesimističke prognoze da put do oporavka neće biti ni brz ni jednostavan, i online turističke agencije morat će očito privremeno povući ručnu kočnicu kad je daljnji rast u pitanju te krenuti u restrukturiranje

 Vlasnike apartmana i kuća za odmor u Istri, koji svoje smještajne kapacitete oglašavaju putem najveće online turističke platforme Booking.com, tijekom jučerašnjeg dana iz te su kompanije izvijestili da zbog posljedica koronakrize moraju krenuti u restrukturiranje svog poslovanja. Razlog za to su rezultati ove sezone, ali i drastični pad interesa za turističkim putovanjima koji, smatraju u toj kompaniji, u dogledno vrijeme neće biti puno veći. Naime, štete koje je mnogim granama svjetskog gospodarstva nanijela pandemija koronavirusa analizirat će se i zbrajati još godinama, no već sada je jasno da se epicentru te eksplozije najbliže našla industrija putovanja koja je zbog toga najviše i stradala. Zaustavljeni su zrakoplovi, vlakovi i autobusi. Zatvorene državne granice. Čitava jedna industrija, iznimno važna i za Istru, preko noći našla se na koljenima.

Među većim gubitnicima su velike online turističke agencije koje su u zadnjem desetljeću u potpunosti obilježile i transformirale način planiranja odmora i rezervacije smještaja. Domaći iznajmljivača smještaja, bilo da se radi o apartmanima ili luksuznim kućama i vilama za odmor, svoje kapacitete uglavnom pune na stranicama najpopularnijih platformi. Bilo da se oglašavaju samostalno ili to čine putem neke od lokalnih turističkih agencija, mali je broj onih smještajnih jedinica koje nećete pronaći na stranicama Vrba, Airbnba ili među Istranima još uvijek najpopularnijeg Booking.coma.

Ako se gleda samo prostor Istre, dolasci i noćenja ostvareni u segmentu obiteljskog smještaja ovoga ljeta čak su i daleko bolji od svih mogućih očekivanja za ovu godinu, a posebno se to odnosi na kuće za odmor u kojima se, nakon odličnih rezultata ostvarenih u protekla dva mjeseca, i ovih dana odmara značajan broj njemačkih turista. Međutim, Istra je tek kap u moru u poslovanju tih kompanija, a zbog premalo takvih kapi, kao i pesimističke prognoze da put do oporavka neće biti ni brz ni jednostavan, i online turističke agencije morat će očito privremeno povući ručnu kočnicu kad je daljnji rast u pitanju te krenuti u restrukturiranje.

Booking.com je prvi o svom predstojećem restrukturiranju jučer izvijestio partnere iznajmljivače. Poručuju im da je Covid-19 uvelike utjecao na branšu u kojoj posluju. „Partneri poput vas primijetili su pad potražnje kao što smo ga i mi primijetili. U kolovozu smo najavili da će doći do restrukturiranja Booking.coma. Naš trenutačni broj zaposlenika zamišljen je za puno veći opseg posla nego što ga imamo sada, a količina posla se nažalost neće povećati u bliskoj budućnosti. Učinili smo sve što je u našoj moći da bismo spasili radna mjesta, no svjesni smo činjenice da moramo nešto promijeniti da bismo i dalje mogli pružati podršku našim zajedničkim korisnicima i našim partnerima u narednim mjesecima i godinama“, stoji u dopisu.

Booking.com je osnovan 1996. u Amsterdamu kao mala startup tvrtka koja se razvila u jednu od najvećih tvrtki za online rezervaciju smještaja u svijetu. Dio je grupe Booking Holdings Inc.i ima više od 17 tisuća zaposlenih u više od 190 ureda u 70 zemalja u svijetu. U ponudi ima više od 28 milijuna različitih smještajnih jedinica u različitim vrstama objekata, od luksuznih hotela do egzotičnih kućica na drvetu ili iglua. Putem te platforme, prema podacima kompanije, dnevno se rezerviralo više od 1,5 milijuna noćenja. No sve je to bilo prije izbijanja koronakrize.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter