Nadzorom je potvrđen čitav niz propusta i neadekvatnih uvjeta kojima se tijekom transporta izlažu životinje, mahom goveda
Dugogodišnje pritužbe nevladinih udruga i udruga za zaštitu životinja o neprimjerenim uvjetima i postupanju sa živom stokom tijekom transporta kamionima i brodovima, te na samom lučkom terminalu za prekrcaj stoke u Raši, na terminalu Bršica, dobila su i službenu potvrdu, u vidu Završnog nalaza revizije Generalne uprave za zdravlje i sigurnost hrane Europske komisije, provedene između 26. rujna i 28. rujna prošle godine u samoj luci. Pritom su utvrđene brojne nepravilnosti, nedostatak kontrole i rizici za dobrobit i zdravlje životinja koje se u Raši iz kamiona prekrcavaju u brodove, uglavnom za tržišta Bliskog istoka - Libanon, Izrael, Egipat i druge zemlje.
Revizija je, stoji u izvješću, provedena kao dio unaprijed planiranog programa nadzora Generalne uprave za zdravlje i sigurnost hrane, a provelo ju je troje nadležnih nadzornika, u prisutnosti predstavnika Hrvatske agencije za hranu. Cilj je, navodi se u izvješću, bila procjena prikladnosti i učinkovitosti mjera koje se poduzimaju kako bi se spriječio transport životinja na način na koji su vjerojatne ozljede i izlaganje životinja nepotrebnoj patnji.
Nadzorom je potvrđen čitav niz manjkavosti, propusta i neadekvatnih uvjeta kojima se tijekom transporta izlažu životinje, mahom goveda i u nešto manjem broju ovce, koje u Rašu stižu uglavnom iz Mađarske, Hrvatske, Njemačke, Rumunjske, Italije i Češke.
Primjerice, u samo četiri dana, koliko je revizija trajala, pregledom uređaja za nadzor u kamionima, utvrđeno je da je čak četvrtina stoke prevožena na temperaturama višim od 35 stupnjeva, što nije dopušteno, a čak 16 posto vozača nije predočilo potrebne podatke o prijevozu stoke kamionom.
Utvrđeno je i da sama luka ne raspolaže uvjetima koji garantiraju dobrobit životinjama u slučaju zastoja ili odgode ukrcaja na plovila, s obzirom na premale i neadekvatne kapacitete za smještaj stoke, kao i izostanak plana u takvim situacijama, bilo sa strane prijevoznika ili nadležnih vlasti.
- Prostor za smještaj stoke koja se ukrcava u veće plovilo nije dovoljan, što u većini slučajeva ne predstavlja problem, jer se stoka transportira kamionima unutar dopuštenog vremena, ali problem se može pojaviti ako lučke vlasti iz bilo kog razloga zaustave ukrcaj - stoji u dokumentu.