MAIL BOX ETC.

Svjetska mreža stigla u Istru. U Poreču otvoren ured koji nudi modernu poštansku uslugu. NA DRUGI KRAJ SVIJETA DOSTAVIT ĆE SVE ŠTO KLIJENT POŽELI

  Mislim da Istra, prije svoga sa svojim proizvođačima i njihovim proizvodima, ali i generalno, zaslužuje upravo jednu takvu uslugu koja joj otvara vrata cijelog svijeta. Poslati butelju vina ili bocu maslinovog ulja u Ameriku ili neki drugi dio svijeta nije jednostavno, ali MBE imam izgrađenu globalnu mrežu zahvaljujući kojoj je to moguće, kazao je Karlo Crnković koji je s bratom Robertom u Poreču otvorio MBE ured

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
Svjetsku mrežu doveli u Istru - Robert i Karlo Crnković u svom porečkom uredu (snimio Milivoj MIJOŠEK)

Svjetsku mrežu doveli u Istru - Robert i Karlo Crnković u svom porečkom uredu (snimio Milivoj MIJOŠEK)


Sjećate li se kad ste zadnji put u svom poštanskom sandučiću pronašli pismo, čestitku ili razglednicu? Jako davno ako pripadate srednjoj ili starijoj generaciji, a ako ste mlađi vrlo vjerojatno nikada. Usluga uz koju se godinama najviše vezivao pojam "pošta", poput uostalom i mnogih drugih stvari koje su nam nekad činile svakodnevicu, polako se gasila i do danas gotovo u potpunosti prepustila svoje mjesto e-mail komunikaciji, Viber ili WhatsApp čestitkama i foto ili video objavama na raznim društvenim mrežama.

Pisma i razglednice danas gotovo više da i ne putuju, ali razvile su se neke nove navike i potrebe, tako da promet između raznih pošiljatelja i primatelja zapravo nikad nije bio življi. Između točke A i B, doslovce s vrata na vrata, poslati ili naručiti danas se može gotovo sve, "od igle do lokomotive", pa je poštanska usluga potrebnija nego ikad. Naravno moderna, transformirana i prilagodljiva poštanska usluga koja korisnike ne ograničava, već im pronalazi rješenja i prilagođava uslugu njihovom zahtjevu i potrebama.

Da takva usluga itekako treba Poreču i Poreštini, ali i čitavoj Istri prepoznao je Karlo Crnković koji je, nakon više desetljeća boravka i razvijanja vlastitog posla u SAD-u, prepoznao poslovnu priliku za dodatni biznis te s bratom Robertom u rodnom gradu ovih dana otvorio ured u kojem nudi usluge jedne od najvećih svjetskih mreža servisnih centara koji nude rješenja za otpremu, mikrologistiku, ispis, marketing i komunikaciju poslovnim i privatnim korisnicima.

bghdhb

Karlo Crnković (snimio Milivoj MIJOŠEK)

- Prije nekoliko dana otvorili smo porečki ured Mail Box Etc. te tako i Istru približili i uključili u veliki svjetski mikrologistički lanac. U najkraćem moglo bi se reći da se radi o organizaciji privatnih poštanskih usluga, iako je lepeza naših usluga i puno šira. Naše glavne usluge su organizacija transporta, pakiranje, slanje, prijem pošiljaka i povrata, tisak i grafička priprema, najam poslovne adrese i poštanskih sandučića, ali i razne druge usluge koje su našim korisnicima potrebne, kazao nam je Crnković.

MBE franšizni sustav nastao je u San Diegu u Kaliforniji prije gotovo četiri desetljeća, danas posluje na svim kontinentima, a u Hrvatskoj je prisutan od kraja 2017. godine i vrlo brzo se širi. Nositelj franšize za cijelu Adriatik regiju je tvrtka MBE Adriatic u vlasništvu poznatog hrvatskog poduzetnika Saše Cvetojevića. Servisni centri širom svijeta, poput ovog porečkog, u vlasništvu su neovisnih poduzetnika koji su oko sebe okupili iskusne servisne timove koji poslovnim ili privatnim korisnicima nude uslugu prilagođenu njihovom zahtjevu i potrebama.

Ideja je zapravo korisnicima ponuditi a la carte uslugu prilagođenu njihovim potrebama, odnosno za svaki njihov upit pronaći odgovarajuće rješenje. Mi nismo kurirska služba, već s njima, kao i špedicijama imamo ugovore o suradnji. Mi smo specijalizirani sve što se dostavlja prikupiti pod jedan krov te pružiti i pošiljatelju i primatelju profesionalnu uslugu na svjetskoj razini. Mislim da Istra, prije svoga sa svojim proizvođačima i njihovim proizvodima, ali i generalno, zaslužuje upravo jednu takvu uslugu koja joj otvara vrata cijelog svijeta. Poslati butelju vina ili bocu maslinovog ulja u Ameriku ili neki drugi dio svijeta nije jednostavno, ali MBE imam izgrađenu globalnu mrežu zahvaljujući kojoj je to moguće, kaže naš sugovornik.

Na temelju više od 30 godina života i rada u SAD u poslovnom kodu, kaže, čvrstog je uvjerenja klijent uvijek mora biti na prvom mjestu i da ulagati u taj odnos svakom poslovnom subjektu mora biti svetinja.

- Kad je Hrvatska u pitanju, mislim da na tom polju možemo i trebamo još toga naučiti i da ima puno prostora za unaprjeđenje. Klijenti plaćaju za uslugu koja im se pruža i zadaća pružatelja usluge morala bi biti da se on pritom dobro osjeća. Nažalost, kod nas još uvijek to često nije slučaj i pružatelji usluga se postavljaju kao da su oni na prvom mjestu ili se ne trude prilagoditi potrebama svojih klijenata te ih suočavaju s brojnim ograničenjima i ne nude rješenja za njihove potrebe. Ja sam uvjeren da to može i treba drugačije, te vjerujem da ćemo to i dokazati kroz svoje poslovanje, ističe Karlo Crnković.

Svoje uvjerenje ilustrirao je primjerom narudžbe koju su zaprimili nekoliko sati prije nego što smo ih posjetili.

- Jedna naša sugrađanka željela je poslati karton svježih jaja te je, nakon nekoliko adresa na kojima je odbijena, došla do nas. Naravno, radi se o pošiljci za koju je nužno osigurati niz posebnih zahtjeva kod transporta, od pažljivog rukovanja do hlađenja, no činjenica je da je sve to moguće napraviti i usluga je ugovorena, a gospođa je od nas otišla zadovoljna. Upravo radimo ponudu i za jednog istarskog vinara koji ima narudžbu i želi šest svojih vina poslati u Colorado.

Naravno da se može. Uostalom, MBE se u zadnje vrijeme na neki način i specijalizirao za izvoz i dostavu vina, što su Talijani prvi prepoznali i počeli izvoziti svoja vina u SAD, Australiju i Kanadu. Vjerujem da bi i našim vinarima to moglo biti atraktivno, a kad se povežu s dobrim uvoznikom s druge strane oceana, vina mogu do naručitelja slati i po paletama ili čak i po nekoliko butelja, ne mora se raditi o velikim količinama.

Cijena će naravno biti nešto veća, ali danas ionako cijena nekog proizvoda u najvećoj mjeri zavisi od želje potrošača. Za one koji iz SAD-a budu željeli naručiti istarska vina sigurno neće biti presudno hoće li ona zbog transporta koštati 10, 20 ili 50 dolara više, zaključuje Crnković.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter