(N. LAZAREVIĆ)
Turiste zanimaju informacije o događanjima, što raditi u slučaju nepovoljnih vremenskih uvjeta, opće informacije o redovima vožnje u javnom prijevozu. Najčešći upiti putem e-maila, kažu nam u Kontakt centru IRTA-e, odnose na mogućnost plaćanja računa u eurima i kreditnim karticama
Je li moguće uzeti zeca u mobilnu kućicu? Koliko je opasno kampirati na divlje u Motovunskoj šumi s obzirom na divlje životinje, ima li tamo medvjeda, vukova? Možemo li dobiti kontakt iznajmljivača koji ima palmu u dvorištu na području grada Poreča?
Osim ovih, recimo tako, bizarnih upita koji stižu u Kontakt i prodajni centar Istarske razvojne turističke agencije (IRTA), turiste na Poluotoku i potencijalne posjetitelje Istre zanima i koje plaže nisu prenapučene u srpnju i kolovozu, u doba visoke sezone; koje su lokacije za vjenčanje, posebno gdje strani državljani mogu obaviti crkveno vjenčanje; koja su mjesta za okupljanje osoba istospolne orijentacije; može li se u Istri letjeti balonom; kako da odu na jednodnevni izlet, recimo, autobusom do Motovuna; koji javni prijevoz postoji iz Zračne luke prema destinacijama u Istri; kako mogu doputovati vlakom iz Italije, a kako dopremiti svoj bicikl vlakom ili autobusom; koje su trajektne linije iz Istre do Dalmacije i obrnuto; koji trajekti voze iz Italije prema Istri da bi mogli doći automobilom…
Online chat
Iako i ova pitanja domicilnom stanovništvu zvuče bizarno, u najmanju ruku komično jer znaju odgovore na njih i više ih ni ne postavljaju, dobro je da nas putnici i namjernici izdaleka podsjete kakvi standardi u svijetu postoje. Što najviše zanima aktualne i potencijalne posjetitelje Istre prenose nam zaposlenici Kontakt centra IRTA-e Martina Šverko i Damir Popović te voditelj Centra Nenad Stojkovski, koji na dnevnoj bazi odgovaraju na upite i savjetuju domaće i strance, i to na hrvatskom, njemačkom, talijanskom i engleskom jeziku.
Na telefonu 052/880-088 dostupni su radnim danima od 8 do 18 sati i subotom od 9 do 14, a non-stop, naravno, za sva pitanja i komentare, otvoreni su razni online kanali, počevši od e-maila [email protected] do chata na destinacijskom portalu istarske Turističke zajednice (www.istra.hr) te društvene mreže.
U Kontaktnom centru Istra može se rezervirati i smještaj kod hotelijerskih kuća, dok se s privatnim iznajmljivačima to obavlja direktno prema kontaktima koji su navedeni na destinacijskom portalu www.istra.hr. Od sredine lipnja do sredine rujna drže i info-punkt s turističkim brošurama i lecima iz čitave Istre u Zračnoj luci u Puli, a upravo razrađuju nove modele funkcioniranja Kontakt centra u skladu sa suvremenim trendovima.
- Najčešće nas kontaktiraju putem e-maila za kompleksnije upite poput smještaja i transfera, dok se telefonom informiraju za aktualna događanja u destinaciji poput manifestacija, a svakako treba naglasiti da je aktualan trend kontaktiranja putem online chata zbog brzine dobivanja odgovora. Online chat dostupan je na destinacijskom web portalu www.istra.com. Sve su to usluge koje agencija obavlja za potrebe Turističke zajednice Istarske županije, kaže direktorica IRTA-e Slavica Tobok Kandić.
U što ulagati?
Turiste zanimaju informacije o događanjima, mjesto, vrijeme održavanja i kontakti organizatora, što raditi u slučaju nepovoljnih vremenskih uvjeta, opće informacije o redovima vožnje u javnom prijevozu. Najčešći upiti putem e-maila, kažu nam u Kontakt centru IRTA-e, odnose na mogućnost plaćanja računa u eurima i kreditnim karticama te na mogućnost smještaja. Turisti se raspituju o cjenovno povoljnom smještaju, apartmanima u svjetionicima i agroturizmima, smještaju prilagođenom osobama s invaliditetom te biciklistima. Kada su plaže u pitanju, traže se pješčane plaže, one pogodne za malu djecu i gdje je dopušten pristup psima. Ima upita o ponudi dnevnih izleta po Istri te dostupnosti pojedinih sadržaja i turističkih atrakcija osobama s invaliditetom i starijim, teško pokretnim osobama. Kontakt centar mjesto je gdje se traže informacije o bolnicama i liječničkim uslugama, ali i povoljnoj kupnji najboljeg maslinovog ulja, tartufa i drugih domaćih proizvoda.
Osim turista, javljaju se i privatni iznajmljivači, investitori, turističke agencije. Uz pitanja o uvjetima oglašavanja na internetskim stranicama www.istra.hr, privatni iznajmljivači zanimaju se i za mogućnosti financiranja izgradnje bazena i dobivanja raznih financijskih poticaja za izgradnju, dogradnju i druga ulaganja u svoje smještajne kapacitete. Ima i upita o kontaktima konoba i agroturističkih domaćinstava za posjet grupa, a neki potencijalni investitori ovdje su potražili i savjete u koju vrstu smještaja bi bilo najisplativije ulagati.