ogromna potražnja

SEZONA IZ SNOVA U NAUTIČKOM TURIZMU Na Jadranu nema slobodnih čartera ni komercijalnih brodova sve do kraja rujna. Megajahting bi mogao biti najbolji u povijesti!

Dobra vijest za sve nas je da stranim nautičarima Jadran sve više postaje već i standardna destinacija, a i mi ćemo se nastaviti truditi da to tako bude i ubuduće, kaže kapetan Andrija Šimić, vlasnik Pomorske agencije Simmor * U razgovoru sa svim svojim kolegama, od lanca ACI-ja do svih ostalih marina duž Jadran, dobio sam povratnu informaciju da je ova sezona nautičkog turizma doslovno fenomenalna, ističe Sean Lisjak, predsjednik Udruženja marina pri Hrvatskoj gospodarskoj komori i član Uprave pulskog Tehnomonta

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
(Snimio Milivoj Mijošek)

(Snimio Milivoj Mijošek)


Kada ti život da limun, napravi limunadu. U teoriji je to jednostavan recept za izvlačenje najboljeg u teškim životnim situacija, u pravilu je nešto što u praksi polazi za rukom samo onim najspremnijima, najupornijima i najhrabrijima. Upravo to su neke od glavnih karakteristika koje je u zadnje dvije Covid sezone pokazao hrvatski nautički turizam i koje su mu u vremenima jedne od najvećih kriza u povijesti turizma popločale put do uspjeha. Upravo se zato kapetan Andrija Šimić, vlasnik Pomorske agencije Simmor, prisjetio poznate poslovice s limunom komentirajući neočekivano dobre rezultate koji se u tom segmentu naše turističke ponude bilježe na Jadranu i ovog ljeta.

Došli do zraka

- Sezona je izuzetna, na tragu je prošle koja je u megajahtingu bila najbolja u povijesti, a mislim da bi je ova vrlo lako mogla i premašiti. Naime, lani smo u ovo vrijeme već bili u situaciji da su nautičari pri povratku u svoje zemlje morali u karantenu, što ove godine nije slučaj. Tako da nam je prošle godine sezona krenula prema dolje koncem kolovoza, a u ovoj vjerujemo da ćemo uspjeti odraditi i rujan za koji su najave odlične, kaže Šimić.

U segmentu velikih jahti, dodaje, na Jadranu već dulje vrijeme nema slobodnih brodova i potražnja je ogromna.

- Bio sam uvjeren da ova sezona neće biti kao prošlogodišnja zbog toga što su se i ostale zemlje otvorile pa je bilo logično planirati nešto manje prometa. Na kraju su u tim zemljama ponovno počeli lutati s odlukama i mjerama tako da smo došli u priliku da radi hrabrih i mudrih odluka bilježimo rezultate iznad svakog očekivanja. Dobra vijest za sve nas je da stranim nautičarima Jadran sve više postaje već i standardna destinacija, a i mi ćemo se nastaviti truditi da to tako bude i ubuduće, zaključuje Šimić.

Izuzetno zadovoljan tijekom i rezultatima turističke sezone je i Sean Lisjak, predsjednik Udruženja marina pri Hrvatskoj gospodarskoj komori i član Uprave pulskog Tehnomonta. Posebno ističe da su u Udruženju presretni zbog dobrih poslovnih rezultata domaćih čarter kompanija.

- U razgovoru sa svim svojim kolegama, od lanca ACI-ja do svih ostalih marina duž Jadran, dobio sam povratnu informaciju da je ova sezona nautičkog turizma daleko iznad svih naših očekivanja, odnosno doslovno fenomenalna! Sve ono čemu smo se prošle godine optimistički nadali sad se praktički utrostručilo, tako da se i čarter, kao segment koji je prošle godine dosta loše poslovao, do te mjere probudio da su praktički sve flote čarter brodova već bukirane do kraja rujna. To je doista izvrsna vijest, kolege iz čartera su presretni da su došli do malo zraka, likvidnosti i prihoda, odnosno da su se našli u daleko povoljnijoj situaciji od one u kojoj su bili lani kad ostvarenim prometom nisu mogli servisirati ni osnovne obaveze za vezove i ostale usluge koje su im se pružale u marinama, kaže Lisjak.

U središtu interesa

Jednako dobra situacija je i sa stalnim gostima koji su se ovog ljeta vratili u punom broju te borave i isplovljavaju svojim plovilima, a značajno je porasla i izvanpansionska potrošnja u marinama.

- Uz sjajne rezultate koje i ovog ljeta postiže megajahting i činjenice da se i u tom segmentu ponude na Jadranu ne može pronaći niti jedan slobodan komercijalni brod do kraja devetog mjeseca, ponovio bih da je za domaći nautički turizam ovo bila jedna sjajna sezona. Lani smo, generalno gledajući, bili na nekih 11 posto manje prihoda od onih ostvarenih 2019. godine, a ako se ovogodišnja sezona nastavi ovim ritmom još barem dva do tri tjedna, odnosno ako se ostvare sve najave i ne bude nekakvih neugodnih iznenađenja ili novih zatvaranja, neskromno mogu procijeniti da će u nautičkom turizmu ta rekordna sezona biti i premašena, kaže Lisjak.

Zvuči paradoksalno, ali je upravo Covid, koji je čitavu turističku industriju globalno bacio na koljena, istovremeno zaslužan i za rast popularnosti ovog segmenta turizma. Lockdown i rigorozne epidemiološke mjere navele su mnoge na razmišljanje o što sigurnijem načinu ljetovanja i tu se brod nametnuo kao logičan odgovor koji jamči puni doživljaj ljetovanja u kontroliranom i epidemiološki sigurnom okruženju obitelji ili bliskih prijatelja.

- To je svakako ovaj vid turizma lansiralo u središte interesa, a nama dalo značajan vjetar u leđa i što se tiče broja gostiju, ali i što se tiče prihoda državnog proračuna. Nautički turizam se u svim primorskim županijama pokazao kao vrlo stabilan i bitan sastojak u ukupnom turističkom proizvodu, što je često isticano i na zajedničkim sastancima predstavnika turističkog sektora s premijerom Plenkovićem, ministrima i županima, kaže Lisjak.

Odličan temelj

Smatra da sadašnju poziciju i rezultate koji se ostvaruju u ovom segmentu turizma treba iskoristiti kao odličan temelj da stvaranje pretpostavki da se on u istom smjeru razvija i narednih godina.

- To znači da trebamo iskoristiti ovo vrijeme kako bismo napravili neophodne zakonske izmjene i dopune i popravimo sve ono što smo po inerciji uljuljkanosti dobrim turističkim rezultatima prošlih godina propustili napraviti. U segmentu nautičkog turizma to je Zakon o pomorskom dobru koji mora definirati nekakve budućnosti ulaganja u nautiku, dati investitorima sigurnost tog njihovog ulaganja, a postojećim koncesionarima, koji su bili korektni, dobri gospodari pomorskog dobra i dobri koncesionari, omogućiti po isteku koncesije pravo "prvozakupa" prilikom raspisivanja novog natječaja, a ne da se zbog par kuna više ili manje dobiju novi koncesionari koji potencijalno nemaju iskustva ni tradicije, niti znaju raditi taj posao. Vjerujem da će se na izmjenama tih zakona uskoro početi raditi jer su oni jako važni za narednih 20 ili 30 godina hrvatskog nautičkog turizma, zaključuje Lisjak.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter