NJIH SE TREBA ZVAT U LIPNJU

ROVINJ Neki se građani žale na njihovu neefikasnost, ali previše je to dimnjaka za samo dva dimnjačara. I SVI IH TRAŽE U ISTO VRIJEME

| Autor: Nicole TODORIĆ
Milivoj MIJOŠEK

Milivoj MIJOŠEK


Koncesionar mora raspolagati sa najmanje dva dimnjačara, što i ima, dimnjačari započinju sa sustavnim kontrolama i čišćenjima već u kolovozu, a problem se pojavljuje kada se za čišćenje dimnjaka većina građana odjednom javlja tek nakon završetka turističke sezone, kaže Ando Saina iz Grada Rovinja

S obzirom da se nalazimo u ložnoj sezoni, duga lista čekanja na dolazak dimnjačara, glavni je problem uz koji dolaze i visoki računi za dimnjačarske usluge u Rovinju i na cijeloj Rovinjštini. Velik broj naših sugrađana obratio nam se s primjedbama na dimnjačarske usluge jer većina dimnjaka nije očišćena prije ložne sezone.

- Zvao sam našeg dimnjačara od rujna više puta, no do dan danas nije stigao na moju adresu. Na kraju ću biti prisiljen sam očisti svoj dimnjak i nadati se najboljem, a to je da do požara ne će doći, ispričao nam je jedan sugrađanin.

Gradu dovoljan jedan koncesionar

- Ima li Rovinj dimnjačara koji radi, već tri godine konstantno zovemo i nikako da dođe, napisala je u Facebook grupi "Rovinjske žalbe" jedna od članica.

- Zanima me je li u redu da dimnjačari imaju monopol ili koncesiju? Tko je njima odredio cjenik? Mislim da je cijena previše paprena što ne bi bio slučaj da imaju konkurenciju, napisala je druga članica ove FB grupe.

Voditelj Odsjeka za komunalno gospodarstvo Grada Rovinja, Ando Saina pojasnio nam je, da je Gradu Rovinju dovoljan jedan koncesionar, odnosno da je koncesija ekonomski opravdana ako cijelo administrativno područje grada opslužuje jedan poslovni subjekt registriran za te djelatnosti.

- Koncesionar mora raspolagati sa najmanje dva dimnjačara, što i ima, dimnjačari započinju sa sustavnim kontrolama i čišćenjima već u kolovozu, a problem se pojavljuje kada se za čišćenje dimnjaka većina građana odjednom javlja tek nakon završetka turističke sezone, pred sam početak loženja i tada nastane „gužva“. U tom periodu koncesionara redovito pozivamo da pojača službu kako bi se što više zahtjeva odradilo, odgovorio nam je Saina na pitanje stiže li jedan dimnjačar obavljati sve poslove na vrijeme.

Dimnjačare treba zvati na vrijeme

Dimnjačarske poslove s koncesijom u Rovinju obavlja jedan koncesionar iz tvrtke Dimopromet koja ima sjedište u Zagrebu. U razgovoru, koncesionar Hajder Bajrektarević, ispričao nam je da koncesiju ima već 12 godina i da posao stignu obaviti jer ih je dvoje te da dnevno očiste do sedam dimnjaka. No, građani ne poštuju njegovu uputu koju često napominje, a to je da se na vrijeme treba zvati, a ne u zadnji tren zbog čega se stvori lista čekanja. Istaknuo je i da bi posao prije bio gotov kada bi bilo više osoba koje bi ga obavljale. Upravo to su glavni razlozi dug liste čekanja na njihov dolazak.

- Već sam ih mnogo puta upozorio da čim prođe sezona loženja treba obaviti čišćenje, ali tada nitko ne će, svi čekaju jesen. Svake godine ista priča. Svi počnu zvati u isto vrijeme pa se bune na čekanje. No, svi će doći na red. Treba nam pojačanje, radnika fali, ali ne možemo nikoga naći, nitko ne će raditi, kazao nam je Bajrektarević.

******

Zaštita života ljudi

Dimnjačarski poslovi se obavljaju s ciljem zaštite života ljudi i imovine od požara. Pa su tako obvezna čišćenja i kontrole dimovodnih objekata i uređaja za loženje u određenim rokovima. Nakon obavljene dimnjačarske usluge, vlasnik kuće ili zgrade treba provjeriti radni nalog prije davanja svog potpisa i naravno račun koji mora biti izdan (prema cjeniku dimnjačarskih usluga priloženog ugovoru o koncesiji) nakon pružene usluge čišćenja dimnjaka.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter