Ilustracija (Arhiva)
Nedostatak socijalnog kontakta u fizičkom prisustvu i druženja pokazao se glavnom preprekom kod gotovo 50 posto zaposlenika. Osim digitalnog sadržaja na internoj web stranici, u Infobipu smo kreirali i implementirali naš chatbot proizvod. Nazvali smo ga Joy (radost), a napravili su ga zaposlenici Infobipa - Bipperi, za Bippere. Zaposlenici mu se mogu obratiti u bilo kojem trenutku s pitanjima o situaciji s pandemijom ili dobiti preporuke za lakši rad od kuće za roditelje, veli Bruna Kostelac Košir, voditeljica ljudskih resursa za segment biznisa i podrške u Infobipu
Tek što smo se iz nove normale polako počeli vraćati u staru normalu, dogodio se hladan tuš. Koronavirus ne miruje, opet je u akciji. Baš u trenutku kada se većina radnika vratilo na posao, vrlo je izgledan povratak na rad od kuće.
Nove tehnologije nekima pomažu drugima odmažu. U djelatnostima koje funkcioniraju na novim tehnologijama posao ne ispašta. Sve je ostalo isto, samo se promijenila radna okolina. No, pojedine su tvrtke zadržale oprez i poslovanje nastavili radom svojih djelatnika od kuće. Većinom su to tvrtke koje rade u open space prostoru gdje radnici rade jedni do drugog te je u njima socijalna radna distanciranost od 1,5 metara neizvediva.
Ispred vremena u svemu, tako se i prije ostalih na novi način rada prebacio hrvatski IT gigant vodnjanski Infobip. Prije nego što je epidemija uzela maha, iz mjera predostrožnosti svoje je poslovanje u cijelosti prebacio na rad od kuće koje se nastavilo i kada su mjere popustile te bi takav sistem rada, za sada, trebao biti na snazi do 1. rujna.
Logičan je to i društveno odgovaran potez budući da Infobip, ima 67 ureda u svijetu od toga čak tri u Kini. Tijek razvoja pandemije pratio je od njenih početaka te razmatrao načine kako zaštititi svoje zaposlenike. Stoga je unutar tvrtke odmah bio aktiviran globalni krizni tim koji dnevno prati situaciju i donosi brze odluke, objašnjava Bruna Kostelac Košir, voditeljica ljudskih resursa za segment biznisa i podrške. "Prvi puta u povijesti kompanije gotovo dvije tisuće zaposlenika u jednom trenutku radilo je od kuće. Naravno, to je bila potpuno nova situacija za sve nas. Promjena je, kasnije se pokazalo, prošla zapravo vrlo glatko, a ključ uspjeha je redovita dvosmjerna komunikacija sa zaposlenicima i uvažavanje njihovih potreba i izazova s kojima se suočavaju".
U dvije ankete, prvoj provedenoj dva tjedna nakon početka rada od kuće i nakon dva mjeseca pokazalo se da oko 20 posto zaposlenika nije imalo adekvatne uvjete za rad od kuće, te su im u Infobipu odmah omogućili korištenje uredske opreme kako bi ti uvjeti bili optimalni. Temelj uspješnog odrađivanja poslova svakako je njihova visoka razina digitalizacije budući da su njihovi zaposlenici svakodnevno surađuju s kolegama u drugim vremenskim zonama i na daljinu. Osim toga, mnogi voditelji vode timove na različitim lokacijama tako da su bili upoznati sa svim izazovima takvog načina rada, vele iz Infobipa.
"Opet, bili smo svjesni da velike promjene, kao što je ova, ne moraju nužno biti ugodne. Zato smo se brinuli o socijalizaciji i o mentalnom zdravlju zaposlenika. Nedostatak socijalnog kontakta u fizičkom prisustvu i druženja pokazao se glavnom preprekom kod gotovo 50 posto zaposlenika. Osim digitalnog sadržaja na internoj web stranici, u Infobipu smo kreirali i implementirali naš chatbot proizvod. Nazvali smo ga Joy (radost), a napravili su ga zaposlenici Infobipa - Bipperi, za Bippere. Zaposlenici mu se mogu obratiti u bilo kojem trenutku s pitanjima o situaciji s pandemijom ili, primjerice, dobiti preporuke za lakši rad od kuće za roditelje. Nadalje, uveli smo i virtualne panel diskusije u kojima jednom tjedno gostuju naši zaposlenici i govore o izazovima s kojima se susreću, bilo s poslovne ili privatne strane. Zaposlenici koji se osjećaju sigurno i koji znaju da tvrtka za njih brine čine ugodno okruženje za rad, a zbog čega su i Infobipovi poslovni rezultati uslijed ovakve situacije vrlo dobri. Svjesni smo da mnogo toga više neće izgledati isto. Razmišljamo kako dodatno unaprijediti model rada te paralelno pratimo što rade i kako razmišljaju druge svjetske kompanije koji dijele sličan pogled kao i Infobip", detaljno će Bruna Kostelac Košir.
Pulska podružnica kompanije Transcom, jedan od većih poslodavaca u Puli za vrijeme korone zaposlio je čak 60 novih djelatnika! I oni poput Infobipa svoje poslovanje vode u novim korona uvjetima - od kuće.
"Ok je raditi od doma. Kada je krenula korona bojali smo se hoćemo li zadržati posao jer smo već ranije tražili mogućnost rada od kuće na koji nisu pristali. No, u roku od deset dana osposobili su kompjutere, veze, a tko nije imao Internet dobio je SIM-karticu. Od kuće radim kao da sam u uredu. I kao u normalnim okolnostima imam dva dana slobodno. Ulogiram se, konzola sve vidi. Imamo chat grupu koju su nam napravili unutar firme. Tu je i viber grupa. Sve funkcionira", veli Danijela iz Transcoma. Iako se u načinu rada ništa nije promijenilo, nešto nedostaje - prijatelji. " S vremenom ti kolege s posla postanu prijatelji i na kraju smo kao obitelj. Nedostaje mi taj dio, ali ne fali mi buka i galama. I kada se pojavi problem, ne mogu se dogovarati, pitati za savjet. Sve odrađujemo pismeno, a drugačije je kad ti neko objasni uživo" primjećuje Gordana i dodaje opasku da je to isto kao i škola on line, jedno je kada ti profesor uživo objasni a drugo je kada komuniciraju putem tipkovnice.