Znamo da je za kvalitativni razvoj bolje imati više kapaciteta u hotelu. U tom smislu smo ispod prosjeka županije, rekla je Sanja Cinkopan Korotaj, direktorica TZ-a grada Pule
Panorama Medulina
Turističke zajednice klastera Južne Istre, Pule, Medulina, Fažane, Vodnjana, Ližnjana i Marčane, predstavile su Strategiju i operativni program rada klastera Južne Istre do 2027. godine. Kako je naglašeno, osim zakonskih izmjena prema kojima se nastoji potaknuti lokalne turističke zajednice da se udružuju i zajednički rade prvenstveno na svojim proizvodima - dok je promocija zadatak regionalnih i nacionalne turističke zajednice - strategijom se želi podržati udruživanje, predstavljanje potencijala područja juga Istre, dok će krovna turistička zajednica financijski pomoći u realizaciji njihovih projekata.
Komparativne prednosti
Pošlo se od toga da je Južna Istra u potpunosti turistički aktivirana mikro regija u kojoj su sva atraktivna područja dostupna posjetiteljima i pokrivena osnovnom turističkom infrastrukturom. Ima 39 posto stanovnika u odnosu na ukupan broj stanovnika Istre, 14 posto površine Istre, ovdje se ostvaruje 28 posto prihoda, ima 32 posto zaposlenih i sudjeluje s 15 posto u ukupnom turističkom prihodu Istre.
Kako je pritom naglasila direktorica Turističke zajednice Grada Pule Sanja Cinkopan Korotaj koja je i predstavila Strategiju, glavni proizvodi koji su definirani strategijom u skladu su s Masters i marketing planom Istarske županije 2015. - 2025., a to su sunce i more, kratki odmori, ture i kultura te sport i aktivnosti.
- To su proizvodi po kojima se razrađuju konkretne projektne aktivnosti i definirane su u klasteru kao nešto što će turističke zajednice u idućim godinama raditi. Tu govorimo konkretno o povezivanju bike, pješačkim i trail stazama, tematiziranje plaža i ponovno definiranje tema po pojedinim plažama prikladnih kapaciteta. Zatim govorimo o razvoju projekata sporta i rekreacije gdje nam se napominje da napravimo i proizvodni klub, kao i proizvodni klub za kratke odmore, i gdje trebamo definirati koje su to aktivnosti, što ćemo nuditi, u kojem periodu i na kojim tržištima. Tu se govori o turama, kopnenim i pomorskim, a mi upravo s Institutom za turizam iz Zagreba dogovaramo izradu Studije održivog razvoja turizma i privatnih kapaciteta južne Istre i Plana razvoja proizvoda tura i kružnih putovanja. Govorimo o zabavi, poput Campanoža, i drugom, naglasila je Cinkopan Korotaj.
Govori se pritom i o povezivanju Pule i Medulina bike stazama, ali kroz godine bi se te staze protezale od Barbarige, preko Fažane, Pule, Medulina, Ližnjana do Marčane i Duge Uvale. Treil staze su, kako je rečeno, već u pripremi za kandidiranje na potrebne fondove za financiranje.
Porast privatnog smještaja
Govoreći o prednostima ovog područja, Cinkopan Korotaj je spomenula prije svega samu resursnu osnovu, poput ogromne povijesne i kulturne baštine, prirodnih ljepota juga Istre s dva bisera kao što su rt Kamenjak i Nacionalni park Brijuni, ali i sva događanja vezana uz to, kulturna, sportska, rekreativna i ostala.
- Ono gdje smo možda malo lošiji to je u smještajnom dijelu zato što su nam zadnjih godina brojke jako porasle u privatnom smještaju i ono čini 54 posto ukupnog smještaja, a hoteli samo deset posto, a znamo da je za neki kvalitativni razvoj bolje imati više kapaciteta u hotelu. U tom smislu smo ispod prosjeka županije. Također, problem je i velika sezonalnost, koja je izražajnija nego u ostatku Istre. Zauzetost hotela nam je najbliže županijskom prosjeku, iako smo i tu ispod, ali su nam drugi kapaciteti dosta ispod prosjeka i to je ono na čemu moramo raditi, rekla je direktorica TZ-a grada Pule.
Također, problem je i međusobna prometna povezanost mjesta na jugu Istre javnim prijevozom, na čemu također treba poraditi. Ono što je proizašlo iz razgovora svih uključenih jest da je glavni strateški prioritet produljenje sezone. Potom, da treba razvijati proizvode na način da je Pula kao kulturni i urbani centar osnova za razvoj i širenje klastera, da infrastruktura funkcionira, da se diferencira privatni smještaj te da se stvaraju novi proizvodi, ali autentični i inovativni.
- Zaključak je da ovo područje ima više od 3.000 godina povijesti, da smo destinacija koja je više od sunca i mora, da imamo ovdje najbolje od istarske prirode, potom nudimo mnoštvo galerija, muzeja i događaja, da smo mjesta za sport i avanturu te dio najbolje maslinarske regije na svijetu, rezimirala je Cinkopan Korotaj.