Nekoliko stotina kvadrata zemljišta, koje bi mještane predjela Montiron u Šišanu moglo povezivati direktno sa Šikićanskom cestom, već je godinama uzrok prijepora, svađa, loših međususjedskih odnosa, pa i sudskih procesa. Nakon kraćeg zatišja oko tog se zemljišta nedavno ponovo podigla prašina, a ovaj put nisu zaratili susjedi, nego osoba koja tvrdi da je vlasnik tog zemljišta, Božo Divković, i Općina Ližnjan, koja tvrdi da on to ne može biti.
Poznati građevinar Božo Divković pozvao nas je, naime, na spornu parcelu da nam se požali kako je nedavno od ližnjanskog komunalnog redara dobio rješenje o uklanjanju metalnih vrata koja je postavio prije pet, šest godina na uređeni bijeli put. Taj put uredio je sam, tvrdi Divković, jer prolazi preko 670 četvornih metara njegovog zemljišta do desetak obiteljskih kuća. Vidno uznemiren, dočekao nas je s fotokopijama svih dokumenata relevantnih za ovaj slučaj. Među njima je i vlasnički list na kojem lijepo stoji da je k.č. 445/187 k.o. Šišan, u naravi pašnjak, u vlasništvu njegove supruge, Divković Ružice, a kupljen je 2014. od dugogodišnjeg vlasnika više okolnih zemljišta Benčić Serafina.
- Htjeli smo tuda prolaziti jer je to najkraći put s glavne ceste do kuća, ali nam tadašnji vlasnik parcele to nije dao, već nam je neprestano radio probleme. Zato i jest Općina prije ne znam koliko godina probila drugi bijeli put koji vodi ispred kuća, oko privatnih parcela, do glavne ceste. Pošto taj put nije dobar i kamion nije mogao tuda prolaziti, ponudio sam vlasniku da kupim barem dio parcele da imamo put, i pristao je. Još je i naglasio da je on već ranije nudio da se to kupi, ali nitko nije bio zainteresiran. Mi smo se lijepo pogodili, pozvao sam geodeta, obilježio mi zemljište, čekao sam vlasnički list i kad sam ga dobio, obavijestio sam i policiju i Općinu da ću staviti željezna vrata, jer je to sada privatan put, i neka svi ostali koriste onaj okolni, općinski. Nudio sam i susjedima da lijepo, fino, zajedno to uredimo i asfaltiramo, ali nisu htjeli, pa kad sam ja već napravio sebi taj put za kamione, onda ću ga i zatvoriti. Općina je rekla da njih to ne interesira, vrata su postavljena već pet, šest godina, i sad odjednom Općina Ližnjan mi naređuje da ih moram maknuti. I tada sam sasvim slučajno doznao da je Općina Ližnjan meni doslovno otuđila tu zemlju, proglasivši to nerazvrstanom cestom, iako sam ja to kupio za 12.000 eura i ne žele me obeštetiti za to. Zato sam angažirao odvjetnički ured i podnijeli smo kaznenu prijavu na policiji protiv Općine za kazneno djelo prijevare, ispričao nam je Divković u dahu.
Među dokumentima koje nam je ustupio nalazi se i Izvadak iz zemljišne knjige s Općinskog suda u Puli na kojem je vidljivo da je njegova supruga podnijela sudu prigovor prošle godine na Rješenje u kojem stoji da je k.č. 445/187 k.o. Šišan "javno dobro u općoj uporabi u neotuđivom vlasništvu", odnosno nerazvrstana cesta. Osim toga, sud navodi da se zbog ovog zemljišta od prošle godine vodi sudski spor te se prigovor gospođe Divković odbija. Na internetskim stranicama Katastar.hr ova se čestica također navodi kao nerazvrstana cesta i jasno je vidljiva na grafičkom prikazu, no začuđuje da prema službenim dokumentima ona ima 1.041 četvorni metar.
Prema riječima načelnika Općine Ližnjan Marka Ravnića, navedeni je put nerazvrstana cesta najmanje 30 godina, oduvijek se koristila, i prema zakonu o cestama, uvrštena je u općinski popis nerazvrstanih cesta. Ravnić tvrdi da je i u vrijeme ranije vlasti ona bila evidentirana u popisu nerazvrstanih cesta, ali je zbog nedostatka financijskih sredstava tek sad formalno proveden upis u zemljišnim knjigama.
- Navedena je cesta na popisu nerazvrstanih cesta Odlukom Općinskog vijeća iz 2014. godine, a Rješenjem Općinskog suda predana je u vlasništvo Općine Ližnjan u zemljišnim knjigama 2019. godine. S obzirom da je u trenutku kupoprodaje predmetna parcela već bila uvrštena u popis nerazvrstanih cesta, te se kao takva i koristila dugi niz godina, to sadašnjem vlasniku kao kupcu nije moglo ostati nepoznato. Sigurno je bio upoznat što kupuje i mislim da ta parcela već tada nije trebala biti prodana. Sukladno odredbama Zakona o cestama, postupak izvlaštenja primjenjuje se radi građenja nerazvrstane ceste, što ovdje nije bio slučaj jer je predmetna cesta već bila izgrađena i postojeća u trenutku stupanja na snagu Zakona o cestama 2011. godine. Dakle, u ovom slučaju radilo se o upisu nerazvrstane ceste kao javnog dobra u općoj uporabi u vlasništvu Općine Ližnjan na temelju samog Zakona o cestama i nije bilo potrebno provoditi postupak izvlaštenja, objasnio je Ravnić.
Međutim, pritom je istaknuo da i Općina i susjedi na Montironu s Divkovićem već godinama imaju velike probleme. Osim što je postavljanjem metalnih vrata na nerazvrstanu cestu onemogućio pristup ostalim mještanima tog dijela naselja, Divković je na susjednoj čestici u vlasništvu RH nanio veću količinu otpada, na što se susjedi konstanto žale.
- Upravo je na tragu toga u više navrata komunalno redarstvo Općine Ližnjan naložilo uklanjanje tog otpada, na što se gospodin Divković u više navrata žalio, pa je predmet sada na ODO-u. Zaključno želim istaknuti da ćemo uvijek ustrajati na tome da se poštuju odluke o komunalnom redu te odluke suda koje u ovom slučaju nesporno potvrđuju da je predmetna čestica nerazvrstana cesta u vlasništvu Općine Ližnjan. Sukladno tome, komunalno redarstvo je donijelo odluku o uklanjanju željeznog portuna te ćemo ustrajati u njenom provođenju, a sve u cilju zaštite interesa i neograničenog kretanja vozila tim dijelom naselja Šišan, poručio je Ravnić.
Zbog odlaganja svakojakog građevinskog materijala, opreme i otpada na državnu parcelu, točno nasuprot obiteljskih kuća u kojima bi se stanovnici željeli baviti turizmom, velik broj prijava protiv Divkovića je zaprimila i udruga Zelena Istra, no on svih ignorira. Ignorirao je tako i svoje susjede koji su se bojali za vlastitu imovinu i živote krajem 2008. godine zato što je Divković tada na svojoj parceli više od dva mjeseca ostavio 18-metarsku dizalicu s dohvatnikom iste dužine, koji se okretao na vjetru i nadvijao nad okolne kuće. Drugi su se susjedi žalili da im je Divković svojim teškim kamionima uništavao ionako lošu cestu i probijao cijevi za vodu, neki ga se i boje, a zbog velikih napetosti među susjedima ovdje je jako čest gost bila i policija.
Sada se pak Divković planira "bosti" s Općinom Ližnjan jer im ne želi predati cestu u posjed bez naknade "troškova koje je do sada imao", odnosno, želi da mu isplate 30.450 eura. Ukoliko Općina na to ne pristane, odvjetnički ured koji zastupa Divkoviće tvrdi da će pokrenuti postupak na sudu, a onda će, ukoliko izgubi, troškovi za Općinu Ližnjan biti daleko veći.