Davor Šišović
Osnovni sadržaj ovog projekta je organiziranje lokalnih besplatnih edukacija odnosno Poduzetničkih akademija za poduzetnice, pri čemu ni muški poduzetnici nisu isključeni, iako ih je dosad u ovaj Centar učlanjeno stotinjak, naspram 2.300 poduzetnica
Od ove godine i Poreč je član mreže gradova prijatelja ženskog poduzetništva, koja zasad okuplja 12 gradova i dvije općine iz četiri hrvatske županije. Poreč je zasad jedini grad iz primorskog dijela Hrvatske koji se uključio u ovaj projekt, kojeg vodi nacionalni Ženski poduzetnički centar, a osnovni sadržaj ovog projekta je organiziranje lokalnih besplatnih edukacija odnosno Poduzetničkih akademija za poduzetnice, pri čemu ni muški poduzetnici nisu isključeni, iako ih je dosad u ovaj Centar učlanjeno stotinjak, naspram 2.300 poduzetnica.
Visoka zastupljenost žena
Obilježavajući pristupanje Poreča ovom projektu, u poduzetničkom inkubatoru u Žbandaju održana je konferencija za novinare na kojoj su predstavljeni učinci i pravci razvoja projekta "Grad - prijatelj ženskog poduzetništva", na kojoj su osim porečkih domaćina te Ženskog poduzetničkog centra kao inicijatora projekta predstavljena i postignuća Jastrebarskog, Pakraca, Petrinje, Nove Gradiške i Lipika.
"Brisanje granica u kvaliteti znanja i kompetencija osnovni je cilj našeg projekta", pojasnila je Sanela Dropulić, a osim edukacijama kroz Poduzetničku akademiju ovi se ciljevi postižu i umrežavanjem, suradnjom i razmjenom iskustava sudionika u projektu. Tako je porečki gradonačelnik Loris Peršurić predstavljajući Poreč istaknuo njegov gospodarski značaj za cijelu Istru, napomenuvši da svaki šesti stanovnik Istre radi u Poreču. "Poreč se ponosi visokom zastupljenošću žena na vodećim pozicijama u gradskoj upravi, te u javnim ustanovama i tvrtkama, no kako trenutačno od ukupnog porečkog poduzetništva tek 20 posto vode žene, željeli bismo ohrabriti žene da se aktiviraju i krenu u poduzetničke vode", poručio je Peršurić.
Gradonačelnica Pakraca Anamarija Blažević istaknula je kako se današnje pakračko poduzetništvo razvilo nakon obnove u Domovinskom ratu potpuno razorenog Pakraca i njegova gospodarstva. Korištenjem europskih pretpristupnih fondova izgrađena je infrastruktura, na kojoj su utemeljeni poduzetnički centar i dva poduzetnička inkubatora, višekratno proglašavani najboljima u Hrvatskoj. Prošle je godine za više programa potpore poduzetništvu u Pakracu izdvojeno oko 500.000 kuna, a poduzetnicima su najzanimljivije beneficije u korištenju prostora poduzetničkih inkubatora, koje je primjerice za proizvodne djelatnosti besplatno u prvog godini rada.
Nova Gradiška, koja je strukturom stanovništva najmlađi grad u Hrvatskoj, među prvima se uključila u mrežu gradova prijatelja ženskog poduzetništva, izvijestila je zamjenica gradonačelnika Ivana Trupina. Kroz tri godine suradnje sa Ženskim poduzetničkim centrom u ovom je gradu održano 40 edukacijskih programa za žene, a svaka peta polaznica je nakon takve edukacije otvorila vlastiti obrt.
Nove edukacije u svibnju
I Lipik je jedan od gradova iz ovog projekta koji se po nečemu posebno ističe: u Hrvatskoj je najuspješniji u povlačenju novca iz europskih fondova što se tiče omjera iznosa i broja stanovnika, rekao je zamjenik gradonačelnika Lipika Slobodan Katunar. Osobitost gospodarske politike grada Lipika prema ženskom poduzetništvu je i u povlaštenim potporama: poduzetnice iz gradskog proračuna dobivaju 25 posto veće potpore za iste programe nego njihovi muški kolege.
- U naših stotinjak tvrtki i obrta žene su vlasnice ili direktorice u 25 posto slučajeva, a voljeli bismo da se to podigne do 51 posto, rekao je Katunar.
Kao novi član mreže gradova prijatelja ženskog poduzetništva, Poreč već priprema seriju besplatnih edukacija za poduzetnice. Prva u nizu edukacija u sklopu porečke Poduzetničke akademije kreće 3. travnja i za nju se već primaju prijave, a novi edukacijski ciklusi bit će organizirani u svibnju, te u listopadu i studenom. Edukacijski programi pokrivaju mnoštvo tema koje su poduzetnicima zanimljive, od onih osnovnih poput poreznih i računovodstvenih propisa, preko prodajnih tehnika ili digitalnog poslovanja pa sve do neobičnijih kao što je primjerice futurologija proizvoda i usluga. Dosadašnja praksa je pokazala da ove edukacije povrh obrazovne imaju i motivacijsku svrhu: prema podacima Ženskog poduzetničkog centra iz dosad provedenih 800 edukacija kroz koje je prošlo više od 1.300 polaznika, trećina polaznika je nakon edukacije otvorilo svoje tvrtke, polovica je poboljšala plasman svojih proizvoda i usluga, a jedna petina polaznika je prije pohađanja edukacije kanila odustati od svoje poduzetničke ideje, ali su se nakon edukacije predomislili.