ZAUSTAVLJENA INVESTICIJA

PAT POZICIJA: Zbog čega izgradnja luke u Karigadoru već pet godina stoji na mjestu

| Autor: Cristian Bruno GALIĆ
(Snimio Milivoj Mijošek)

(Snimio Milivoj Mijošek)


  Unazad pet godina, točnije u ožujku 2017. godine, Lučka uprava Umag-Novigrad je raspisala javni natječaj za dodjelu koncesije za obavljanje lučkih djelatnosti na području luke Karigador koju još uvijek koriste ribari. Odnosno, raspisan je natječaj za odabir koncesionara koji bi ondje izgradio luku namijenjenu za nautički turizam. Ta je odluka digla veliku prašinu i polemiku između "zelenih", ribara, investitora i lokalnih političara. Trenutno priča stoji u Ministarstvu zaštite okoliša, gdje se rješavaju primjedbe oko studije utjecaja na okoliš, koju je resorno ministarstvo zatražilo od investitora, umaške tvrtke Liderato mare, koju uz partnere vodi Umažanin Bojan Božić.

No, investitor se boji, ukoliko se problem što prije ne riješi, da prijeti opasnost da cijeli projekt propadne, što nikome nije u interesu. Odnosno, ukoliko se sve ne riješi u pet godina te se ne ishode potrebne dozvole za gradnju, davatelj koncesije bi mogao odustati od potpisivanja ugovora.

Po Božićevim riječima, netko u resornom ministarstvu već tri godine očito koči rješavanje tog projekta, i to zbog banalnog problema.

- Malo je reći da je takvo ponašanje Ministarstva neshvatljivo i neprihvatljivo. U veljači 2019. godine Ministarstvo je zatražilo studiju utjecaja na okoliš, koja je učinjena. Na drugoj sjednici svi stručni članovi komisije odobrili su studiju, a jedini oponent je bila Istarska županija, i to očito po nečijem nalogu. Zar je moguće da se odjednom Županija više ne slaže s planom koji je napravila i potvrdila? Iz Javne rasprave proizašlo je više od 50 primjedbi zainteresirane javnosti. Na sve smo uredno argumentirano odgovorili. Među primjedbama je bila i ona koja se odnosi da odgovori na primjedbe studije nisu prevedene na talijanskom jeziku, iako je cijela javna rasprava vođena na hrvatskom jeziku, govori nam Božić.

Božić napominje da se među pitanjima zainteresirane javnosti pojavio i niz pitanja koja po ničemu ne mogu biti "zainteresirana javnost". I to iz razloga što postavljači pitanja nisu rezidenti na području Hrvatske, niti u vlasništvu nemaju nikakve objekte na području Hrvatske, već su isključivo turisti.

- Zadnji odgovori na primjedbe su dostavljeni Ministarstvu sredinom 2021. godine i od tada ništa, kao da predmet ne postoji. Netko u Ministarstvu očigledno koči projekt jer je naša studija jedina iz 2019. godine koja još nije završena. Sve se radilo prema zakonu maksimalno transparentno poštujući u potpunosti urbanističke planove uređenja naselja Karigador kao i prostorne planove uređenja Općine Brtonigla, koji su usklađeni s prostornim planom višeg reda, onim Istarske županije, ističe Božić.

Općina Brtonigla, kao i Lučka uprava apsolutno su pozitivni i dobronakloni prema projektu koji spada u strateški razvoj te općine, nastavlja.

- Novoizgrađena Luka u Karigadoru imati će ogroman utjecaj na poboljšanje cjelokupnog gospodarstva u Karigadoru, povećanje vrijednosti nekretnina te će i sama stvoriti oko 50 novih radnih mjesta. Planirana investicija u izgradnju luke je 40 milijuna kuna, koja će po isteku koncesije biti novostvorena vrijednost u vlasništvu i upravljanju Općine i Županije, napominje Božić.

U ovih pet godina bilo je i inspekcijskih nadzora, ali nije utvrđen niti jedan prekršaj. No, Božić kaže da je tijekom 2017. bilo puno pritisaka.

- U travnju te godine je Lučka uprava je donijela odluku o dodjeli koncesije našem društvu te smo potpisali ugovor. Odmah smo počeli s izradom potrebne dokumentacije, što uključuje i elaborat zaštite okoliša. Važno je napomenuti kojim smo se velikim troškovima izložili. U studenom te godine, temeljem prijave građana, obavljen je upravni nadzor nad radom Lučke uprave Umag-Novigrad u dijelu dodjele koncesije za luku Karigador. Utvrđeno je da nema bitnih povreda u postupku te da odluka Upravnog vijeća Lučke uprave kojom nam se dodjeljuje koncesija ostaje na snazi. Zatim smo dobili ovlaštenje za ishođenje lokacijske dozvole. I sve je teklo po planu sve do Ministarstva i prijevoda na talijanskom jeziku, kaže Božić.

Čini se da se radi o još jednoj u nizu hrvatskih problematičnih investicija zbog nekompetentnosti političara koja će vjerojatno završiti na sudu i to sa ishodom isplate velike odštete investitoru, dodaje Božić.

- Do kada će investitor trpjeti štetu zbog Ministarstva, je li investitor trebao podmititi nadležne u Ministarstvu zaštite okoliša ne bi li mu se u zakonskim rokovima obradila studija utjecaja na okoliš te kakvu poruku ponovno šaljemo stranim investitorima, pitam se. Na koncu moram naglasiti da smo dosad potrošili znatna sredstva, a da se rješavanju problema ne nazire kraj, zaključio je Božić.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter