Razgovaram sa svojim sugrađanima – neki bi možda više zelenila, neki drugačiji materijal za cestu, dok su drugi oduševljeni… I sve mi je to itekako razumljivo. Projekt je morao ispuniti zahtjeve struke, a mi smo dali sve od sebe da ga oplemenimo i zazelenimo, kaže porečki gradonačelnik Loris Peršurić
Do kraja ovog tjedna završit će se nova porečka riva, od carinskog gata do nekadašnje gradske kavane, što predstavlja jedan od najvećih gradskih projekata posljednjih godina, iako ih u Poreču ne manjka. S otvorenjem novog pristaništa i šetnice najturističkiji grad u zemlji dobit će reprezentativnu mediteransku promenadu koja će zasigurno pridonijeti pozitivnom imidžu grada. Svečano otvorenje nije predviđeno, ali će se riva službeno otvoriti obilaskom članova gradske uprave idućeg tjedna.
- Projekt rekonstrukcije rive svakako je jedan od najvećih i najznačajnijih projekata za naš grad. Radi se o zahtjevnom projektu, koji se kroz više godina razvijao, u suradnji s projektantima, našim nadležnim upravnim odjelom, konzervatorima, ali i svim infrastrukturašima, kaže porečki gradonačelnik Loris Peršurić s kojim smo tim povodom porazgovarali.
- Upravo zato jer se ne radi samo o rivi, već i o integralnom dijelu naše starogradske jezgre, ovaj projekt morao je dobiti puno više odobrenja i dozvola od klasičnih projekata. Tu je svakako i jedno od najvažnijih - odobrenje konzervatora. Mislim da je trebalo imati hrabrosti krenuti u ovako jedan projekt, kad smo unaprijed znali da će biti puno arheoloških nalazišta, infrastrukturnih komplikacija, kao i činjenice da se radi o projektu o kojem imamo različita mišljenja i ideje. Razgovaram sa svojim sugrađanima – neki bi možda više zelenila, neki drugačiji materijal za cestu, dok su drugi oduševljeni… I sve mi je to itekako razumljivo. Projekt je morao ispuniti zahtjeve struke, a mi smo dali sve od sebe da ga oplemenimo i zazelenimo. Siguran sam da će Porečani i gosti to prepoznati.
- Nakon što je Grad proteklih godina dovršio porečku cestovnu obilaznicu, proširio sustav odvodnje na više od 90 posto površine Poreča, izgradio dvije škole i dva vrtića okrenuo se uređenju rive. Tamošnji štandovi su sklonjeni. Hoće li se za vlasnike tih štandova iznaći neki novi prostor?
- Tako je, na tom dijelu rive više neće biti štandova, a vlasnicima su ponuđene alternativne lokacije u gradu.
- Što će nova riva značiti za Poreč u funkcionalnom, ali i turističkom smislu?
- Središnji dio rive je, sad kad više nema štandova, ustvari jako veliki prostor koji će sigurno zaživjeti kao novo mjesto okupljanja. Dodatno, što više napreduju radovi sve više vidimo kako se radi o jednom stvarno lijepom projektu koji će sačuvati stari dio poput stoljetnog drvoreda crnika, a stvoriti novi s kamenom i modernim elementima. Naš grad je ulaganje u rivu čekao godinama i drago mi je da je to došlo na red jer se radi o najreprezentativnijem dijelu našega grada, koji zaslužuje više od asfalta. Iako su nam sve druge komunalne aktivnosti na čekanju zbog trenutne situacije, smanjenja prihoda i usmjeravanja sredstava za pomoć gospodarstvu, rivu smo odlučili dovršiti jer se radi o generacijskom projektu kojem je ideja i želja da naše građane privuče na rivu, da ona postane jedan moderan, funkcionalan i prohodan prostor, pogodan i za manifestacije.
- Kakve su prve impresije sugrađana?
- Svakako je normalno i očekivano da kod ovakvih projekata imamo različite ideje, nekome se finalno rješenje sviđa više, nekome manje, ali moramo biti svjesni kako je projekt od početka do kraja prošao bar 15 izmjena, kako bi uopće dobio dozvolu.
- Kada započinje novi režim prometovanja za opskrbu u samom centru Poreča na potezu od Narodnog trga do kraja rive?
- Kako očekujemo da će radovi bit dovršeni do kraja ovoga tjedna, novi režim dostave te prometovanja unutar pješačke zone bit će uspostavljen nakon toga. Uređenjem dijela gradske rive i Narodnog trga želi se kroz organizirani sustav olakšati svima - kako dostavljačima, tako i korisnicima istih usluga, a posebno pješacima jer će nova regulacija biti prilagođena tome da se radi o primarno pješačkoj zoni.
Inače, radovi su na najširem dijelu, od carinskog gata do nekadašnje gradske kavane, počeli krajem lanjskog prosinca. Iako je korona-kriza otežala realizaciju projekta zbog usporene dobave materijala i sličnog, projekt je danas u svojoj finalnoj fazi te bi trebao biti dovršen do kraja ovoga tjedna. Investitor je Grad Poreč, projekt je vrijedan 26 milijuna kuna te se izvodi na površini većoj od 6.000 četvornih metara. Projektanti su iz arhitektonskog ureda Kostrenčić i Krebel iz Zagreba, izvođač je tvrtka Adriaing iz Buja, dok nadzor provodi Istra inženjering iz Poreča.
- Što je sve otkriveno zaštitnim konzervatorskim (arheološkim) radovima na rivi. Kako će se valorizirati pronađeni nalazi?
- Tijekom obnove rive, Zavičajni muzej Poreštine, Arheološki muzej Istre i Konzervatorski odjel iz Pule vršili su arheološka istraživanja. Osim što su pronašli ostatke rive iz 15. stoljeća, uslijedila je senzacija - očuvan drveni brod iz rimskog doba, izrađen tehnikom šivanja. Već su ga i krstili – zvat će se "Porečanka", a trenutno se nalazi u procesu desalinizacije koji traje par godina, nakon čega će biti izložen u Poreču.