Talent nije dovoljan. Jako je važan trening, upornost, fokus i never give up, nikada, nikada odustati. Zato je važno da osobe s iskustvom i znanjem pomognu mladim generacijama u ostvarivanju njihovih snova. Ta strast i ljubav prema motociklizmu koju vidim kod djece od 12 do 16 godina daju mi veliku nadu u budućnost motosporta. Žele učiti, biti bolji, kaže Andy Meklau
Andreas Andy Meklau
Andreas Andy Meklau legenda je austrijskog motociklizma, najpoznatiji austrijski vozač superbikea svih vremena i jedan od najnagrađivanijih trkača superbikea u Europi. Odnedavno je postao istarski zet. Susreli smo se u njemu omiljenoj Pješčanoj Uvali, gdje se nastanio, odnosno gdje povremeno živi sa suprugom Patriziom Milani s obzirom da često zbog posla putuju na relaciji Istra - Austrija. Razgovarali smo i o aktualnoj situaciji u motosportu, GP-u i Formuli 1.
Djetinjstvo uz Ring
Andy je iz Spielberga, gdje i danas živi. Djetinjstvo je proveo uz Österreichring (Red Bull Ring), nije mu smetao zvuk automobila i motora, već se radovao svakoj utrci. Karijeru dugu 25 godina počeo je davne 1988. i to na Grobniku s Yamahom 250 DTR, gdje ostvaruje i svoju prvu pobjedu. Godine 1990. prelazi na Hondu RC30 750 s kojom 1991. pobjeđuje na prvom World Superbike Raceu, baš na Österreichringu. Zatim 1992. prelazi u Ducati i s motorom 888 osvaja Austrian Superbike Championship i World Superbike Championship. Do 2001. nizale su se pobjede svake godine, World Superbike, Pro Superbike.
Godine 2001. odlazi za Ameriku voziti AMA u Ducati izdanju 998, gdje ostvaruje samo pobjede. Zatim 2004. prelazi u Suzuki Team s GSX 1000. Od 2004. do 2011. pobjeda za pobjedom - dvadeset godina drži titulu pobjednika International Championshipa! Jedini austrijski vozač u motosportu s toliko pobjeda, legenda motosporta!
Neizbježno pitanje bilo je kako je otkrio i zavolio Istru, je li presudila ljubavi prema Istrijanki i uspješnoj poduzetnici Patriziji Milani iz Pule.
- Ljubav na prvi pogled. Osvojila me svojom ljubaznošću, dobrotom i velikim srcem. Nakon dosta vremena danas je to moja supruga i ja sam istarski zet. Živimo između Štajerske i Istre, planina i mora, šuma i plaža, kaže Andy.
Patrizia Milani je godinama u biznisu. Danas je u svijetu nekretnina, plovila i investicija. Pronašla je svoga Franza Jozefa.
- Moj djed Karl je bio Austrijanac i moja majka se prezivala Muller, tako da je ovo povijest na djelu, kaže nam kroz smijeh Patrizia. "Andy je moja bajka, 'mein Märchen'", dodaje.
Nikada odustati
Nakon motorističke karijere Andreas Meklau 2011. godine preuzima važnu ulogu u kojoj je i danas na Red Bull Ringu, Clerk of the Course, direktor utrka Red Bull Ringa.
- Race Kontrol i sigurnost su najvažniji faktori svake utrke, sigurnost za vozače, za ljude koji rade na utrci, sigurnost za gledatelje, kaže nam Andy.
Godine 2014. vraća se u Formulu 1 te 2016. u Moto GP na Red Bull Ring. Nižu se uspješne godine tog poznatog i modernog Racetracka. Tu se održava GT Open, Gran Turismo, DTM, Track Racing, GT Masters, IDM, Le Mans i mnoge druge utrke.
Andy Meklau je zadnji austrijski vozač koji je pobijedio na World Superbikeu i ostvario najviše titula u karijeri te je Rider Coach Austrian Junior Cupa.
- Svoje znanje, iskustvo i predanost želio sam prenijeti mladim vozačima, upoznati ih s raznim pistama, kako upravljati motorom, tijelom i umom te ostvariti visoku razinu sigurnosti u ovom opasnom sportu. Talent nije dovoljan. Jako je važan trening, upornost, fokus i never give up, nikada, nikada odustati. Zato je važno da osobe s iskustvom i znanjem pomognu mladim generacijama u ostvarivanju njihovih snova. Ta strast i ljubav prema motociklizmu koju vidim kod djece od 12 do 16 godina daju mi veliku nadu u budućnost motosporta. Žele učiti, biti bolji, kaže Meklau.
Pitali smo ga o budućnosti Moto 2, Moto 3 i Moto GP-a. Odgovara nam da motosport svake godine podiže level, razinu.
- Vozači su svake godine sve bolji i bolji zahvaljujući i naprednoj tehnologiji koja pomiče svoje granice. Međutim, to su sve veće i veće brzine te se zbog sigurnosti u te tri kategorije podigla dob vozača. Od 2023. godine u Moto 2, Moto 3 i Moto GP-u vidjet ćemo mlade vozače tek od 18 godina, a u utrci će moći sudjelovati samo po 30 vozača, priča nam Andy.
Novi bolidi F1
Naravno da smo ga pitali i o novim pravilima Formule 1, u što je izravno uključen.
- Vidjet ćemo različite i nove bolide F1, nove aerodinamike, s većim naplatcima u kompletu s gumama niskog profila. Bit će zanimljivo jer će se povećati konkurentnost, otkriva nam.
S obzirom da je njegova karijera počela na Grobniku i kako je ostvario mnoštvo pobjeda na tom motodromu, pitali smo ga može li se ostvariti san, kao što je to bilo s Österreichringom i Red Bull Ringom.
- Grobnik je strateški dobro pozicioniran, sportski aerodrom je blizu i, što je najvažnije, Grobnik ima veliku i važnu povijest. A danas imate Rimca, najvažnijeg proizvođača električnih hiperautomobila. Spojite povijest i budućnost i imat ćete uspješnu sadašnjost, zaključio je Andy.