(M. MIJOŠEK)
Iz srpanjskog razgovora koji smo vodili s Ginom Bertijem, glavnim izvršnim direktorom Cimosa, ovakav se scenarij ni približno nije dao naslutiti. Berti se tada pohvalio s pozitivnim trendovima te rekao da je grupacija Cimos prvi puta, nakon više godina, zabilježila rast neto dobiti
U talijanskom Palladio Holdingu navodno razmišljaju o prodaji Cimosa, neslužbena je informacija koju je objavio slovenski dnevni list Dnevnik. Vijest se jučer strelovito proširila medijskim prostorom susjedne države s kojom "dijelimo" ovu grupaciju specijaliziranu za proizvodnju automobilskih dijelova. Pod dirigentskom palicom tvrtke TCH koja posluje u sklopu privatnog investicijskog fonda Palladio Holding sa sjedištem u Vicenzi, poslovanje Cimosa se znatno poboljšalo, a sudeći po novim projektima za koje su se izborili, vratilo se i povjerenje kupaca.
Pozitivni trendovi
Novi su vlasnici Cimos preuzeli u svibnju 2017. godine te u protekle dvije godine uspjeli preokrenuti negativne poslovne trendove. Za Cimos su platili 100.000 eura i za taj simboličan iznos preuzeli 92 posto državnog udjela u Cimosu, ali i njegove financijske obaveze prema slovenskim bankama koje su se tada procjenjivale na oko 110 milijuna eura. Prethodno je riješen i Cimosov dug nekadašnjoj Riječkoj banci, koji je preuzela hrvatska Državna agencija za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka, a za što je slovenska strana uplatila sedam milijuna eura u hrvatski državni proračun.
Iz Cimosa Kopar za sada nema službenog komentara o eventualnoj promjeni vlasničke strukture, no iz srpanjskog razgovora koji smo vodili s Ginom Bertijem, glavnim izvršnim direktorom Cimosa, ovakav se scenarij ni približno nije dao naslutiti. Berti se tada pohvalio pozitivnim trendovima te rekao da je grupacija Cimos prvi put zabilježila rast neto dobiti. Sjedište Cimosa je u Sloveniji, a tvrtka djeluje i u BiH i Srbiji i ukupno zapošljava 2.600 ljudi, od toga u hrvatskom dijelu Cimosa, u tvornicama u Buzetu, Roču i Labinu njih 670.
- Naša je misija postati broj jedan proizvođač auto dijelova u Europi u sektoru turbo, rekao je tada Berti. Veliki dio Cimosovih proizvoda je iz takozvanog turbo sektora, a preostali manji dio proizvodnje odnosi se na ostale komponente pogonskih sustava. Njegovi auto dijelovi ugrađeni su u motore svih vodećih proizvođača automobila kao što su Audi, BMW, Volkswagen, Daimler, Fiat, Volvo, Ford, GM, PSA…
Grupacija Cimos prošlu je godinu zaključila s 192 milijuna eura prihoda i oko 20 milijuna eura investicija. U prvom redu zahvaljujući tome što su TCH, kao krovna organizacija, i Cogeme kao brend u grupaciji TCH, dobro pozicionirani na tržištu, uspjelo se otvoriti sva vrata koja su se u godinama krize zatvorila. U Cimosu su se lani izborili za nove projekte u vrijednosti 330 milijuna eura, a samo u prvom kvartalu ove godine za projekte vrijedne dodatnih 140 milijuna eura. Značajna su i investicijska ulaganja. U sljedeće tri godine u grupaciju Cimos uložit će približno 60 milijuna eura.
Klaster aluminija
Hrvatska regija Cimos, njene tvornice u Buzetu, Roču i Labinu, od samih začetaka, otkako je Cimos prešao u vlasništvo TCH-a, zacrtana je kao klaster aluminija koji je neovisno o tome u kojem će smjeru auto industrija krenuti i kako brzo će se iz benzinaca i dizelaša preusmjeriti na električna vozila, vrlo značajan. Komponente iz aluminija, kao što su nosači i kućišta motora, dijelovi mjenjača i drugi dijelovi pogonskih sustava, kao i kućišta turbopunjača, potrebni su kod svih vrsta motora. Upravo je tu veliki potencijal hrvatske regije Cimos. Primjerice, Audi je trenutno najveći kupac u Cimosu Buzet u kojem se proizvode dijelovi za motor za veliku paletu Audijevih modela, od benzinaca do dizelaša, od A4, A6... Q7 do modela e-tron, prvog Audijevog električnog vozila.
Sudeći po napisima slovenskih medija prodaja, čak i da do nje dođe, ne mora biti nužno lošija varijanta. Spominje se slučaj tvrtke Cimos Kinematika Kopar koju su Talijani osnovali nakon preuzimanja Cimosa. U nju su prerasporedili oko 200 radnika te je prodali turskoj tvrtki Küçükoglu Holdinga, a koja je ubrzo nakon što ju je preuzela najavila širenje proizvodnje i specijalizaciju za BMW.