Zastupnik IDS-a u Europskom parlamentu

EUROPSKA UNIJA SE PRIPREMA ZA AUTOMOBILE BEZ VOLANA Flego: Automatizirana mobilnost nova su velika prilika za konkurentnu Europu, Hrvatsku i Istru

| Autor: Milan PAVLOVIĆ

Moji su prioriteti apsolutno sigurna primjena novih tehnologija, sigurnost svih sudionika u prometu te iskorištavanje ogromnih mogućnosti novih tehnologija i autonomne vožnje, poštujući sva etička pravila i norme. O tome ću voditi računa kreirajući jasan regulatorni okvir EU-a o novim tehnologijama i umjetnoj inteligenciji, kaže Flego

 

Zastupnik IDS-a u Europskom parlamentu Valter Flego izabran je za Izvjestitelja u Odboru za promet i turizam za područje robotike i umjetne inteligencije, te će s te pozicije ubuduće aktivno sudjelovati u stvaranju zakonodavnog EU-okvira za budućnost razvoja automobilske industrije i autonomnih vozila. Budućnost koja je iz perspektive mnogih u Hrvatskoj još uvijek znanstvena fantastika, izgleda da nam kuca na vrata. Europska unija uspostavlja regulatorni okvir kojim želi dobiti odgovor na sve dileme i pitanja, na sve etičke nedoumice, a prva automatizirana vozila mogla bi biti komercijalno dostupna već kroz koju godinu. Do 2030. godine njihovo će prisustvo na prometnicama vjerojatno već biti i potpuno uobičajeno.

 Kasnimo

"Moji su prioriteti apsolutno sigurna primjena novih tehnologija, sigurnost svih sudionika u prometu te iskorištavanje ogromnih mogućnosti novih tehnologija i autonomne vožnje, poštujući sva etička pravila i norme. O tome ću voditi računa kreirajući jasan regulatorni okvir EU-a o novim tehnologijama i umjetnoj inteligenciji", kaže Flego.

Važno je napomenuti da Europa debelo kasni, i dok EU uspostavlja regulatorne okvire u Kini i SAD-u autonomna su vozila već u završnoj fazi testiranja. Želi li Europa zaista postati svjetski digitalni lider te preteći SAD i Kinu u ovom digitalnom sektoru, potrebno je stvoriti sigurno tržište za taj oblik investicija povezane i automatizirane mobilnosti i puno brže odgovarati na promjene. Zastupnik u EP-u Valter Flego odigrat će važnu ulogu u ispitivanju određenih izmjena postojećeg pravnog okvira koje su potrebne za rješavanje ključnih etičkih pitanja.

 Potencijal

"Najvažnije je pitanje odgovornosti za štetu prouzročenu nesrećama u kojima sudjeluju autonomna i automatizirana motorna vozila. Dakle, tko bi u lancu sudionika koji su uključeni u razvoj i uporabu novih tehnologija trebao biti odgovoran u slučaju prometne nezgode, proizvođač ili vlasnik vozila. Ljudski je faktor pogreške uzrok većine prometnih nesreća, a mi u Hrvatskoj imamo dvostruko više smrtno stradalih na cestama u odnosu na ostatak EU-a. Automatizirana vozila imaju ogroman potencijal povećati sigurnost na cestama i reducirati pogreške. To je ujedno i najveći izazov", naglašava Flego dodajući da će "automatizirana vozila značajno promijeniti svijet nabolje, ali automatizirana svakodnevica svih nas dolazi u obzir tek kada budu primijenjeni najviši mogući standardi sigurnosti, zaštite i poštivanja svih etičkih načela".

"Povezana i automatizirana mobilnost nova su velika prilika za konkurentnu Europu, Hrvatsku i Istru. Ali, nove tehnologije i infrastruktura moraju se razvijati i proizvoditi kod nas doma", smatra on. Za navedene iskorake biti će potrebna koordinacija raznoraznih sektora te cjelovito informiranje građana – proizvođači, osiguravajuće kuće, obrazovni sektor, autoškole, profesionalni vozači te gradovi s ciljanim informativnim kampanjama. Potrebna su veća ulaganja u obnovljive izvore energije te modernizacija voznog parka s korištenjem poticaja za kupnju ekološki prihvatljivijih vozila, kao i natječaja za korisnike e-vozila. Potrebno je i značajnije korištenje fondova za izgradnju javnih električnih punionica. Sve nam to treba za uspješnu i pravovremeno implementaciju AI-a i robotike, ali EU nam sve to omogućuje.

"I ovaj odgovoran zadatak želim izvršiti kao i sve prethodne, na način da uključim struku. Zato ću iskoristiti ovu priliku da pozovem sve zainteresirane institucije, fakultete, škole, privatni sektor, da nas kontaktiraju te da svojim znanjem i iskustvom doprinesu otvaranju novog poglavlja primjene robotike i umjetne inteligencije u prometu", zaključuje IDS-ov eurozastupnik Flego.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama