Panorama Rovinja sa otocima (Maistra)
Adris grupa objavila je rezultate poslovanja svojih kompanija u prvih devet mjeseci 2020. godine te potvrdila kako je došlo do pada prihoda od devetnaest posto. Ipak, u Adrisu kažu da su poslovni rezultati s obzirom na pandemijske prilike i krizu u turističkom sektoru dobri na razini cijele grupe.
„U uvjetima globalne gospodarske krize prouzročene pandemijom koronavirusa, a u nas i dodatno katastrofalnim potresom, Adris grupa je u prvih devet mjeseci ove godine ostvarila dobre poslovne rezultate. Croatia osiguranje i Cromaris ostvarili su rast, dok je turistički dio poslovanja, zahvaljujući ulaganjima u najviši segment turističke ponude, i u takvim okolnostima potvrdio vodeću poziciju na hrvatskome tržištu. Sačuvali smo radna mjesta, održali likvidnost, uz iznimno nisku zaduženost, te znatan investicijski potencijal, što jamči dugoročnu održivost svih naših poslova“, istaknuo je Marko Remenar, predsjednik Uprave Adris grupe.
Prema podacima što ih je objavio Adris, u prvih devet mjeseci ove godine ukupni prihodi Adris grupe iznosili su 3,88 milijardi kuna, što je za 19 posto manje od prihoda ostvarenih u istom prošlogodišnjem razdoblju. Prihodi od prodaje roba i usluga iznose 3,36 milijardi kuna i za 23 posto manji su od prošlogodišnjih. Konsolidirana EBITDA, dobit prije kamata, poreza i amortizacije iznosi 604 milijuna kuna, a konsolidirana neto dobit 141 milijun kuna.
U rovinjskoj kompaniji ističu kako je pandemija koronavirusa dovela je do globalne gospodarske krize. U takvim uvjetima sve sastavnice Adris Grupe poduzele su niz mjera kako bi ublažile posljedice. Poslovne aktivnosti bile su usmjerene na likvidnost i optimalizaciju troškova kako bi se sačuvao financijski potencijal i dugoročna održivost sustava. U skladu s padom prihoda od prodaje roba i usluga, smanjen je i upravljiv dio troškova za više od 400 milijuna kuna, te, uz smanjena ulaganja za 200 milijuna kuna, sačuvana je likvidnost u iznosu od 600 milijuna kuna.
Tvrtka Croatia osiguranje ostvarila je rast konsolidirane neto dobiti od četiri posto, iako je hrvatsko tržište osiguranja u prvih devet mjeseci 2020. godine ostvarilo pad od 3,1 posto, uglavnom zbog snažnog pada segmenta životnih osiguranja. Croatia osiguranje i nadalje ima vodeću poziciju na hrvatskome tržištu s ukupnim udjelom od 27,9 posto što je na prošlogodišnjoj razini. U prvih devet mjeseci 2020. godine, Croatia osiguranje ostvarilo je neto dobit u iznosu od 292 milijuna kuna
Croatia osiguranje trenutno ulaže više od 200 milijuna kuna u digitalizaciju i razvoj novih proizvoda te je početkom listopada lansirano LAQO - prvo hrvatsko 100 posto digitalno osiguranje. Lansiranjem ovog proizvoda, Hrvatska se pridružuje malom broju europskih zemalja s ovakvom vrstom osiguranja.
Što se tiče turističkog sektora, u Rovinju ističu kako je istarski dio turizma grupe pokazao otpornost u uvjetima gospodarske krize. Najbolji rezultati postignuti u segmentu luksuznih hotela u Rovinju i u kampovima. Negativna kretanja zbog pandemije očitovala su se u kongresnom turizmu te u turistima koji dolaze zračnim prijevozom. Zagrebački dio turističkih potencijala – HUP Zagreb – pogođen je potresom. Kao odgovor na krizu, u turističkom dijelu pokrenute su brojne mjere optimalizacije poslovnih procesa i racionalizacije troškova. Planirane investicije u 2020. godini smanjene su za gotovo 50 posto sa ciljem čuvanja likvidnosti. Ulaganja od približno 200 milijuna kuna najvećim dijelom odnose se na podizanje kvalitete dodatnih sadržaja u kampovima Koversada/Porto Sole i Amarin.
Maistra, uključujući i dubrovački hotel Hilton, u prvih devet mjeseci ove godine zabilježila je prodaju od 619 tisuća jedinica, što iznosi 43 posto ostvarenja u istom razdoblju prošle godine. U usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem ostvareno je 41 posto prihoda od prodaje. Analiza po segmentima pokazuje da su u razdoblju lipanj-rujan 2020. kampovi ostvarili pet postotnih bodova bolje rezultate u broju prodanih jedinca od prosjeka Maistre, a luksuzni hotelski segment sedam postotnih bodova bolje rezultate. Tvrtka HUP-Zagreb ostvarila je 19 posto prodaje i 17 posto prihoda od prodaje, poručuju iz Adrisa.
Konsolidirani prihod od prodaje turističkog segmenta u prvih devet mjeseci 2020. godine iznosi 416 milijuna kuna, što predstavlja 36 posto ostvarenja u prvih devet mjeseci prošle godine. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije iznosi 169 milijuna kuna, a neto dobit minus 29 milijuna kuna.
Tvrtka za proizvodnju zdrave hrane Cromaris u korona krizi ostvarila je rast prodaje od pet posto, a izvoza za 14 posto. U prvih devet mjeseci 2020. godine ostvario prodaju od 7.746 tona ekvivalenta svježe ribe, što je za pet posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. U razdoblju od srpnja do rujna, Cromaris je zabilježio dvije rekordne mjesečne prodaje s više od 1.000 tona ekvivalenta svježe ribe.
Cromaris na inozemnim tržištima, gdje je izvezeno 14 posto više ribe, ostvaruje 83 posto prodanih količina i 84 posto prihoda od prodaje. Prihodi od diferenciranih proizvoda, prije svega svježe očišćene i pakirane ribe - fileta brancina, orade i hame - porasli su za 17 posto. Zabilježen je i rast prosječnih cijena od dva posto. Prihodi od prodaje u prvih devet mjeseci 2020. godine iznose 385 milijuna kuna i sedam posto su veći od prošlogodišnjih. Cromaris je u prvih devet mjeseci 2020. godine ostvario neto dobit u iznosu od 5,1 milijun kuna.