Green Istria

Ulaganja u Istru: Od zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, do rekonstrukcije i dogradnje lukobrana u luci Pula

| Autor: Jelena Milović
(MMPI)

(MMPI)


Uoči konferencije Glasa Istre na temu "Hrvatska u pokretu", iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture saznajemo o ulaganjima u projekte koji su trenutno u provedbi te one već realizirane, zahvaljujući kojima se najzapadnija hrvatska županija može pohvaliti sve boljom prometnom povezanosti s ostalim dijelovima Hrvatske.

Jedan od projekata u provedbi jest "Primjena zelenih tehnologija u željezničkom prijevozu", koji se financira kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, a u sklopu kojega Pula dobiva svoju punionicu za napajanje vlakova.

Prototipovi novih baterijskih vlakova su u fazi testiranja, a ulaskom u serijsku proizvodnju bit će korišteni na prugama u Istri. To znači da će se u budućnosti putovati željeznicom bez ispušnih plinova i buke dizelskih motora, što je veliki korak prema zelenijoj i modernijoj Istri. Novi vlakovi bit će niski, tihi i udobni, s besplatnim internetom, rampama za osobe s invaliditetom, prostorom za bicikle i video-nadzorom.

Izgradnja luke Dajla-Belveder

"Razvoj infrastrukture širokopojasnog pristupa u Gradu Pula" projekt je Hrvatskog Telekoma u kojem Grad Pula nastupa kao partner. U godini pred nama će posredstvom projekta vrijednog 14,6 milijuna eura biti omogućen širokopojasni brzi pristup internetu od najmanje 100 Mbit/s (koji se može nadograditi na 1Gbit/s). Danas, usluga brzog interneta predstavlja jednu od osnovnih životnih i poslovnih potreba koja će provedbom ovog projekta biti zajamčena za sva kućanstva, privatne i poslovne korisnike na perifernim područjima Grada Pule.

Morske luke važan su dio prometne politike Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a njihovom se modernizacijom ostvaruje sigurnija plovidba i dostatni kapaciteti za prihvat novih i većih morskih plovila. Nacionalni i EU programi financiranja koje provodi Ministarstvo posvećeni su unaprjeđenju sigurnosti plovidbe, zaštiti luka od vremenskih neprilika i poboljšanju uvjeta za putnike, čemu najviše doprinosi nova lučka infrastruktura.

Osobito je značajan projekt "Rekonstrukcije i dogradnje lukobrana u luci Pula", koji provodi Županijska lučka uprava Pula. Projekt obuhvaća rekonstrukciju 1.200 metara i dogradnju 145 metara lukobrana u Luci Pula koja se nalazi na Sveobuhvatnoj transeuropskoj mreži. Opći cilj projekta je osigurati siguran pomorski pristup za teretna, putnička i rekreacijska plovila koja dolaze u luku i isplovljavaju iz nje, kao i zaštitu susjedne pomorske infrastrukture smještene u Pulskom zaljevu. Za projekt kojim će se rekonstruirati stoljetni lukobran, ujedno i povijesna znamenitost Grada Pule osigurana je potpora od 21,5 milijuna eura, uz EU doprinos od 18,3 milijuna eura.

Sredstvima Programa Konkurentnost i kohezija za razdoblje 2021. - 2027. financira se velik broj projekata unaprjeđenja lučke infrastrukture. Projekt Izgradnje luke otvorene za javni promet lokalnog značaja Dajla-Belveder, korisnika Lučke uprave Umag - Novigrad, ostvario je bespovratnu potporu koja iznosi 7 milijuna eura.

U sklopu luke Dajla-Belveder planira se izgradnja lukobrana, obalnog zida i istezališta za plovila, uređenje zaobalnog platoa te postavljanje dva plutajuća gata. Unutar luke se predviđa produbljenje akvatorija radi osiguranja dostatne dubine za privez, uplovljavanje i isplovljavanje plovila. Luka Dajla Belveder kroz EU financiranje i poboljšane uvjete za pristajanje izletničkih i lokalnih ribarskih brodova te brodica domicilnog stanovništva ima priliku približiti lokalno stanovništvo uslugama obrazovanja, zapošljavanja i medicinske te socijalne skrbi tijekom cijele godine, bez obzira na vremenske prilike.

Još jedan hvalevrijedan projekt koji se trenutno provodi na području Istre je Sjeverni lukobran na otoku Sveta Katarina unutar luke otvorene za javni promet županijskog značaja - luke Rovinj. Predmet obuhvata projekta su građevinski radovi izgradnje sjevernog lukobrana približne nadmorske dužine oko 152 metra i hidrantske mreže te radovi na električnoj instalaciji rasvjete. Izgradnjom novog lukobrana s ishodištem na sjevernom dijelu otočića Sv. Katarina zatvorit će se direktan prodor razornih valova iz različitih smjerova. Cilj projekta je povećanje sigurnosti pomorskog prometa u luci Rovinj i poboljšanje prometne povezanosti i pristupačnosti otočiću sv. Katarina.

Prvi lučki EU projekt u Istarskoj županiji bilo je "Unaprjeđenje infrastrukture Luke Rijeka - terminal za generalne terete", koji je Lučka uprava Rijeka realizirala 2021. godine. Ovim je projektom rekonstruiran terminal Bršica smješten u lučkom bazenu Raša, specijaliziran za ukrcaj i skladištenje drva te za prekrcaj žive stoke. Projektne aktivnosti uključivale su rekonstrukciju 164 metra duge obalne građevine, izgradnju dva željeznička kolosijeka sa spojnim dijelovima i dva kolosijeka za portalne dizalice, ugradnju opreme za vezivanje brodova, izgradnju sustava za odvodnju, pročišćavanje oborinskih voda te vodoopskrbu i protupožarne hidrantske mreže te zamjenu elektroinstalacija. Luka Bršica predstavlja važnu gospodarsku točku za Općinu Raša i Labinštinu, a ulaganje u njezinu modernizaciju dodatno jača povezanost lokalnog gospodarstva s nacionalnim i europskim prometnim mrežama. Očekuje se da će ovaj projekt biti temelj daljnjeg razvoja luke i doprinositi budućoj revitalizaciji željezničke veze s lučkim zalađem, čime bi se omogućilo još učinkovitije povezivanje istarskog gospodarstva s europskim tržištima.

Pulapromet uvodi električne autobuse

Uskoro će i javni autobusni prijevoz u Puli biti bogatiji za nove autobuse s pogonom na električnu energiju. Riječ je o povećanju kapaciteta javnog gradskog prijevoza kroz orijentaciju na vozni park bez štetnih emisija i nabavu 12 odgovarajućih i sigurnih vozila za prijevoz na linijama utvrđenim ugovorom o javnim uslugama sklopljenim između Grada Pule, Grada Vodnjana, Općine Fažana, Općine Ližnjan, Općine Medulin i prijevoznika Pulapromet d.o.o. Suvremeni vozni park doprinijet će povećanju udobnosti i dostupnosti usluge javnog prijevoza, povećanju osobne sigurnosti u javnom gradskom prijevozu, smanjenju troškova održavanja vozila te smanjenju negativnog utjecaja na okoliš. Prethodno je Pulapromet uz EU sufinanciranje između 2019. i 2022. godine obnovio gradski vozni park sa 16 novih autobusa visoke Euro 6 norme.

Rekonstruiran terminal Bršica

Prvi lučki EU projekt u Istarskoj županiji bilo je "Unaprjeđenje infrastrukture Luke Rijeka - terminal za generalne terete", koji je Lučka uprava Rijeka realizirala 2021. godine. Ovim je projektom rekonstruiran terminal Bršica smješten u lučkom bazenu Raša, specijaliziran za ukrcaj i skladištenje drva te za prekrcaj žive stoke. Projektne aktivnosti uključivale su rekonstrukciju 164 metra duge obalne građevine, izgradnju dva željeznička kolosijeka sa spojnim dijelovima i dva kolosijeka za portalne dizalice, ugradnju opreme za vezivanje brodova, izgradnju sustava za odvodnju, pročišćavanje oborinskih voda te vodoopskrbu i protupožarne hidrantske mreže te zamjenu elektroinstalacija

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter


Trenutno na cestama