ST. PETRUS

Zajednički brend Općine Sveti Petar u Šumi okuplja lokalne proizvođače

| Autor: Gordana Čalić Šverko
(Snimila Gordana Čalić Šverko)

(Snimila Gordana Čalić Šverko)


Nastao pod okriljem Općine Sveti Petar u Šumi i općinske tvrtke Petrus park, zajednički brend okuplja lokalne proizvođače te predstavlja najbolje od istarske gastronomije i rukotvorina pod jednim imenom St. Petrus, istaknula je uvodno u Kući od kobasica na predstavljanju novog brenda Jasminka Benazić, članica projektnog tima koja potpisuje vizualni identitet i grafički dizajn.

- Brend St. Petrus je naš način da svijet upozna ono najvrijednije što imamo, a to je mnogo više od samih proizvoda - to je rezultat zajedničkog rada, strasti i poštovanja prema našoj tradiciji. Ideja za St. Petrus nije došla iznenada. Krenuli smo od našeg okruženja, Sv. Petra u Šumi, mjesta bogatog poviješću, autohtonošću i prirodnim ljepotama. Inspiraciju smo pronašli u arhitektonskom detalju supetarskog samostana sagrađenog u drugoj polovici 15. stoljeća, na širokim renesansnim arkadama. Cvijet uklesan u stupovima klaustra postao je simbol koji nas povezuje s prošlošću, ali i s onim što želimo stvoriti u budućnosti. Kad smo počeli razvijati identitet St. Petrus, željeli smo nešto autentično, nešto što će povezati prošlost i sadašnjost. Kao što su redovnici stoljećima čuvali i prenosili znanja, tako i brend St. Petrus spaja proizvođače koji s ljubavlju njeguju stare recepte, autentične okuse i vještine svojih predaka, kazala je Benazić. Vizualni identitet, naglasila je također, stvoren je s puno pažnje. Crna boja, koja odražava snagu i sofisticiranost, povezuje s autohtonim, dok se zlatotiskom oživljava cvijet i dodaje dašak luksuza i elegancije.

Izvornost i kvaliteta proizvoda

- Za mene, St. Petrus nije bio zadatak. Bila je čast! Prilika da kroz dizajn ispričam nešto što vrijedi čuvati, poručila je Benazić.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)(Snimila Gordana Čalić Šverko)

Direktorica općinske tvrtke Petrus park Martina Gljušćić, naglasila je da je St. Petrus ime pod kojim će se promovirati i prodavati poljoprivredni i prehrambeni proizvodi odabranih proizvođača središnje Istre. Glavne prednosti takvog brendiranja su da kupcima jamče izvornost i kvalitetu proizvoda, a proizvođačima putem objedinjenog marketinga, pojednostavljuju zajedničku promociju, povezivanje, poticanje na izvrsnost, unaprijeđenje proizvodnje i u konačnici zdravu konkurenciju.

Pristupanje brendu osmišljeno je na način da su kreirane etikete s logom brenda u dvije veličine, odnosno dva oblika, jedan za proizvode u bocama, a drugi za prehrambene proizvode. Na etiketi koja sadrži logotip brenda nalaze se osnovni podaci o brendu, a proizvođač dodaje vlastitu deklaraciju.

Trenutno su u sklopu brenda uključeni suhomesnati proizvodi, istarska kobasica, kobasica s tartufima, kobasica od jelena, istarski ombolo, panceta, lardo, pršut, sir, vino, vermut, maslinovo ulje. Proizvodi St. Petrus brenda prezentirat će u Kući od kobasica, u trgovini s lokalnim proizvodima u sklopu budućeg Poduzetničkog inkubatora, također i na sajmovima u organizaciji Općine Sv. Petar u Šumi i drugim sajmovima sličnog tipa.

- Ponosni smo što se ovaj projekt realizirao kao prvi brend jedne jedinice lokalne samouprave u Hrvatskoj. Značajan je za našu općinu i za cijelo područje središnje Istre, jer će se pod jednim imenom okupit kvalitetni proizvodi, okusi koji predstavljaju naš kraj, a uz okuse tu se vežu i običaji i cijela jedna tradicija našeg kraja, a to je nešto što treba njegovati i čuvati za buduće naraštaje. St. Petrus brendom planiramo promovirati proizvode središnje Istre i okuse života u središnjoj Istri, poručila je Gljušćić. Zahvalila se proizvođačima iz Sv. Petra u Šumi koji podržavaju općinske projekte, a to su OPG Franjul, OPG Turčinović, Pršutana Jelenić, Budak produkt, Histris kvaliteta, vina In Sylvis. Etikgraf d.o.o. sponzorirao je izradu i tisak etiketa za potrebe promocije i brendiranja.

Poduzetnički inkubator

U sklopu prezentacije novog brenda, načelnik Općine Sveti Petar u Šumi Mario Bratulić, predstavio je novi projekt, Poduzetnički inkubator St. Petrus, Centar održive poljoprivrede, zdravog života i zdrave hrane.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)(Snimila Gordana Čalić Šverko)

Istra je, kazao je uvodno Bratulić nabrajajući razloge koji su ih potaknuli da krenu u realizaciju ovog projekta, među najboljih deset regija u proizvodnji vina i maslinovih ulja u Europi. Istra je među najboljih deset turističkih regija u EU, s pet zaštićenih proizvoda s oznakom izvornosti ili geografskog podrijetla na nivou EU. Jedina je županija u Hrvatskoj s fondom za razvoj poljoprivrede. Sv. Petar u Šumi zavičaj je kobasica sa šest registriranih, odnosno odobrenih pogona za preradu kobasica i suhomesnatih proizvoda. Prvi je u EU po broju pogona na tisuću stanovnika u Europi, a u tijeku je odobravanje još jednog pogona. U Sv. Petru u Šumi od 2021. godine djeluje i prva Hrvatska kuća od kobasica, u njemu se održavaju sajam S klobasicom u EU, Ljetni noćni sajam, Svjetski dan istarske kobasice.

Poduzetnički inkubator strateški je projekt razvoja St. Petrus - Centra održive poljoprivrede i zdrave hrane. To je ulaganje u rekonstrukciju i opremanje nekadašnje peradarske farme na lokaciji UPU Teža. Rekonstrukcijom objekta, kazao je Bratulić, osigurat će se prostori za razvoj poduzetništva u održivoj poljoprivredi, biodinamičkoj poljoprivredi, gastronomiji, istarskoj tradiciji. U podrumu je oko 720 kvadrata, a na katu oko 1.000 kvadrata površine.

Cilj je poticanje razvoja poduzetništva u održivoj poljoprivredi, gastronomiji, malom poduzetništvu, poticanje otvaranja novih proizvodnih pogona, stvaranje novih radnih mjesta. Poduzetnički centar potporna je institucija usmjerena na razvijanje novih poslovnih modela u poljoprivredi. Inkubatorom će upravljati općinska tvrtka Petrus park.

Jedinstven u Istri i Hrvatskoj

U tijeku je projektiranje inkubatora na lokaciji nekadašnje peradarske farme kraj sportskog centra. Poduzetnički inkubator bit će centar održive poljoprivrede i zdrave hrane kao jedinstven projekt u Istri i Hrvatskoj. U sklopu centra nalazit će se Agricolo restoran, centar za prodaju tradicionalnih proizvoda St. Petrus, uredi, senzorni laboratorij, masterchef prostor za prezentacije, polivalentne dvorane, a u suterenu zgrade dva pogona za preradu suhomesnatih proizvoda i pršuta, pogon za sušenje ljekovitog bilja i voća, destilerija rakije, destilerija eteričnih ulja, pogon za proizvodnju marmelade i pasate, mini kraft pivovara i drugi sadržaji.

(Snimila Gordana Čalić Šverko)(Snimila Gordana Čalić Šverko)

Najveći dio sredstava osigurat će se iz sredstava EU kroz ITU mehanizam, preko Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU, u iznosu od 85 posto, a ostalo iz prihoda općine i drugih raspoloživih sredstava raznih ministarstava i Istarske županije. Projekt je ukupno vrijedan oko 2 milijuna eura. Plan je krenuti s radovima početkom iduće godine.

Prezentaciji su prisustvovali i dizajnerica Vlatka Jovanović Šuran, direktor Turističke zajednice središnje Istre Darko Žiković te županijski pročelnik za poljoprivredu Ezio Pinzan.

- Ovaj projekt je od iznimnog značaja za našu županiju, poručio je Pinzan.


Podijeli: Facebook Twiter