NASUKANI BROD

Mještani strahuju od eko-katastrofe, država najavljuje rješenje: Ispumpavanje zauljenih voda iz "Deale" počinje ovaj tjedan

| Autor: Branko BIOČIĆ
(Snimio Saša Miljević/Pixsell)

(Snimio Saša Miljević/Pixsell)


Prije gotovo mjesec i pol dana, točnije 16. travnja, kod ulaza u luku Rašu, četrdesetak metara od obale na dubini od dva do pet metara, nasukao se brod za prijevoz stoke "Deala" koji plovi pod zastavom Tanzanije. Na mjesto nasukavanja odmah je krenuo remorker iz Raše, ali zbog plićine, jakog vjetra i nejasne situacije oko stanja trupa broda, nije bila moguća asistencija.

Odmah nakon nasukavanja te nakon što je brod napustilo 15 članova posade egipatske nacionalnosti, počeo je pregled broda, a Lučka kapetanija Pula izdala je brodaru rješenje o uklanjanju plovila. Brodar je pokušao organizirati odsukavanje, ali je nakon sedam dana, 25. travnja, poslao obavijest o napuštanju broda te pozvao osiguravatelja da se uključi u njegovo uklanjanje.

Danas, mjesec dana nakon nakon što je vlasnik pulskoj Lučkoj upravi predao svu dokumentaciju, brod "Deala" još uvijek stoji na istom mjestu, prepušten buri i jugu. Konstrukcija broda svakim danom sve više slabi i pitanje je trenutka kada će početi pucati ako se ne makne na vrijeme, što bi moglo imati katastrofalne posljedice za okoliš. No, mjerodavne službe uvjeravaju nas da su sve poduzele te da do toga neće doći.

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu da su odmah kontaktirali osiguravatelja i pozvali ga da postupi po rješenju Lučke kapetanije Pula, odnosno da ukloni brod. 

Dolores Brenko Škerjanc, lučka kapetanica Lučke kapetanije Pula koja je nadležna za cijelu Istru, kaže da je predstavnik osiguravatelja došao nakon nekoliko dana i počeo pregovarati s određenim tvrtkama koje su sposobne ukloniti brod, a onda je ubrzo otišao, i to bez objašnjenja. Kontakti s njime su nastavljeni, ali samo odsukavanje i uklanjanje broda postao je - hrvatski problem.

Brenko Škerjanc pojašnjava kako su se odmah nakon odlaska osiguravatelja aktivirali i osigurali brod te stavili preventivnu branu kako bi se spriječilo bilo kakvo onečišćenje. U nadležnom ministarstvu kažu da se brod svakodnevno nadzire i prati se situacija, a nakon nekoliko izvida ovlaštenih ronilaca, te novih saznanja o stanju broda, donesen je plan o sidrenju s četiri bloka od stotinu tona kako se plovilo ne bi pomicalo i eventualno potonulo.

- U međuvremenu, kako nismo bili zadovoljni s brzinom rješavanja naloženih radova osiguravatelju, Ministarstvo je raspisalo natječaj za prvu fazu sanacije koja uključuje ispumpavanje zauljenih voda iz broda. Radovi započinju ovaj tjedan i trajat će 5 do 10 radnih dana. Sve troškove nastale izvođenjem ove faze sanacije dužan je podmiriti osiguravatelj.

Nakon završetka ove faze, ponovo će se procijeniti situacija i stanje trupa broda, te će se odlučiti o konačnom načinu uklanjanja podrtine, navodi se u odgovoru koji nam je poslalo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. 

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter