Robert Marušić
Iz tiska je izišao prvi broj turističko-informativnih novina sjeverne Istre "Truffes", najnoviji projekt buzetskog poduzetnika Roberta Marušića. Za razliku od njegovog prethodnog turističkog projekta,
letka Help tourist service, isključivo servisnog karaktera, "Truffes" su klasične novine s informativnim, edukativnim, servisnim, reklamnim, oglasnim i destinacijskim prezentacijama. Besplatno se dijele i distribuiraju mrežom TZ-a svim iznajmljivačima sjeverne i dijela središnje Istre, a namijenjene su njihovim gostima.
Marušić je glavni urednik, nakladnik je njegova Agencija Jet, pomoćnik glavnog urednika je Duško Dragičević, stručni suradnik Patricia Klausberger iz opatijske Visual Medie, a art direktor David Ivić. Tiskane su u Grafomarku Zagreb, u nakladi od 2.500 primjeraka, a tekstovi su, kako kaže Marušić, "welcome teme"zone istarskog tartufa.
- Ovih je dana krenula distribucija prvih primjeraka čelnicima lokalnih samouprava i turističkih zajednica koji su ih s oduševljenjem prihvatili. Ističem posebno Novigrad jer upravo je taj grad izlazak zone tartufa na more. Svega je sedamnaestak minuta vožnje od naše istarske tartufarske Toskane. Buzet kao centar, u novinama je dobio središnje mjesto, Grožnjan je dobio značajno mjesto, a naravno da nisam zaboravio Vižinadu, Oprtalj, Livade, Motovun, Draguć, Roč, Hum, Ćićariju. Kako se bavim ugostiteljstvom, iznajmljivanjem, ali i promocijom, primijetio sam da dio iznajmljivača ima organizirane servise koji dočekuju goste po vilama koji sigurno govore nekoliko stranih jezika, ali, na žalost, imamo i ljude koji su digli kredite i izgradili kuće za odmor, ali ne znaju govorili engleski, njemački ili talijanski.
S ovim novinama im olakšavam kontakt s turistima, jer kada ih gost pita za servisne informacije ili zanimljivosti zone tartufa, oni im pokažu na novine na hrvatskom, engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku, s time da je svaki tekst na drugom jeziku. To je ključ zašto će iznajmljivači Truffes gledati drugačije u odnosu na klasične reklamne letke i reklamne brošure. Novine su to koje imaju gotovo sve što prosječnom gostu u istarskoj vili, kući za odmor, apartmanu, hotelu ili motelu treba. Radno vrijeme, lokacije i adrese konoba, restorana, hotela, kontakte i navigaciju za outdoor, truffles hunting, paraglajding, adrenalin parkove, datume održavanja sajmova tartufa, vina i maslinovih ulja, ali i adrese i brojeve ljekarni, benzinskih, auto servisa, policije, hitne, vatrogasaca..., izjavio je Marušić.
Sjeverna Istra brendirana je vrhunskim nagrađivanim vinima, rakijama, tartufima, maslinovim uljima najsjajnijih svjetskih medalja. Naziv novina nije slučajno izabran. Inspiracija su dijamanti istarske kuhinje, tartufi. Marušić kaže da se odlučio na novinski papir, na lagani novinski format, jer gostu na odmoru treba brza, jasna informacija. Čim manje digitalna. Klasična, pomalo staromodna.
Cilj je bio, naglasio je, napraviti samoodrživ projekt. Financirali su ga gospodarstvenici koji su prepoznali njegov potencijal, u njemu nema participacije lokalne samouprave ni turističkih zajednica na županijskom niti na lokalnom nivou. Drugi broj izlazi u rujnu s time da će imati QR kod kraj svakog teksta.
Marušić je član Turističkog vijeća buzetskog TZ-a pa ipak se samostalno upustio u privatni turistički projekt. To je stoga, rekao je, što TZ ima limitirani proračun, ali i neka pravila ponašanja gdje on ne bi mogao doći u situaciju da nekoga pojedinačno istakne.
- Kada se radi projekt u Turističkom vijeću važno je da svi imaju jednake šanse, dok u privatnom projektu mogu istaknuti određene trgovine, proizvodna i razna trgovačka društva, kao što kaže jedan vic 'odlikaši sine', poručio je Marušić.