"L'ortolano" - novi brend poljoprivrednika i ugostitelja

Područje na kojem se susreću čak četiri vrste zemlje nudi proizvode iz vrta i vinograda izravno do gosta

Područje Brtonigle svojim resursima i dosadašnjim postignućima u poljoprivredi može ponuditi raznolikost i kvalitetu poljoprivrednih proizvoda pa od novog projekta svi očekuju da će nabavka 'izravno iz vrta' donijeti dodatni poticaj razvoju, promociji i trgovini lokalnim proizvodima

| Autor: Luka JELAVIĆ
Novi suvenir, pakiranje koje sadrži jednu od četiri zemlje – simbol jedinstvenog brtoniškog područja

Novi suvenir, pakiranje koje sadrži jednu od četiri zemlje – simbol jedinstvenog brtoniškog područja


Poljoprivreda je dio strateškog razvoja i područja Brtonigle, a kako bi se još više povezali domaći proizvođači poljoprivrednih proizvoda s lokalnim ugostiteljima i svojim gostima ponudili namirnice iz susjedovog vrta, osmišljen je i ovih dana predstavljen projekt "L'ortolano".

Projekt bi bio i zajednički brend proizvođača povrća, vina, maslinovog ulja i drugih proizvoda uzgojenih u susjedstvu koje će lokalni ugostitelji nuditi svojim gostima, ljubiteljima autohtonih proizvoda i domaće kuhinje.

Od naših ruku, s naše zemlje

Zajednički lanac od vrta do stola pomogao bi poljoprivrednicima u plasiranju svojih proizvoda, a ugostiteljima osigurao domaće namirnice, vino i ulje lokalnih proizvođača. Projekt "L'ortolano" temelji se na filozofiji održivog razvoja, potičući veću lokalnu proizvodnju i potrošnju, čime utječe na očuvanje radnih mjesta lokalnog stanovništva i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava.

Prilikom prezentacije projekta spomenuta je tradicija poljoprivredne proizvodnje na brtoniškom području na kojemu se od davnina uzgajaju poljoprivredne kulture, a naročito je poznato po vinu i maslinovom ulju. Jedna od posebnosti tog područja je i tlo na kojemu se susreću čak četiri vrste zemlje, što je jedinstven primjer u Istri i što će svakako biti naglašeno i novim projektom koji je predstavljen i pod sloganom "Od naših ruku, s naše zemlje".

Novi suvenir, pakiranje koje sadrži jednu od četiri zemlje – simbol jedinstvenog brtoniškog područjaOznake na restoranima i objektima

Brojni sudionici prezentacije projekta pohvalili su ideju kojom se naglašava mukotrpan rad u poljoprivredi kako bi se došlo do kvalitetnog proizvoda, a to bi se, rečeno je, još više vrednovalo dobrom suradnjom proizvođača i potrošača, poljoprivrednika i ugostitelja, sve u cilju promocije domaćih, kvalitetnih namirnica.

- Brtonigla je pretežito poljoprivredno područje, a u zadnjim desetljećima sve se više razvija i turistička ponuda. Stoga želimo razvijati te dvije grane, ali i sve druge segmente brtoniške poljoprivrede i gospodarstva u cjelini, i to na održiv način. To je naša vizija. Ono što posjetitelji mogu doživjeti ovdje ne mogu nigdje drugdje. Želimo im predstaviti kvalitetu koja je naša svakodnevica i koju su stvorili naš vrijedni poljoprivrednici i drugi građani svojim zlatnim rukama. Sve će to stvoriti i dodatnu vrijednost cijelog našeg područja, rekao je načelnik Općine Brtonigla Neš Sinožić pozdravljajući velik broj prisutnih poljoprivrednika, ugostitelja i drugih zainteresiranih sugrađana na ovom projektu.

Koristit će se i oznaka '0 kilometri'

- Zajedničkim projektom želimo utjecati da Brtonigla postane sve poželjnija destinacija, a naši lokalni proizvodi sve traženiji. Stoga smo zajedno s Turističkom zajednicom i Općinom Brtonigla osmislili projekt gdje smo za realizaciju vizualnog identiteta i brenda strategije angažirali agenciju Señor, koja je svakako opravdala naše povjerenje, istaknula je voditeljica Razvojne agencije Brtonigla Monika Maretić.

Novi suvenir, pakiranje koje sadrži jednu od četiri zemlje – simbol jedinstvenog brtoniškog područjaMonika Maretić, Neš Sinožić i Iva Kaligarić

Vizualni identitet cijelog projekta predstavila je direktorica zagrebačke agencije Señor Iva Kaligarić. Kroz prigodan video predstavlja se specifičnost područja i naglašava trud nekoliko generacija poljoprivrednika tog područja. Naziv projekta "L'ortolano" izveden je da podsjeća i na naziv za naselje Brtonigle iz 13. stoljeća (Ortoneglo), a vizualnim logotipom s nazivom projekta.

- Sustavom vizualnog identiteta bit će označeni svi proizvodi, njihova ambalaža, promotivni materijali, suveniri i slično, a sve u cilju stvaranja kredibiliteta i emotivne veze s potrošačem kako bi ih se osvijestilo o dodatnoj vrijednosti proizvoda. Kako bi se postiglo sve navedeno, koristit će se i oznaka '0 kilometri' koja govori o tome da su proizvodi lokalnog karaktera, tj. autohtoni, naglasila je Iva Kaligarić.

Projekt ide u daljnju realizaciju, a kreće se i u razgovore s proizvođačima i ugostiteljima. Ideja je da svi lokalni proizvodi imaju posebnu etiketu s naznakom zajedničkog projekta, a oni proizvodi koji su već proizvedeni i na njih stavljena pojedinačna etiketa, mogu na proizvod staviti specifičan privjesak s oznakom projekta. Osmišljeni su i razni suveniri koji podsjećaju na ideju projekta, a među njima i posebne vrećice s po jedan kilogram od svake od četiri vrste zemlje. I drugi simboli na vizualnom dijelu projekta ukazuju na trud, zajedništvo i ljubav prema svojoj zemlji i njenim darovima, kao plodovima nesebičnog zalaganja i rada nekoliko generacija.

Lokalna hrana i kultura posebno su važni na područjima gdje su tradicija, kultura, gastronomija i ugostiteljstvo neraskidivo isprepleteni. Lokalni proizvodi su među čimbenicima koji mogu potaknuti inovacije i promociju te u konačnici osigurati razvoj na regionalnoj i globalnoj razini, a naročito unaprijediti turističku ponudu i ojačati regionalni identitet. Područje Brtonigle svojim resursima i dosadašnjim postignućima u poljoprivredi može ponuditi raznolikost i kvalitetu poljoprivrednih proizvoda pa od novog projekta svi očekuju da će nabavka 'izravno iz vrta', koja je prilično raširena, donijeti dodatni poticaj razvoju, promociji i trgovini lokalnim proizvodima.


Podijeli: Facebook Twiter