Fabrizio Vižintin (snimio Dejan ŠTIFANIĆ)
Slovenija namjerava izgraditi brze ceste prema Istri koje nedostaju, ali pitanje je kada. Kako je Glas Istre dobio odgovor od Vlade u Ljubljani, odnosno Ministarstva za infrastrukturu.
"U postupku pripreme projekta došlo je do dugotrajnog usklađivanja projektnih rješenja s općinama Koper i Piran. U međuvremenu se uključila i zainteresirana javnost, građanska inicijativa koja je dostavila svoje protivljenje trasi brze ceste kroz područje Mjesne zajednice Škocjan u Kopru. Nastavak postupka odvija se prema novom prostornom zakonodavstvu. Projektna skupina koja bi trebala odlučiti i o potrebi ponovne provedbe postupka cjelovite procjene utjecaja na okoliš za trasu još nije imenovana", navodi se u odgovoru koji potpisuje Boštjan Lajovi, savjetnik za odnose s javnošću u ministarstvu.
Građanska inicijativa Šalara, Škocjan, Triban i Bošamarin, sredinom prošle godine, kako su prenijeli slovenski mediji, najavljivala je i mogućnost građanskog neposluha ako država ne zaustavi projekt brze ceste Kopar - Dragonja na trasi V1, investiciju čija se vrijednost prema podacima resornog ministarstva iz 2021. godine procjenjivala na oko 300 milijuna eura. U građanskoj inicijativi isticali su da nisu protiv nove brze ceste koja bi rješavala tranzitni promet prema Hrvatskoj, ali se protive planiranoj trasi Koper - Dragonja i zalažu za alternativno rješenje koje je bilo odobreno.
Gradonačelnik Buja, istarske općine koja je najbliže granici sa Slovenijom, Fabrizio Vižintin, kaže da raspolažu informacijama da se u Sloveniji radi na projektnoj dokumentaciji nove četverotračne ceste sa svom popratnom infrastrukturom.
- Jako mi je drago da slovenska vlada na tome radi. Razumijem također i lokalno stanovništvo. Naravno da nitko nije sretan kad mu brza cesta prolazi pored kuće, ali opet uvjeren sam da će slovenska vlada zajedno s općinama Kopar i Piran pronaći adekvatno rješenje koje će zadovoljiti i lokalno stanovništvo i vjerujem da će i oni shvatiti da se bez te brze ceste velike gužve tijekom turističke sezone u njihovim mjestima neće moći izbjeći. Uvjeren sam da će se brzo naći neko kvalitetno rješenje i omogućiti slovenskoj Vladi da nastavi taj projekt, optimističan je Vižintin.
Ulaskom Hrvatske u schengenski prostor početkom ove godine ukinute su granične kontrole na graničnim prijelazima, što je ubrzalo promet i u pograničnom području sjeverozapadne Istre. Daleko manje gužve na cestama mogu se očekivati i u vrijeme sezone, no Vižintin kaže da i dalje očekuje pritisak turističkog prometa tijekom ljeta, ali puno veći na slovenskoj strani, u Kopru i Piranu, što će se riješiti jedino onda kada dođe do konačnog spajanja slovenske brze ceste s Istarskim ipsilonom.
- Vrijeme će pokazati, ali po meni najveći će pritisak biti u Kopru i nakon toga u Luciji. Naravno da će se to onda reflektirati i kod nas, ali više nećemo imati kilometarske kolone automobila zaustavljenih na cesti, već će se promet odvijati u kontinuitetu, doduše usporeno, rekao je Vižintin.