KAD ĆE SPAJANJE NA IPSILON?

Vižintin: Drago mi je da Slovenci rade na brzim cestama prema Istri. Sada će najveće gužve biti kod njih

| Autor: Gordana ČALIĆ ŠVERKO
Fabrizio Vižintin (snimio Dejan ŠTIFANIĆ)

Fabrizio Vižintin (snimio Dejan ŠTIFANIĆ)


Slovenija namjerava izgraditi brze ceste prema Istri koje nedostaju, ali pitanje je kada. Kako je Glas Istre dobio odgovor od Vlade u Ljubljani, odnosno Ministarstva za infrastrukturu.

"U postupku pripreme projekta došlo je do dugotrajnog usklađivanja projektnih rješenja s općinama Koper i Piran. U međuvremenu se uključila i zainteresirana javnost, građanska inicijativa koja je dostavila svoje protivljenje trasi brze ceste kroz područje Mjesne zajednice Škocjan u Kopru. Nastavak postupka odvija se prema novom prostornom zakonodavstvu. Projektna skupina koja bi trebala odlučiti i o potrebi ponovne provedbe postupka cjelovite procjene utjecaja na okoliš za trasu još nije imenovana", navodi se u odgovoru koji potpisuje Boštjan Lajovi, savjetnik za odnose s javnošću u ministarstvu.

Građanska inicijativa Šalara, Škocjan, Triban i Bošamarin, sredinom prošle godine, kako su prenijeli slovenski mediji, najavljivala je i mogućnost građanskog neposluha ako država ne zaustavi projekt brze ceste Kopar - Dragonja na trasi V1, investiciju čija se vrijednost prema podacima resornog ministarstva iz 2021. godine procjenjivala na oko 300 milijuna eura. U građanskoj inicijativi isticali su da nisu protiv nove brze ceste koja bi rješavala tranzitni promet prema Hrvatskoj, ali se protive planiranoj trasi Koper - Dragonja i zalažu za alternativno rješenje koje je bilo odobreno.

Gradonačelnik Buja, istarske općine koja je najbliže granici sa Slovenijom, Fabrizio Vižintin, kaže da raspolažu informacijama da se u Sloveniji radi na projektnoj dokumentaciji nove četverotračne ceste sa svom popratnom infrastrukturom.

- Jako mi je drago da slovenska vlada na tome radi. Razumijem također i lokalno stanovništvo. Naravno da nitko nije sretan kad mu brza cesta prolazi pored kuće, ali opet uvjeren sam da će slovenska vlada zajedno s općinama Kopar i Piran pronaći adekvatno rješenje koje će zadovoljiti i lokalno stanovništvo i vjerujem da će i oni shvatiti da se bez te brze ceste velike gužve tijekom turističke sezone u njihovim mjestima neće moći izbjeći. Uvjeren sam da će se brzo naći neko kvalitetno rješenje i omogućiti slovenskoj Vladi da nastavi taj projekt, optimističan je Vižintin.

Ulaskom Hrvatske u schengenski prostor početkom ove godine ukinute su granične kontrole na graničnim prijelazima, što je ubrzalo promet i u pograničnom području sjeverozapadne Istre. Daleko manje gužve na cestama mogu se očekivati i u vrijeme sezone, no Vižintin kaže da i dalje očekuje pritisak turističkog prometa tijekom ljeta, ali puno veći na slovenskoj strani, u Kopru i Piranu, što će se riješiti jedino onda kada dođe do konačnog spajanja slovenske brze ceste s Istarskim ipsilonom.

- Vrijeme će pokazati, ali po meni najveći će pritisak biti u Kopru i nakon toga u Luciji. Naravno da će se to onda reflektirati i kod nas, ali više nećemo imati kilometarske kolone automobila zaustavljenih na cesti, već će se promet odvijati u kontinuitetu, doduše usporeno, rekao je Vižintin.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter