Konferencija o optimizacije lokalne samouprave (snimio Anđelo Dagostin)
Mnogo istarskih gradonačelnika i načelnika okupilo se jučer u pazinskom Spomen domu na konferenciji u okviru projekta "Optimizacija sustava lokalne i područne (regionalne) samouprave" u organizaciji Ministarstva pravosuđa i uprave.
Prisutne su pozdravile tajnica Županijske skupštine Vesna Ivančić te pazinska gradonačelnica Suzana Jašić, koje su istaknule da je da je funkcionalno povezivanje jedinica lokalne samouprave središnje Istre dobar primjer suradnje na koji bi se mogli ugledati i drugi.
Projekt "Optimizacija sustava lokalne i područne (regionalne) samouprave" prvi je korak promjena u sustavu lokalne i područne (regionalne) samouprave. Tim projektom uspostavljena je Središnja baza podataka o kapacitetima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave te je razvijen Jedinstveni informacijski sustav za prikupljanje i pohranu podataka o jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, pomoću kojih će se analizirati indikatori za procjenu kapaciteta jedinica koji su potrebni za kvalitetno obavljanje poslova i efikasno pružanje usluga građanima. Projekt se financira iz Europskog socijalnog fonda kroz Operativni program "Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2022.", a ukupna vrijednost projekta je 20 milijuna kuna (85 posto iz Europskog socijalnog fonda).
Voditelj projekta Luka Krneta naglasio je da se kroz projekt digitalno prikupljaju i obrađuju podaci o jedinicama, te izračunavaju indikatori kategorizacije jedinica lokalne samouprave. Baza će sadržavati oko 440 vrsta podataka o poslovima i ustrojstvu jedinica na temelju kojeg će se izračunati oko 190 indikatora na osnovu kojeg će se mjeriti financijski, administrativni te kadrovski kapaciteti jedinica lokalne samouprave.
Neki od indikatora koji će se mjeriti su rashodi za gospodarenje otpadom po stanovniku, broj poduzetnika po četvornom kilometru, prihodi od komunalnog doprinosa po stanovniku, broj poljoprivrednih gospodarstava po stanovniku, prosječan broj vrtićke djece po jednom odgojitelju, stopa priključenosti stanovnika na vodoopskrbu, udio korisnika zajamčene minimalne naknade…
Iz Istre su u pilot projektu već sudjelovale općine Ližnjan i Svetvinčenat, a sada će se priključiti i sve ostale. Nakon što se izradi pravilnik, općine i gradovi bit će obavezni jednom godišnje ažurirati sve podatke u bazi podataka.
- Veseli nas nastavak suradnje na predstojećim aktivnostima vezanim uz funkcionalno spajanje općina i gradova koje za cilj imaju bolju i učinkovitiji lokalnu i područnu samoupravu, kazao je Sanjin Rukavina, državni tajnik u Ministarstvu pravosuđa.
Gradonačelnicu Jašić je zanimalo hoće li se novonastala Središnja baza podataka koristiti kao temelj za izradu novog indeksa razvijenosti općina i gradova (važnog kriterija za prijavljivanje europskih projekata) koji izrađuje Ministarstvo regionalnog razvoja, međutim, državni tajnik Rukavina je kazao da o tome nema saznanja.