I dalje je velik broj onih koji bez obzira na to biraju Hrvatsku, no stručnjaci upozoravaju, takvo bi ponašanje turisti uskoro mogli krenuti kažnjavati.
(Snimila Ana Križanec)
Turistička sezona na Jadranu se zahuktava, a čini se da je glavna tema koja se nameće divljanje cijena turističkih usluga već nekoliko godina zaredom. Pridodamo li tome poskupljenje hrane s kojom se već mjesecima bore domaći, a sada i stranci, postaje jasno da bi Hrvatsku reputaciju zemlje prirodnih ljepota, dobrih ljudi i čistog mora uskoro mogla zamijeniti reputacija preskupe destinacije za odmor.
I dalje je velik broj onih koji bez obzira na to biraju Hrvatsku, no stručnjaci upozoravaju, takvo bi ponašanje turisti uskoro mogli krenuti kažnjavati.
"Ma tko to more platit'?"
Sve se češće pitaju oni koji odluče ljetovati u Hrvatskoj.
Ipak, i dalje postoji velik broj onih koji su za čisto more i lijepe plaže spremni izdvojiti više, ali i onih koji smatraju da Hrvatska u usporedbi s nekim drugim zemljama i dalje priuštivija, prenosi Reuters.
"Toliko je dobro, toliko je predivno. Sa sigurnošću znam da ću se na ovu plažu vratiti. Cijene su bile niže prije nekoliko godina, ali mislim da je u redu za ono što ti daju", kaže Lilly iz Italije.
Njeni sunarodnjaci Antonela i Domenico govore slično.
"Mislim da poskupljenja vidimo posljednjih deset godina. Jasno je vidljiv veliki porast cijena. Ali, najam suncobrana je i dalje jeftiniji nego na nekim mjestima u Italiji, tako da nam je još uvijek pristupačno."
Direktor hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić kaže da je u svibnju zabilježen pad u odnosu na prošlu godinu, ali je zato lipanj donio rast, piše N1.
"Svibanj je bio oko pet posto slabiji u odnosu na prošlu godinu, ali smo u lipnju, kako smo i najavljivali, uspjeli nadoknaditi pad iz svibnja, i štoviše, kumulativno sada bilježimo bolji rezultat, a broj dolazaka i noćenja u lipnju dodatno će rasti do kraja tekućeg mjeseca."
To potvrđuje i direktorica turističke zajednice Supetra Martina Rendić te dodaje da su, što se tiče ugostitelja, oni u kafićima u nešto nepovoljnijem položaju trenutno nego oni u restoranima.
"Budući da smo na otoku, ovdje je sve malo skuplje, roba mora doći na naš otok. Mislim da su trenutno, što se tiče naših ugostitelja, vlasnici restorana više nego zadovoljni. Možda je situacija malo lošija u kafićima, ali do kraja godine će se to sve iznivelirati i mislim da ćemo svi biti zadovoljni."
Ivan Jugović, kuhar u obiteljskom restoranu kaže da cijene jesu išle gore, ali i da su se trudili da to bude što manje moguće.
"Cijene smo korigirali u malom postotku zbog čitavog niza faktora – od rasta cijene rada, što je dobro i svakako podržavamo, do inflacije i povećanja cijena robe.
Premda Hrvatska još ne osjeća dramatične posljedice podizanja cijena, turisti bi to mogli početi kažnjavati u sve većoj količini.
"Danas su turisti, posebno iz Njemačke, naša najvažnija skupina turista – otprilike trećina svih noćenja u Hrvatskoj otpada na njemačke turiste. Njemački će turisti zasigurno biti oprezniji pri dolasku u Hrvatsku zbog odnosa cijene i kvalitete turističkih usluga koje hrvatski turizam nudi", izjavio je ekonomski stručnjak Damir Novotny.
A koliko je od njih to odlučilo kazniti već ove godine, bit će jasno kada se na kraju sezone sve zbroji i oduzme, a rezultati usporede s prošlom godinom.