Održan koncert u circolu

FOTOGALERIJA / Vrsni glazbenici dočarali bogat opus Luigija Dallapiccole

| Autor: Vanesa Begić


U povodu 120. obljetnice rođenja Luigija Dallapiccole, u pulskoj Zajednici Talijana održan je prigodan koncert.

Koncert je organizirala Udruga za očuvanje spomena na istarske skladatelje u suradnji s Pučkim otvorenim učilištem Pazin, a sudjelovali su: Aleksandar Bančić kao narator, Anamarija Lovrečić na harmonici (Poreč), sopranistica Georgie Goldin iz Pule i pijanisti Aleksandra Santin Golojka iz Rovinja, Tatiana Šverko (Pula-Njemačka) te Sandro Vešligaj iz Pule.

Bančić je kazivao o djelu i važnosti Dallapiccole, skladatelja i pijanista (Pazin, 3. II.1904. – Firenca, 19.II.1975.). Iz Pazina, gdje mu je otac bio ravnatelj talijanske klasične gimnazije, njegova se obitelj zbog rata 1917. preselila u Graz. Ondje je imao prilike slušati izvedbe djela znamenitih skladatelja (W. A. Mozarta, C. M. Webera, R. Wagnera i drugih), što je, uz darovitost, zasigurno utjecalo na njegov životni izbor. Glasovir je učio na tršćanskom konzervatoriju (prof. Antonio Illersberg). Studij glasovira i kompozicije diplomirao je 1924. na konzervatoriju Cherubini u Firenci, gdje je zatim bio profesor.

Pisao je pretežito vokalnu i vokalno-instrumentalnu glazbu, djela za zbor i orkestar, komorna i orkestralna djela. Isprva je skladao pod utjecajem Claudea Debussyja.

Kao skladatelj ostvario je osebujnu stilsku sintezu modernizma i predaje: pod utjecajem Arnolda Schönberga i Antona Weberna priklonio se dodekafoniji i serijalnosti, ali se služio i širokim mogućnostima skladateljskih tehnika prošlosti, ispričao je, između ostalog Bančić.

Govorio je i o povezanosti ovoga skladatelja sa Slavkom Zlatićem, predstavivši potom svako njegovo pojedino djelo.

Sandro Vešligaj odsvirao je djelo "Sonatina canonica" i stavke Allegro comodo i Allegro molto misurato, gdje dolaze do izražaja i razni umjetnički procesi imitacije teme te augmentacije, Anamarija Lovrečić odsvirala je "Quaderno musicale di Annalibera", djelo vrlo složene harmonije, a Tatiana Šverko, vrsna pijanistica koja već godinama živi i radi u Njemačkoj, tri epizode iz njegovog baleta

"Marsia". Potom su Aleksandra Santin Golojka i Georgie Goldin izvele "Tre frammenti delle Chanson de Roland". Riječ je redom o vrsnim glazbenicima i glazbenim pedagozima koji sustavno rade na promicanju djela istarskih skladatelja.

Bila je to prilika da publika upozna opus ovoga skladatelja, koji je prilično složen i zahtjevan, što su glazbenici izveli na najbolji mogući način.

Cilj Udruge za očuvanje spomena na istarske skladatelje je unapređenje glazbene kulture putem očuvanja spomena na istarske skladatelje. Sudjelovanje i organiziranje koncerata, edukativnih predavanja i manifestacija su aktivnosti kojima je cilj obilježavanje značajnih godišnjica istarskih skladatelja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter