Daniel Rafaelić predstavlja knjigu (D. MEMEDOVIĆ)
Knjiga je obogaćena uvodom Daniela Rafaelića, a on je posebno istaknuo činjenicu da je knjiga nastala u turbulentnom vremenu. Godine kada je knjiga ugledala svjetlo dana, 1988., Ena Begović odbila je Zlatnu Arenu za glavnu ulogu u filmu "Glembajevi" i tu su bile vidljive rupture Festivala, naveo je Rafaelić
- Jako smo ponosni što je Festival nastavio tradiciju i izdao knjigu naziva "Vremeplov 3: Kinematografske djelatnosti u Puli 1896 - 1918" autora Dejana Kosanovića, izjavila je ravnateljica Pulskog filmskog festivala Gordana Restović prilikom predstavljanja knjige.
Nužan pretisak
Iako je knjiga objavljena prije 30 godina, gotovo da nije više nije bila dostupna i bio je nužan pretisak ovoga vrijednog djela. "Napomenimo i da je Dejan Kosanović bio ravnatelj ovoga festivala te da se bavio istraživačkim radom, stoga je ovo djelo tim vrjednije", istaknula je Restović.
Knjiga je obogaćena uvodom Daniela Rafaelića, a on je posebno istaknuo činjenicu da je knjiga nastala u turbulentnom vremenu. Godine kada je knjiga ugledala svjetlo dana, 1988., Ena Begović odbila je Zlatnu Arenu za glavnu ulogu u filmu "Glembajevi" i tu su bile vidljive rupture Festivala, naveo je Rafaelić.
Imajući u obzir posebno važnu ulogu Pule u sastavu hrvatske kinematografije te njezinu važnost za cijelu regiju, Rafaelić je naglasio da je njihova zadaća bila ponovo izdati ovu knjigu koja će biti važan priručnik za nove generacije, da imaju uvid u značajan dio pulske filmske povijesti, što je važno i za puno širi kontekst, zaključio je.
Urednica knjige, Sanela Pliško, rekla je da nisu zadirali u sadržaj knjige nego su je jezično prilagodili, obogatili dodatnim fotografijama i nadopunili uvodom i zaključkom.
Jelena Kosanović Dorogi, kći autora, odobrila je, zajedno s obitelji, ponovno, opširnije, izdanje knjige koja je ostavila još neodgovorenih pitanja i u kojoj se, prema riječima urednice, krije dragulj recentne povijesti Pule.
- Moj otac je uvijek drage volje davao suglasnost za objavljivanje svojih djela ne bi li ona bila poticaj za daljnja istraživanja, kazala je uz posebnu napomenu da je objavljivanje knjige značajan trenutak za cijelu obitelj.
- Moj bi otac bio sretan što je ova knjiga aktualizirana, istaknula je.
Izvorna građa
Knjiga sadrži fotografije iz fundusa Pomorskog i povijesnog muzeja Istre, dobitnika ovogodišnje Nagrade "Marijan Rotar". Kustosica Lana Skuljan Bilić, govoreći o ovoj građi, rekla je da je riječ o izvornoj građi fundusa Muzeja, starim razglednicama s motivima prvih pravih kina u Puli i fotografijama motiva prizora javnih povijesnih događanja.
- Fotografije su najvjerodostojniji prikaz jednog vremena te se kroz građu može rekonstruirati i kino-program, kazala je.
Urednica Sanela Pliško izrazila je želju za nadopunom knjige, da se osvijetli i što se dogodilo u narednih stotinu godina. Rafaelić se složio da svaka građa ima bogatu filmsku povijest zahvaljujući čemu dobivamo širu sliku grada. Dodao je da je Pula organski vezana za film te da je Festival utjecao na svijest ljudi u Puli, gradu neodvojivom od filma. Pula ima takvu i sadašnjost, a naša je zadaća da to sačuvamo, zaključio je.
S obzirom na brojna neodgovorena pitanja, Sanela Pliško na kraju je izrazila želju za nadopunom knjige, ali i dodala da su, u međuvremenu, otkriveni za Pulu izuzetno važni podaci.
- Akademski filmski snimatelj i profesor, Enes Midžić, pomaknuo je vremensku dataciju prvih snimanih filmova u Puli za šest godina, a koje je snimio Alexandre Promio, snimatelj Društva Lumière, što svakako dokazuje da je vrijeme za proširenje i nova izdanja knjige, kazala je.