SAVJET ZA VOZAČE

U hladno jutro ne možete ubaciti u rikverc? Evo što trebate napraviti da bi u tome uspjeli

| Autor: Željko MARUŠIĆ / Autoportal

Pritisnite spojku do kraja, gurnite ručicu mjenjača u treći stupanj, povucite u četvrti, ponovno gurnite u treći i povucite u četvrti te potom ubacite u hod unatrag. Ne bi trebala zapinjati!

Vakula je konačno najavio minuse, što otvara nekoliko problema s automobilom. Pri niskim se temperaturama povećava viskoznost ulja u mjenjaču (postaje gusto) te se otežava ubacivanje ručnog mjenjača u stupnjeve prijenosa, posebice u stupanj za vožnju unatrag (rikverc), pri pokretanju potpuno hladnog motora (i mjenjača). 
Tada može doći do zapinjanja ručice mjenjača i nemogućnosti šaltanja. Forsiranje ubacivanja ručice mjenjača u rikverc može oštetiti polužni mehanizam za izmjene stupnjeva (šaltanje) i kanđastu spojku za spajanje zupčanika s vratilom mjenjača, koja nema prstene za sinkronizaciju (ne ugrađuju se u mehanizam stupnja za hod unatrag).
Stoga je kod mnogih je novih automobila, pogotovo niže klase, teško ubaciti u 'rikverc' i kad je motor zagrijan, a posebice u hladnim jutrima. To je posljedica jednostavnog mehanizma za šaltanje, s jednostrukim sinkronima u mehanizmima stupnjeva za vožnju naprijed 
Kako biste pri pokretanja hladnog automobila olakšali uključivanje stupnja za vožnju unatrag (rikverc)  postupite na sljedeći način:
Kad upalite hladan motor pustite ga da radi 15-ak sekundi.
Papučicu spojke pritisnite do dna, pa je pustite i ponovno pritisnite do dna i držite pritisnutu.
Gurnite ručicu mjenjača u treći stupanj, pa povucite u četvrti
Ponovite prethodno: gurnite ručicu mjenjača u treći stupanj, pa povucite u četvrti.
Ubacite ručicu mjenjača u prazan hod (ler) i potom uključite u hod unatrag (rikverc). Ne bi trebala zapinjati!
Odmjereno otpustite  papučicu spojke i krenite naprijed, odnosno natrag, ovisno o potrebi.
Stupnjeve prijenosa mijenjajte odmjereno, ni prebrzo, niti presporo.
Je li potrebno mijenjati ulje u mjenjaču?

Je li potrebno mijenjati ulje u mjenjaču?

Da, svakako, nakon 60.000 km, najkasnije 80.000 km, u protivnom mu se smanjuje pouzdanost i skraćuje vijek...

Dobro je znati: Ručni mjenjač, kako funkcionira i čemu služi?

Dobro je znati: Ručni mjenjač, kako funkcionira i čemu služi?

Izmjene stupnjeva prijenosa, polužnim mehanizmom koji pokreće vilice sa sinkronim prstenovima, nužne su zbog nep...

Dobar vozač - dugovječna spojka, 8 važnih savjeta

Dobar vozač - dugovječna spojka, 8 važnih savjeta

Ako lamela izdrži manje od 80.000 km, analizirajte vlastitu vožnju. Startate li naglo i često uz škripu guma? Po...

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter