Britanski stručnjaci iz britanske tehnološke tvrtka Bumper ističu da nakupljanje naslaga ugljika - nusprodukta nesagorenog goriva i loše cirkulacije unutar motora - može začepiti unutarnje komponente.
Ilustracija (Snimio Vedran Karuza)
Britanski stručnjaci iz britanske tehnološke tvrtka Bumper ističu da nakupljanje naslaga ugljika - nusprodukta nesagorenog goriva i loše cirkulacije unutar motora - može začepiti unutarnje komponente.
Taj se proces često naziva "crna smrt", a nakupljanje može drastično smanjiti učinkovitost potrošnje goriva i na kraju dovesti do kvara motora.
Najugroženiji su oni koji žive u gusto naseljenim područjima i većinu vremena voze po gradu. Problem je izražen kod vozača koji se kreću "niskim brzinama" i voze isključivo "kratke relacije".
"Ako stalno vozite niskim brzinama – posebno na kratkim relacijama – vaš motor se nikad ne zagrije dovoljno da bi sagorio naslage ugljika. S vremenom, to može dovesti do nakupljanja unutar ventila, klipova i ispušnog sustava", rekao je glasnogovornik Bumpera.
"U najgorem slučaju, naslage ugljika mogu uzrokovati blokadu motora – a njegova zamjena može stajati tisuće. Moderni motori dizajnirani su tako da povremeno trebaju raditi pri višim brzinama. Vožnja autocestom stabilnom brzinom omogućuje da se motor u potpunosti zagrije i da gorivo očisti i podmaže komponente", dodao je.
Stručnjaci za pomoć na cesti iz britanskog AA-a ranije su upozorili da se dizelski filtar krutih čestica može začepiti ako vozači često voze na kratkim relacijama, piše britanski Express.
Začepljeni filtar može dovesti do smanjenja snage i performansi motora, veće potrošnje goriva pa čak i do ozbiljnih oštećenja motora.
U ozbiljnim slučajevima, vozilo može ući u ograničeni način rada motora (tzv. "limp mode") koji ograničava brzinu na najviše 65 km/h. AA naglašava da bi se jednom tjedno trebalo otići na autocestu kako bi se spriječilo začepljenje filtra, što još jednom potvrđuje važnost povremene vožnje u zahtjevnijim uvjetima.
Stručnjaci iz Redex Additivesa također objašnjavaju: "Ako automobil koristite isključivo za kratke vožnje, filtar krutih čestica se možda neće dovoljno zagrijati za regeneraciju, što može uzrokovati začepljenje i kvar, prenosi N1.
Ako vozite dizelski automobil, svakako povremeno idite na duže vožnje kako biste održali filtar čistim i funkcionalnim.
Ako se upali žaruljica filtra, odmah se uputite na dužu, bržu vožnju – najbolje na autocestu – kako biste očistili začepljenje."